Köpa hus i Thailand

Vad jag hört från stenborden är ju att man ska ha foto på sig och frun framför huset, att de vill göra hembesök etc. Men är väl som vanligt i Thailand, olika på olika ställen och sen lite saltade berättelser ;)
Jag blandade nog ihop det med uppehållstillståndet var det jag trodde EV menade!

Senast redigerad av en moderator:
Jag blandade nog ihop det med uppehållstillståndet var det jag trodde EV menade!
Ja det gjorde du.
@anubaan sökte ju uppehållstillstånd pga. Giftermål, där kom dom och gjorde hembesök, förhörde grannar så att dom levde ihop och att inga bråk förekom etc, etc. för mig han skrev här på forumet att det tog 6 veckor att få igenom.

Senast redigerad av en moderator:
Alle Svenskar som jag har prata med och här på forumet , har for lav pension till å få helårs Visa
För for två år sedan var det 16.000 kronor och i dag är det 18.000 Kronor i månaden .
Och när du har så hög pension , så må du få deg helårs visa . det har jag.

Många Svenskar har valt att jobba svart , då får man taskig pension , de åren jag har jobbat svart så har jag gjort det på sidan om mitt vanliga heltidsjobb. Jag har pension så det räcker till betydligt mer än de 800000 thbt /år som krävs , dessutom så kan jag kanske ha dessa slantar på ett av mina Thaikonton som jag nu tömmer på allt , jag kommer EJ att ta något mer än ett Non immigr o ett års

Liknande trådar

A
Svar
25
Visningar
5 K
S
H
Svar
4
Visningar
3 K