Köpa ny TV i Thailand

Om det bara skedde helt plötsligt så hade jag formaterat skiten om det var min dator, är det fortsatt samma problem efter det så hade jag börjat kolla på hårdvaran, men jag hade inte börjat med hårdvaran innan jag formaterat datorn och lagt in allt på nytt och checkat så det inte är något skit som smygit sig in i din dator.

Om det blev efter du installerade Windows 10, har du lagt in rätt mjukvara för windows 10 så det inte är något som krånglar där och du har en mjukvara som inte är kompatibel och därför så blir inte din hårdvara kompatibel (som nmax säger) med windows 10.

Senast redigerad av en moderator:
Han har nog inte installerat W10 utan det har skett automatiskt. Blev ju så om man inte hade vett på att avaktivera uppdateringen. Jvla påhitt av microsoft.

Har inte gjort något annat, än att kört utan batteri, och nu på morgonen, hade jag 16.3 ner 0ch 3.6 upp. Bättre och bättre dag för dag. Kanske för varm processor????
Som du väl var inne på Nam Falang.
När jag öppnar Bredbandskollen så säger Flach Player att den inte funkar, när man klickar bort rutan så funkar den i alla fall.
Har tagit bort den och installerat om den, men samma sak igen.Bara på Bredbandskollen.

Flash skall man helst inte ha installerat, en massa säkerhetshål i Flash. När man testat något som kräver Flash är det säkrast att avinstallera. Fler och fler går ifrån Flash och ersätter med t.ex. html 5.

Om du har tillgång till en okej återställningskiva så är det nog bäst att installera om hela operativsystem från början alternativt be någon som du litar på att ta sig en titt på datorn.

Nu mer än någonsin flurerar en massa virus och trojaner på Internet. Är man det minsta ovarsam så vips har man fått in något skit. Vi får samtal från bedrövade kunder varje vecka som åkt på något skit och blivit av med en massa dyrbar information.

Vid minsta misstanke gör man bäst i att installera om operativsystemt. Aktivera brandvägg och antivirus, håll datorn uppdaterad med dom senaste patcharna. Installera INGET program som du inte är säker på eller som du inte absolut behöver.

Viktigast av allt: klicka aldrig på länkar i t.ex e-post utan att först kolla upp om det är från en betrodd avsändare. Användaren är oftast den svagaste länken när det kommer till att få in smitta i en dator.

Windows är än så länge det vanligaste operativsystemet på person datorer och därför finns det flest virus, trojaner mm till just Windows.

Synd att jag inte var nere i Thaialnd så hade jag kunnat hjälpa dig bättre.

Är hela datorn slö eller är det bara ditt internet som är slött på just din dator?
Med datorn du testade så har ni kopplat upp exakt likadant, trådlöst/kabel, port etc?

Var internet bra innan och slöade ner sig nu utan att du har gjort några som helst ändringar utan den bara blev slö helt plötsligt, eller blev det slött när du installerade Windows 10?

Fungerar datorn bra förutom just internetdelen, inget annat som krånglar?

Har du klickat på någon länk som du inte riktigt vet vad det var ;) ?

Internet är nytt med fiber skall ge40mb.Hade innan 20 tyckte det inte funkade så bra,dålig speed, bytte upp min och det blev nästan sämre, trodde först att det var internt.Datorn ahr blivit slöare sedan 5 mån tillbaka.
När jag loggar in på Bredbandskollen kommer det upp en ruta att att Flach inte funkar, har tagit bort den och installerat in den , men med samma resultat.

Senast ändrad:
Internet är nytt med fiber skall ge40mb.Hade innan 20 tyckte det inte funkade så bra,dålig speed, bytte upp min och det blev nästan sämre, trodde först att det var internt.Datorn ahr blivit slöare sedan 5 mån tillbaka.
När jag loggar in på Bredbandskollen kommer det upp en ruta att att Flach inte funkar, har tagit bort den och installerat in den , men med samma resultat.
Låter ju som din windowsinstallation har problem.

Om du har en WifI router koppla telefonen dit eller en platta och mät vilken hastighet du får.

jag har ju installerat de flesta datorer med Linux för att slippa Microsoft möget!

Om du har en WifI router koppla telefonen dit eller en platta och mät vilken hastighet du får.

jag har ju installerat de flesta datorer med Linux för att slippa Microsoft möget!
Han har ju redan testat med annan dator.
Uteslutningsmetoden.
Processorn överhettadsom någon sa NEJ. Processorn är kärnan som tar imot och skickar vidare, hade haft andra problem innan och laptops har inställd avstängnings temp i bios på ca. 75 grader hade kraschat innan, ljudkort, grafikort etc hade ballat ut innan.
HD. Nej.
Ljudkort. Nej.
Internminnen. Nja, kan inte se det.
Mjukvara. Ja
Nätverkskort. Ja.
Kablar, portar. Ja.
Router. Ja.
Internet leverantör ja.

Jag kan säkerligen fixa datorn åt dig som gammal spelnörd har jag byggt åtskilliga datorer men får jag svar på mina tidigare frågor kan jag nog klura ut vad som är problemet.
Fast jag har en aning och mistänker nog att @nmax har rätt med system fel 60, för du verkar ha 0 koll på vad du gör med datorn ;)

Hej Janne!
Tack för att du bryr dig. Har kollat med annan dator och då har jag 44Mb på Wifi, kör även Wifi på datorn, mätte flera ggr. idag och hade 16mb i morse, i kväll var det 2mb.
Internet lev. påstår att det bara är datafel, vilket är mest troligt.Börja sunka efter att jag installerade wind. 10,sedan har det bara blivit sunkare.

Han har ju redan testat med annan dator.
Uteslutningsmetoden.
Processorn överhettadsom någon sa NEJ. Processorn är kärnan som tar imot och skickar vidare, hade haft andra problem innan och laptops har inställd avstängnings temp i bios på ca. 75 grader hade kraschat innan, ljudkort, grafikort etc hade ballat ut innan.
HD. Nej.
Ljudkort. Nej.
Internminnen. Nja, kan inte se det.
Mjukvara. Ja
Nätverkskort. Ja.
Kablar, portar. Ja.
Router. Ja.
Internet leverantör ja.

Jag kan säkerligen fixa datorn åt dig som gammal spelnörd har jag byggt åtskilliga datorer men får jag svar på mina tidigare frågor kan jag nog klura ut vad som är problemet.
Fast jag har en aning och mistänker nog att @nmax har rätt med system fel 60, för du verkar ha 0 koll på vad du gör med datorn ;)

Jonas!Den blev slöare efter wind. 10 nu ser man i C disken att det är Wind. 7 där men då jag startar upp så är det Wind.10 på skärmen, märkligt.

Jonas!Den blev slöare efter wind. 10 nu ser man i C disken att det är Wind. 7 där men då jag startar upp så är det Wind.10 på skärmen, märkligt.
Jag kan fixa det åt dig tror jag men jag kommer inte hem föränns nästa Fredag.
Enda du behöver göra innan är spara foton etc. Du vill ha, jag vill ha reda på innan dator i full benämning så fixar jag mjukvaran, använder aldrig typ Acer, HP etc. Utan tillverkaren av hårdvarorna i datorns mjukvara, återställningskivan till laptoppen kan du knäcka, den halverar din dators kapacitet ;)

Jag är inte van vid laptops då jag alltid jobbat mig med stationära, principen är den samma men på en stationär kan jag enkelt testa hårdvaran mellan datorerna.

Hej Janne!
Tack för att du bryr dig. Har kollat med annan dator och då har jag 44Mb på Wifi, kör även Wifi på datorn, mätte flera ggr. idag och hade 16mb i morse, i kväll var det 2mb.
Internet lev. påstår att det bara är datafel, vilket är mest troligt.Börja sunka efter att jag installerade wind. 10,sedan har det bara blivit sunkare.
Aha fattade som att du anslöt den andra direkt via fibern ... Men det finns väl återställningspunkter i Windows numera, så ställ om till den senaste som fungerade.

Är lite osäker på hur man gör det numera, men antar att man kan avbryta starten av Windows och få upp alternativet eller kan man nog göra det via kontrollpanelen ....

Jag är inte van vid laptops då jag alltid jobbat mig med stationära, principen är den samma men på en stationär kan jag enkelt testa hårdvaran mellan datorerna.

Men skall jag fixa datorn får du komma till Pattaya, för skall jag jobba mig med sånt behöver jag A/C och hemma miljö.

Och dom andra bablar ;) jag tror @nmax kan vara nära sanningen med system fel 60, men själv så går jag på dubbelt din uppdatering har inte blivit korrekt och du har 2 operativsystem som krockar, det eller ett virus, eftersom det bara är internet så tror jag inte på att någon hårdvara är kraschad, kan vara att du har fel mjukvara till nätverkskortet, windows är inte riktigt up to date här alltid.

Vilket som kan jag till 90% fixa det men som sagt jag åker inte hem föränns nästa Fred.

Och dom andra bablar ;) jag tror @nmax kan vara nära sanningen med system fel 60, men själv så går jag på dubbelt din uppdatering har inte blivit korrekt och du har 2 operativsystem som krockar, det eller ett virus, eftersom det bara är internet så tror jag inte på att någon hårdvara är kraschad, kan vara att du har fel mjukvara till nätverkskortet, windows är inte riktigt up to date här alltid.

Vilket som kan jag till 90% fixa det men som sagt jag åker inte hem föränns nästa Fred.
Är säkert en kombination av SBS (aka sysstemfel 60) och Windows

Tack Jonas!
Hör av mig, om det inte är löst innan.
Gör du så, så kan jag fixa det.
Jag kanske tappat det men hade rätt god känsla för vad felet låg innan.
Kommer ihåg när jag hade problem ,ingen kunde förstå vad det var, jag sa självsäkert det är minnena.
Tog ner datorn till Inet beskrev felet dom grubbla och testa och grubbla.
Skit samma 2 nya minnen ge mig det och burken så drar ja hem och testar, grym speldator där efter.

Fast skall inte skryta om sitt forna ja för så snabbt det går utför när man inte hänger med, då va vi ju några stycken som levde snacka dator.
1 års slapphet och du är nollställd, jag börjar återgå nu efter jag fixa min dator ;)

Liknande trådar

A
Svar
25
Visningar
3 K
A
S
Svar
6
Visningar
3 K