Begränsningar för utlänningar att köpa bostäder i Bangkok ?

Ok en del gillar att ha lägenhet i BGK, jag för min del skulle aldrig vilja bo i Bangkok. Inte ens om någon betalade för det. :cool:
Livet har mycket mera att bjuda på än en multistorstad. :p
Det är ju i dom multistora städerna allt händer.
Jag skulle vilja ha en stor takvåning i New York, Bangkok, Singapore, Hongkong, Tokyo.
Hade vart drömmen, men lite för dyr dröm ;)

Ok en del gillar att ha lägenhet i BGK, jag för min del skulle aldrig vilja bo i Bangkok. Inte ens om någon betalade för det. :cool:

För mig/oss passar det dock rätt så bra. Trevligt på semestern, enkelt att ta sig till både Phuket och Khon Kaen några dagar när man känner för det och sedan så finns precis allt vi vill ha i Bangkok eller en liten bussresa bort.

Hade jag varit över 60 och inga planer på något större hade det varit mer troligt med en lägenhet i Phuket eller liknande, gå och doppa tårna i vattnet när jag känner för det.

Det är ju i dom multistora städerna allt händer.
Jag skulle vilja ha en stor takvåning i New York, Bangkok, Singapore, Hongkong, Tokyo.
Hade vart drömmen, men lite för dyr dröm ;)
I tanken hänger jag med men vad är det som händer i dessa städer? Vardagslivet är ett djävulskap med köer överallt. Tar en halv dag för att handla. Att bara cilla och se myrstack nedanför är inget för mig.
Vi är så olika men förstår folk som gillar myller.

För mig/oss passar det dock rätt så bra. Trevligt på semestern, enkelt att ta sig till både Phuket och Khon Kaen några dagar när man känner för det och sedan så finns precis allt vi vill ha i Bangkok eller en liten bussresa bort.

Hade jag varit över 60 och inga planer på något större hade det varit mer troligt med en lägenhet i Phuket eller liknande, gå och doppa tårna i vattnet när jag känner för det.
Bättre med lgnht i Bangkok, man blir rätt trött på strandliv efter ett tag.
I början hängde man ofta på stranden, nu har jag inte satt min fot på stranden på 1 år, kör bara förbi.
Bättre att bo i Bangkok och flyga ner och bada någon gång på året så man har nåt att se fram emot.
Själv blir jag lika uttråkad på ett par dagar på en Ö som par dagar på landet om man bara håller sig runt ett ställe.
2 dagar med sol och bad räcker, jag har nog inte mer än 1-2km till havet där jag bor nu, har inte ens vart vid vattenkanten och kollat in hur det ser ut än.
Kör jag hellre till centrum i Pattaya och luktar på lite avgaser och trängs runt shoppingmalls ;)

Inte så trevligt att få in den där 17 fina sanden i lägenheten,så dags att göra sig av med lägenheten för mig.

I början hängde man ofta på stranden, nu har jag inte satt min fot på stranden på 1 år, kör bara förbi.
Bättre att bo i Bangkok och flyga ner och bada någon gång på året så man har nåt att se fram emot.
Själv blir jag lika uttråkad på ett par dagar på en Ö som par dagar på landet om man bara håller sig runt ett ställe.
2 dagar med sol och bad räcker, jag har nog inte mer än 1-2km till havet där jag bor nu, har inte ens vart vid vattenkanten och kollat in hur det ser ut än.
Kör jag hellre till centrum i Pattaya och luktar på lite avgaser och trängs runt shoppingmalls ;)
Bättre med lägenhet i Bangkok,
Greenpeace vädjar om bättre luft i Bangkok

Vadfan havet, jag är född vid hav liksom du men hur ofta tar man ett dopp. Ha ha aldrig. Hur ofta ligger man på sa sandtrand, inte jag i alla fall.
Samma med storstad, jag är född i en rätt stor stad, levt för måga år i en storstad.
Visst vi är olika men inget är så avkopplande än en liten stad med all service i närheten. Lugna vägar för cykling och inlines. Trevliga avstressande människor. Livskvalitet helt enkelt.

Ni grabbar har aldrig upplevt en avkopplande stund på en hög berg. Den påfrestande klättringen dit upp. Du har klarat av vägen dit upp, tar en paus. Ser omgivningen från ovan. Där finns en tempel, lite meditation innan det fria fallet tillbaka till hemmet nedanför. Tycker synd om er :cool::p:confused::eek:

Risker för hälsan finns det nästan var man än bosätter sig. Luften i Bangkok är kanske inte så nyttig. Köra omkring bland halvpackade dårar i Phuket eller Isaan kan även det vara rätt så dåligt för hälsan.

Men visst kan man bosätta sig så att man lever mycket längre. Mitt ute i ingenstans, men då riskerar man väl att trilla omkull av tristess. Jag har bott på bondgård i flera år, jag har bott i en liten by flera mil utanför Ålesund i Norge där det enda nöjet var att klättra upp på berget eller pissa i havet på fyllan, jag har bott i stan, jag har alltid bott nära havet och även om jag inte nyttjar "storstaden" hela tiden tycker jag om att ha allt jag kan tänkas bli sugen på inom räckhåll.

Om jag skulle tröttna på BKK kan jag alltid åka upp till spenaten man har val
För mig är det ungefär detsamma, skulle jag vilja stå i kö på rödljus, åka slalom mellan folk på marknaden. Vänta buss, taxi mm så kan jag ta flyget till Bangkok, en timme så är jag där. Då skulle jag också kunna se allt som händer där som Jonas snackade om, vad det nu är?
Vilken jäkla tur att vi är annorlunda. :cool::p

Risker för hälsan finns det nästan var man än bosätter sig. Luften i Bangkok är kanske inte så nyttig. Köra omkring bland halvpackade dårar i Phuket eller Isaan kan även det vara rätt så dåligt för hälsan.

Men visst kan man bosätta sig så att man lever mycket längre. Mitt ute i ingenstans, men då riskerar man väl att trilla omkull av tristess. Jag har bott på bondgård i flera år, jag har bott i en liten by flera mil utanför Ålesund i Norge där det enda nöjet var att klättra upp på berget eller pissa i havet på fyllan, jag har bott i stan, jag har alltid bott nära havet och även om jag inte nyttjar "storstaden" hela tiden tycker jag om att ha allt jag kan tänkas bli sugen på inom räckhåll.

Ja det är en stor anledning för mig att bo här. Jag är inte inne i stan särskilt ofta men vill jag se något jag aldrig sett tidigare så finns det hela tiden där. Skulle få högt blodtryck av att bo heltid i en by där man passerar centrum innan man märker att man kommit in i det. Vill jag käka en grym stek, Italienskt, Indiskt, Japanskt eller annat så är det bara att välja. Takbar, parker eller hemma i poolen med kidsen, allt är inom räckhåll. Jag förstår att andra tycker annorlunda och det är bra att alla kan välja det som passar dom bäst.

/ SatanG

Senast ändrad:
För mig är det ungefär detsamma, skulle jag vilja stå i kö på rödljus, åka slalom mellan folk på marknaden. Vänta buss, taxi mm så kan jag ta flyget till Bangkok, en timme så är jag där. Då skulle jag också kunna se allt som händer där som Jonas snackade om, vad det nu är?
Ja fan tänk dig hur det skulle vara om vi är alla lika tänkande

Ni grabbar har aldrig upplevt en avkopplande stund på en hög berg. Den påfrestande klättringen dit upp. Du har klarat av vägen dit upp, tar en paus. Ser omgivningen från ovan. Där finns en tempel, lite meditation innan det fria fallet tillbaka till hemmet nedanför. Tycker synd om er :cool::p:confused::eek:
Låter ju jättespännande.
Jag tar bilen upp, kollar på utsikten och templet, bra semestermål men thats it, behöver inte bo där för att uppleva det.

Testa sky train och färjorna nästa gång slipper du rödljus och taxi ;)
Bor alltid på gångavstånd till skytrain eller färja som går till skytrain när jag är i Bangkok.

Hej

Skulle inte bo där för 50 000 kr i månaden i lön + hyra och räkningar betalda, ser ingen som helst fördel med att samla 10 tals miljoner människor på en plats, kan inte påminna mig om en enda riktigt stor stad jag skulle vilja bo i då har jag ändå besökt en hel del av dom riktigt stora städerna.

Men smaken är bekant dom baken.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
937
Anonyma
A
A
Svar