Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Om det är en laptop och den är ansluten via WiFi, sitter du på samma ställe varje gång, avståndet till routern (signalstyrkan) kan ju påverka. Vidare testa med att anslut via kabel och se om det går fortare.
Har du någonsin haft bra hastighet på datorn, annars kan det ju vara att WiFi kortet inte klarar av högre hastighet pga äldre kort som bara supporterar 802.11b och då går det ju inte få det så snabbt!
Om det är en laptop och den är ansluten via WiFi, sitter du på samma ställe varje gång, avståndet till routern (signalstyrkan) kan ju påverka. Vidare testa med att anslut via kabel och se om det går fortare.
Har du någonsin haft bra hastighet på datorn, annars kan det ju vara att WiFi kortet inte klarar av högre hastighet pga äldre kort som bara supporterar 802.11b och då går det ju inte få det så snabbt!
Jag tänker inte lägga mig i era meningskiljaktigheter Per, jag tycker du har mycket vettigt och säga.
Jag är som jag är, börjar någon krångla med något och inte vet så försöker jag att hjälpa om jag kan.
Jag vet att du och långeman inte går ihop men håll det till er själva.
Ingen större skillnad, i natt hitta jag en uppdatering till Windows 10 och den är nu installerad.
Första mätningen gav 16.6mb dom andra 2 var 6-7mb.Lite märkligt tycker jag.
Skall nu starta om rotern och PC får se vad som händer då.
Ja det är ett ralink 802.11 bgn.Så det kan vara det som begränsar, för mig är 16mb ok.
Verkar funka som det är nu, efter att jag uppdaterade W 10 se ovan .
Ja det är ett ralink 802.11 bgn.Så det kan vara det som begränsar, för mig är 16mb ok.
Verkar funka som det är nu, efter att jag uppdaterade W 10 se ovan .
Jag tänker inte lägga mig i era meningskiljaktigheter Per, jag tycker du har mycket vettigt och säga.
Jag är som jag är, börjar någon krångla med något och inte vet så försöker jag att hjälpa om jag kan.
Jag vet att du och långeman inte går ihop men håll det till er själva.
Har fiber 40 mb och mäter mot Sthlm Bredbandskollen.se, vet att det skiljer, men för mig är nu problemet att det "svajar" så mycket ,allt mellen 2 - 16 mb.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.