Köpa ny Dator i Thailand har sina fallgropar!

Jeg har kjöpt brukt i Thailand* laptop i Thailand og vert svert heldig Den var 1 år gammel når jeg kjöpte den , nå er den 2 ´år gammel . Det er en Lenovo og all informasjon står på vedlegg Og her er 16 toms skjerm . . Og jeg we svert fornåyd med PC n Prisen jeg gav var 9600 Baht Ny pris på den PC n ca 38,000 baht Det er Windows 10 pro 64 biter .

P1150277.JPG

Windows 11 er ett mye kraftigere programm ,så datoren vil vell gå noe langsommre , vist du ikke har en svärt kraftig datorn .
Nej. Det är ingen skillnad på hastigheten och nej någon större skillnad på programmet är det inte heller. Snarare mer utseendemässiga skillnader som ju inte tar mer prestanda för att dom ser annorlunda ut.

Köp en Mac och slipp alla problem.:thumbsup:
Mac är ju helt kasst, den jag köpte för några månader sen står mest i hyllan, tom min android tel är att föredra framför att ens orka starta Macen.
Kanske skulle se om det finns nåt andrahandsvärde på den, kanske någon vill byta mot ett grafikkort ;)

Om du åker till Pantip, kan du göra mig en tjänst och kolla om dom har GPU RX 6600XT för under 25k där?
Är ju största elektronikvaruhuset, om det finns kan man ta en sväng förbi när man fixar pass.. Måste vara XT.
800px-Pantip_Plaza_interior_by_kylehase_%2814366539091%29.jpg

Vet inte hur det ser ut idag, datordelen har ju blivit bättre här.
Sist jag köpte en windows laptop här i Pattaya fick jag leta, new release då hade redan tagits ut från marknaden i Sverige.
Men kanske bättre idag det var runt 7 år sen.
MSI har en butik på tror det var 3:dje våningen som är up to date men det behöver du inte kasta bort slantar på för kontorsarbete, det är gaming laptops.
Köp en billig ACER eller Lenovo, båda funkar bra.

Jag köpte en HP för många år sedan med svenskt tangentbord i något varuhus i Bangkok.
Det var 7-10 dagars väntetid men det var det värt.
När den var klar för att hämta var det också svenskt Windows XP och Office installerat.

Liknande trådar

S
Svar
6
Visningar
3 K
anonymous
A
A
Svar
2
Visningar