Creme fraiche (Finns det att köpa i Thailand?)

Tyckte du sa du skulle bjuda på Isaan mat eller vill du inbilla oss att Isaan har ugnsbakad eller mat innehållande grädde, första behövs en ugn till aldrig sett ett Isaan hem utan farang med ungn? Dom har väl inte ens kokosmjölk i sina rätter det har jag bara upplevt i Thaimat.
Annars lät det gött.
Mitt sätt att laga isaan mat ;)

Ja men då är det inte Isaanmat längre och det lät ju aptitligt, det gör inte Isaanmaten.
Nä, ex. Svärmors mat äter jag aldrig, man vet inte vad hon har haft i och det enda hon lagar är isaan mat med konstiga saker i. Jag har sett när hon handlar från bilen som stannar varje morgon utanför huset, det är bara sånt som man själv inte äter.

Jag vill veta vad maten min innehåller, äter inte ens som tum isaan, lagar dom som tum åt dom så lämnar dom så att jag kan göra min egen som tum som jag vill ha den

Isaan mat är ju mat lagad i Isaan, gör man då anka med apelsinsås i Isaan blir det ju Isaanmat.

Ugnsbakade ankor i låda med kokosmjölk och grädde med hemmagjord apelsinsås tror jag skulle bli ok :laugh:

Ja den maträtten skulle jag vilja se, skall du göra anka i ugn med kokosmjölk och grädde, har du inte redan en sås då? Sen skall du ha apelsinsås till detta, sås på sås, för mig som kock låter detta märkligt, men har du receptet skulle jag gärna testa!!

@Nam Falang denna grädde köper jag den är 35,1% smakar som svensk. Den är från Tyskland du borde prova köpt på Lotus, smaklig måltid.

20160109_143902.jpg

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
943
Anonyma
A
A
Svar
15