Kvinna greps av polis efter e-cigarett rökning på Phuket.

Hej

Det dom efterfrågar och behöver är nog mer en jordbrukspolitik mer lik den i länder som USA, Canada, Australien och inte minst EU, med arealstöd, där staten aktivt verkar för att inte överproduktion uppstår, har garantipriser, ger stöd till omställning och avveckling, ger bidrag till start av nya projekt o.s.v..

Mvh isan lover

Ok, du vill avveckla nästan alla mindre lantbruk till förmån för stora företag som köper upp dessa. Ja det är nog rätt väg att gå.

De system och den politik som EU och USA använder är olika så du kan nog knappast få både och. Det är nog en ganska omfattande omställning om Thailand ska ta efter. Större delen av alla lantbrukare i Thailand skulle få skola om sig till att börja med. Du brukar vara ganska stor motståndare mot att bönderna ska behöva skaffa andra jobb men det blir en verklighet oavsett om du väljer systemet/systemen inom EU eller om du går på USA:s linje(r).

Ok, du vill avveckla nästan alla mindre lantbruk till förmån för stora företag som köper upp dessa. Ja det är nog rätt väg att gå.

De system och den politik som EU och USA använder är olika så du kan nog knappast få både och. Det är nog en ganska omfattande omställning om Thailand ska ta efter. Större delen av alla lantbrukare i Thailand skulle få skola om sig till att börja med. Du brukar vara ganska stor motståndare mot att bönderna ska behöva skaffa andra jobb men det blir en verklighet oavsett om du väljer systemet/systemen inom EU eller om du går på USA:s linje(r).

Hej

I ett land med en relativt stor jordbrukssektor som Thailand där 30% av befolkningen är direkt beroende av inkomster ifrån jordbruket behöver man styrning, övergripande planering och kontinuitet som ger lite långsiktighet, att det inte längre är lönsamt och möjligt att försörja en familj genom att odla på 10-30 rai är väl mer eller mindre redan ett faktum, självklart behövs en omstrukturering och modernisering av jordbruket även i Thailand.

Visst är det idylliskt med småskaligt jordbruk men i dagens moderna samhälle där behoven av pengar är större i familjerna så fungerar det helt enkelt inte så bra längre, till en omställning och omstrukturering behövs det både en övergripande planering och styrning för att det ska fungera.

Att kräva att fattiga, lågt utbildade eller t.o.m analfabeter ska klara detta själva utan hjälp är orimligt, speciellt med tanke på att bönder i högt utvecklade I-länder också behöver hjälp och stöd till sånt här.

Mvh isan lover

Undrar om man vågar återgå till tråden, till e-cigarett, med tanke vad som nu avhandlas, löner, transporter, jordbruksstöd osv ;), nu lär väl polisen ha radarn på, haffar varje falang som visar upp en e-cig, men vad jag förstår så blev böterna några hundra, var kommer då dom 40.000 B ifrån, blev hon skyldig att böta till domstolen, och till polisen? har även för mig att innehav av e-cig blev straffbart?

Polisens nya inkomstkälla, e-cig. 40.000 B, moppeförare utan hjälm, 200-500 B...lätt val.

Undrar om man vågar återgå till tråden, till e-cigarett, med tanke vad som nu avhandlas, löner, transporter, jordbruksstöd osv ;), nu lär väl polisen ha radarn på, haffar varje falang som visar upp en e-cig, men vad jag förstår så blev böterna några hundra, var kommer då dom 40.000 B ifrån, blev hon skyldig att böta till domstolen, och till polisen? har även för mig att innehav av e-cig blev straffbart?

Polisens nya inkomstkälla, e-cig. 40.000 B, moppeförare utan hjälm, 200-500 B...lätt val.

Om jag förstår rätt så var domstolsböterna för "brottet" 827 B, 40k B var vad bylingen krävde för att inte driva det vidare till domstol, 8k Euro är vad "brottslingen" säger sig ha haft i kostnader för advokat, resekostnader etc.

/ SatanG

Verkar vara många som är för ett förbud även i Sverige, kanske västvärlden snart följer i Thailands spår ;)
Sen blir det Cola Zero nästa 55555.

20190907_174258.jpg

Kanske Thailand gjort rätt i att förbjuda E-cigg.

5 stycken döda som kan kopplas till E-cigarett? är detta hela sanningen? i artikeln framgår det.....

Myndigheten CDC försöker nu reda ut vilka substanser i e-cigaretternas vätskor som kan ligga bakom sjukdomsfallen och de fem dödsfallen.

I många av fallen har man dock kunnat konstatera att patienterna rökt THC, den aktiva substansen i cannabis.

5 stycken döda som kan kopplas till E-cigarett? är detta hela sanningen? i artikeln framgår det.....

Myndigheten CDC försöker nu reda ut vilka substanser i e-cigaretternas vätskor som kan ligga bakom sjukdomsfallen och de fem dödsfallen.

I många av fallen har man dock kunnat konstatera att patienterna rökt THC, den aktiva substansen i cannabis.
Men flummarna hävdar ju med bestämdhet att THC är helt ofarligt. :oops:

Men flummarna hävdar ju med bestämdhet att THC är helt ofarligt. :oops:
Stod väl inte att dom dött av THC, kan du visa på någon som dött av överdosering av hasch?

Sen 5 stycken döda, ja det har väl uppmärksammats även i Svensk media det sista att e-cigg är skadligt.
Det är kemikalier blandat med nikotin som man drar ner i lungorna.
Som jag förstått det har dom dött av rökningen inte som med cigaretter som kan utveckla dödliga sjukdommar.
Utan om jag förstår det rätt har dom rökt E-cigg och dött?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp