Att gifta sig med en Thailändsk kvinna.

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
:offtopic:
Att gifta sig me en thailändsk kvinna.......
Det bästa ja har gjort :love_transparent:

Khoi hak jao mak mak

glimten66 :wai:
 
Nu ska jag missförstå er med vilje. :police: (hoppas jag)

Jag hoppas verkligen att ni gifte er med kvinnan för att ni älskar henne, sen att hon är född Thailändska är en sak.
Jag hoppas inte att ni gifte er med en Thailändska bara för att hon var/är från Thailand.
 
"Kycklingen " sa:
Nu ska jag missförstå er med vilje. :police: (hoppas jag)

Jag hoppas verkligen att ni gifte er med kvinnan för att ni älskar henne, sen att hon är född Thailändska är en sak.
Jag hoppas inte att ni gifte er med en Thailändska bara för att hon var/är från Thailand.


Du borde känna mig bättre än att fråga så, kycklingen! :'( :'(
 
för att vi älskar dom skulle ja nog säga

men kinesiskor nej tack brasiljanskor nej för stora häckar inge för migbeen there done that
ja har även varit gift me en svensk dam o de ångrar ja absolut inte för vi e fortfarande vänner


glimten66
 
Varför måste ni nödvändigtvis gå och gifta er.
Jag har levt ihop med en thailändska i ur och skur i många herrans år utan att vara gifta. Räcker inte detta?
 
Legolas
Mitt inlägg tog tydligen skruv.
1. Isaan är i stort sett odugliga att planera och effektivisera jordbruk. Jag har på ett år lärt dem och odla cassava, mycket bättre avkastning än risodling. Jag har en strategi att aldrig ta ut en satang från Thailand. Allt överskott återinvesteras i jordbruksmark,
Jag har kört 20 värdelösa indiska kossor till slakteriet. Odugliga och åt upp allt som växte.
2. Det finns nåt som uttalas ichaad, ungefär på pahasa Lao om du vet vad det betyder och det är vad byborna är. Vi måste ha dygnet-runt-bevakning.
3. Jag är just nu i Bangkok.
4. #fästemön och familjen mår utmärkt# Hon har sen två dar lyckats få ett Sor Bor Kor papper, kan inte säljas utan ärvs inom familjen.
5. Fästemön är mångmiljänär i amerikanska dollar fast hon vet inte om.
 
Hejsan Legolas
Man sappalang för tusan.
En liten parantes, dom kan inte uttala b, det verkar som käften låser sig.
 
sor Por kor kan inte säljas, det går i arv. Det tog 4 år att få detta papper. Faktiskt stämplat och registrerat i Chiayaphum.
 
Jo det är på detta viset. Fruntimrets morsa måsta byta efternamn sen skrev hon över land deaden till fruntimret, .jag har betalt och använt området i många år redan. Jag kan pensionera mig på detta, det är inte lite. Det är nästan lögn i helvete att få tag på ett Sor bor kor papper i Thailand. Det är status.
 
"Hansui " sa:
Jo det är på detta viset. Fruntimrets morsa måsta byta efternamn sen skrev hon över land deaden. Det är nästan lögn i helvete att få tag på ett Sor bor kor papper i Thailand. Det är status.


Kan du lära en okunnig stackare något nytt, tack. Vad är ett Sor bor kor papper? Något som har med mark att göra förstår jag, men vad? ??? ???
 
Man kan väl knappast leva på ett landområde, däremot kan man överleva på jordbruksprodukterna, jag förväntar mig en matkris i världen inom 5 år, däribland Kina. Dom är redan här och köper en massa bråte.
 
Militärregeringen i Bangkok kan inte konfiskera marken, som det ser ut just men det kan ändra sig.
 
Folk från Lanna och Isaan är i stort sett rättslösa i Thailand, om du inte visste. Thailand är fascistiskt, racistiskt osv.
 
Legolas
Jag tror du är på rätt spår, trots en del mindre felaktigheter. Land reform commitee har tyvärr en dold agenda.
 
"Hansui " sa:
Legolas
Jag tror du är på rätt spår, trots en del mindre felaktigheter. Land reform commitee har tyvärr en dold agenda.

håller nog me di Legolas att ja har nog hellre CHANOT som vi kan göra va vi vill me

glimten66
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

N
Svar
19
Visningar
5 K
U
C
Svar
3
Visningar
3 K
christerpets
C
 
Tillbaka
Topp