Intressant tråd!
Varför det blev, ja ingen aning, har faktiskt aldrig egentligen varit ute efter att ha någon över huvudtaget, trivs alldeles utomordentligt bra solo och har aldrig haft någon önskan om sällskap, har aldrig varit viktigt för mig.
Jag gillar friheten att kunna göra som jag vill, aldrig behöva kompromissa, äta när jag vill, sova, festa.... ja och så vidare. Var gift 3 år med en svenska och det var nog, när röd stuga med vita knutar började komma upp på tapeten och gran till jul, då kände jag hur stängslen omkring mig byggdes upp ;D, och jag tänkte, nä Peter nu är goda råd dyra och jag har nog aldrig varit så glad som den dagen jag tog min stereo och flyttade ;D.
Sen håller jag med om svårigheten med västerländska kvinnor, jag klarar helt enkelt inte en emanciperad kvinna, jag erkänner det, men det står jag för. Jag klandrar ingen kvinna för det, utan jag är inte rustad för dem helt enkelt.
Många västerländska förhållande tjatas sönder, analyseras sönder och tär på varandras egon. Jag har ju alltid tyckt om österlandet med sina filosofier, har aldrig haft dragning t ex västerut i världen. Den österländska mentaliteten tilltalar mig, mentaliteten har en naturlig ingång till det naturliga och man skapar inte en pseudovärld så som vi gör.
Kvinnan i Asien har alltid varit en naturlig kvinna, hon vet att hon är en kvinna, en svensk kvinna måste höra att hon är en kvinna, allt för denna emancipationens skull.
Har aldrig haft problem med att se kvinnan som jämlik, men politiker i västvärlden har skapat ett samhälle som berövat kvinnan att få vara kvinna och mannen att få vara man och istället har politikers iver och populism till att skapa jämlikhet istället fått motsatt effekt, nu är skilsmässorna fler än giftermålen och männen och kvinnorna har aldrig varit så långt ifrån varandra som nu, var det så det var tänkt ???
För min del att det blev en thailändsk kvinna var inget medvetet val från min sida, jag har ju varit så många gånger i Thailand under mer en 20 år och har inte haft en thailändsk flickvän förrän nu för 1 1/2 år sedan. För min del skulle det kunna ha varit en indiska, persiska, pakistanska, jag har haft chansen där, för det är mer den österländska mentaliteten som jag är ute efter snarare än nationalitet.
Men nu blev det som det blev och Linda kom in i mitt liv och det ångrar jag inte en sekund, hon uppfyller alla de önskningar jag kan önska mig och mer därtill och hon är inte mindre jämlik än vad jag är, framför allt får hon vara kvinna och jag får vara man, kan det bli mer naturligt än så!
Mvh Peter