SV: Varför blev det en thailändsk kvinna?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Liverpool " sa:
Måttstock hit och måttstock dit, jag vet inte! men jag har alltid tyckt att den thailändska kvinnan är vacker ( de flesta ). Nu är de ju så att de flesta av dom har en även vackrare sida på insidan. Jag kan bara prata för mig själv men jag tror mig veta att de gäller för många när jag säger att de är otroligt snälla och vänliga. Jag levde i en relation med en svensk kvinna i 22 år som var/är både snäll och vänlig men sedan jag träffade min thai kvinna har dessa ord fått en ny dimention. De kanske är lätt att känna så här när man är nykär men de är ändå något speciellt med deras vänlighet och deras leende.

Det där var fint skrivet, Liverpool. Det är insidan som räknas, helt klart. Om den sen är förpackad i ett vackert yttre så är det ju inte negativt, men absolut av underordnad betydelse. Karma från mig också! :wai:

Efter Liverpools varma och välformulerade inlägg känns detta nästan plumpt.
Men i sann Glimten anda kan jag inte motstå att berätta vad en Amerikansk kollega berättade.
:offtopic: Han sa att han alltid gjorde armbågstestet då han skulle anställa kvinnliga medarbetare.

Det går till på följande sätt:
1 Knäpp händerna bakom nacken
2 Armbågarna rätt fram
3 Gå sakta mot väggen
4 Tar armbågarna i väggen före brösten är sökanden underkänd.

Hälsningar från den mullige mansgrisen ;D
Anubaan

HaHa, man slickar ju i sig smickret som en katt som lapar grädde! :nod:
Men jag på en fotbollsplan det är nog ingen höjdare. Fast som maskot skulle jag kanske funka!

Cheerleader ledaren

Anubaan

"Liverpool " sa:
Måttstock hit och måttstock dit, jag vet inte! men jag har alltid tyckt att den thailändska kvinnan är vacker ( de flesta ). Nu är de ju så att de flesta av dom har en även vackrare sida på insidan. Jag kan bara prata för mig själv men jag tror mig veta att de gäller för många när jag säger att de är otroligt snälla och vänliga. Jag levde i en relation med en svensk kvinna i 22 år som var/är både snäll och vänlig men sedan jag träffade min thai kvinna har dessa ord fått en ny dimention. De kanske är lätt att känna så här när man är nykär men de är ändå något speciellt med deras vänlighet och deras leende.
Ja, ibland kan det t o m gå för långt.

(((För ett tag sedan ville "min" bo intill allmän väg inom några hundra meter från föräldrahemmet, men nu har hon gått med på "var än du är" :) i alla fall en bit in på privatväg 5 km från föräldrahemmet.
För några dagar sedan frågade hon vad jag tyckte om henne, och jag svarade att jag tycker att allt är bra, enda problemet att jag är kvällsmänniska och hon verkar vara morgonmänniska. Sedan dess har hon försökt hålla sig vaken minst 3 timmar längre, fastän hon fortfarande går upp lika tidigt!!! Och jag har sagt att det inte är någon brådska, tänkt att kollas först då hon får sova på mornarna. Ikväll slocknade hon 3.5 timme senare än sin vanliga sovtid, och var så trött att hon glömde stänga av sitt Internet, som hon betalar per timme... :'( :) Och detta alltså fastän jag sagt åt henne flera gånger att hon kan ta det mycket lugnare.)))

Får se om det håller i sig efter giftemål också :)

Och när exakt ska du åka till Thailand? jag tänkte nämligen lägga in det i CM:s kalender.. Det vore en stor dag för oss alla. /Gazton /Global moderator som ivrigt väntar på ditt svar...

"Gazton " sa:
Och när exakt ska du åka till Thailand? jag tänkte nämligen lägga in det i CM:s kalender.. Det vore en stor dag för oss alla. /Gazton /Global moderator som ivrigt väntar på ditt svar...

Lysande ide´ :upanddown:

"Gazton " sa:
Hur ska jag kunna veta det, // Tillmäle borttaget av Admin

"Forumreglerna " sa:
Forumet ska vara en plats för debatt med en trevlig ton och berikande i största allmänhet. Alla ska känna sig välkomna med sin medverkan i forumen. Välj därför ord med omsorg. Det hör till god ton att följa generell netikett vilket annars kan leda till avstängning. Du får inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Undvik personliga påhopp och ärekränkning.
Admin //

"legolas " sa:
Det kanske är bättre att fråga när den omtalade knäoperationen skall gå av stapeln.
När den och eftervården av liket är klart, då kanske det är dags för Thailand.

Så Lunkan vad tror du?? När är operationen inplanerad av sjukhuset?? Eller vägrar de att operera???? Berätta lite för oss nyfikna. I alla fall jag är nyfiken.
Just det.

De har fortfarande inte löst smärtlindringsproblemet. (=P g a cepophen-p gen tar inte ens morfin o d.)
Jag var hos ortopeden i torsdags.
Skelettet är fortfarande inte i skick att skruva fast protes i, men det hade gått åt rätt håll. I bästa fall operation i slutet av året.
Även träningen hade gett en del resultat, även om det fortfarande är på en väldigt låg nivå, eftersom leden knappt håller för någon träning. Läkaren bedömde att det finns en chans (men liten) att det kan räcka med träning för att det ska kunna bli tillräckligt bra för att bli någorlunda användbart.

---
Såg f ö imorse på ett annat forum ett thailänskt "dunderpreparat", som ska hjälpa mot stelhet, rygg- och knäont, och som hjälpt flera västerlänningar. Men det framgick inte vad det var annat än "örter". Men p g a genen, så hjälper det inte på mig om det är opium/morfin :)
("Dunderpreparatet" säljs i tempel i Samut Prakan.)

För mig handlar det inte om hennes ursprung utan vad som finns innanför,
hur hon är som person att personkemin stämmer. Om hon sedan är söt och
sexig är ett plus. :) :reta:

"antaa " sa:
För mig handlar det inte om hennes ursprung utan vad som finns innanför,
hur hon är som person att personkemin stämmer. Om hon sedan är söt och
sexig är ett plus. :) :reta:

Det har du helt rätt i. Jag skulle inte stå ut om personkemin inte stämmer, det är mycket viktigare med ett vackert inre än ett likadant yttre. :)

"Berralund " sa:
Det har du helt rätt i. Jag skulle inte stå ut om personkemin inte stämmer, det är mycket viktigare med ett vackert inre än ett likadant yttre. :)
Jag tycker detsamma också. Det står en del om vilka, som har chans att ha passande personkemi på sikt, i tråden "Stjärntecken" :)

"Lunkan " sa:
Jag tycker detsamma också. Det står en del om vilka, som har chans att ha passande personkemi på sikt, i tråden "Stjärntecken" :)

Tyvärr Lunkan, det där med stjärntecken tror jag inte på. Jag är nog alldeles för "jordnära" för att göra det. Jag har t ex svårt för Science Fiction filmer också, klarar inte av att titta på någon sådan.

Men vi har ju alla olika tro, tror du på stjärntecken och är nöjd med det så respekterar jag dig för det och hoppas att du hittar ditt hjärtas (förlåt din stjärnas) ;D dam snart och finner lyckan.
:wai:

"legolas " sa:
glöm den skiten Lunkan nu..... kör på det finns massor av "passande" damer till dig,, bara huka dig och njut!!!!

;D ;D ;D
Så enkelt är det inte. Det märks på hur hög skillsmässofrekvensen är. Och för mig är det mycket svårare att hitta någon som passar, eftersom jag är så mycket olika mellan då jag skämtar, och då jag jobbar mycket seriöst effektivt koncenterat, för att jag ska få mer tid för roliga/intressanta saker :)
Det är inget svårt att hitta någon som man gillar tillräckligt, men normalt blir det så att
/min seriösa sida säger "för strulig"
/eller min skämtarsida säger "för tråkig".
Så det är inte lätt att hitta någon som båda gillar :)

"Berralund " sa:
Tyvärr Lunkan, det där med stjärntecken tror jag inte på. Jag är nog alldeles för "jordnära" för att göra det. Jag har t ex svårt för Science Fiction filmer också, klarar inte av att titta på någon sådan.
-cut-
Science Fiction och Fantacy är något helt annat. Sådant gillar jag inte heller. Tror du på att det finns Biorytm då? Eller tror du inte på att det finns menscykel? :)
Jag är övertygad om att "Stjärntecknen" INTE har med stjärnbildernas position vid födseln att göra (men kanske månen och solen) utan jag tror att det är någon ANNAN slags cykler, som bara RÅKADE sammafalla med stjärnbilderna då astrologin kom. (Och jag trodde alltså INTE på astrologi, förrän jag såg då månad och kinesiskt år LAS IHOP för innan dess stämde det inget bra på mig själv och dem jag känner mest. I alla fall är det konstigt att det t ex är så stor skillnad på t ex Vädurar och Fiskar :) (då inte årgången minskar skillnaden mycket.)

Lego ja tror att baren e ärligare o bättre en de brearslade som finns här hemma så enligt mitt tycke skulle alla snabbmatkedjorna i thailand förbjudas för tyvär börjar en dfel damer bli lite breda där me ;)

Berra dom ska både se bra ut o ha en fin insida de e ju de som e fördelen finns så mycke vackert o titta på nså tillslut måste de ju bli jackpott :)

"glimten66 " sa:
Lego ja tror att baren e ärligare o bättre en de brearslade som finns här hemma så enligt mitt tycke skulle alla snabbmatkedjorna i thailand förbjudas för tyvär börjar en dfel damer bli lite breda där me ;)

Berra dom ska både se bra ut o ha en fin insida de e ju de som e fördelen finns så mycke vackert o titta på nså tillslut måste de ju bli jackpott :)

Jag tycker att jag har det så, hon är både smart och världens goaste samtidigt. Och vi har nog haft samma tur båda två, 66:an! ;)

Intressant tråd!

Varför det blev, ja ingen aning, har faktiskt aldrig egentligen varit ute efter att ha någon över huvudtaget, trivs alldeles utomordentligt bra solo och har aldrig haft någon önskan om sällskap, har aldrig varit viktigt för mig.

Jag gillar friheten att kunna göra som jag vill, aldrig behöva kompromissa, äta när jag vill, sova, festa.... ja och så vidare. Var gift 3 år med en svenska och det var nog, när röd stuga med vita knutar började komma upp på tapeten och gran till jul, då kände jag hur stängslen omkring mig byggdes upp ;D, och jag tänkte, nä Peter nu är goda råd dyra och jag har nog aldrig varit så glad som den dagen jag tog min stereo och flyttade ;D.

Sen håller jag med om svårigheten med västerländska kvinnor, jag klarar helt enkelt inte en emanciperad kvinna, jag erkänner det, men det står jag för. Jag klandrar ingen kvinna för det, utan jag är inte rustad för dem helt enkelt.

Många västerländska förhållande tjatas sönder, analyseras sönder och tär på varandras egon. Jag har ju alltid tyckt om österlandet med sina filosofier, har aldrig haft dragning t ex västerut i världen. Den österländska mentaliteten tilltalar mig, mentaliteten har en naturlig ingång till det naturliga och man skapar inte en pseudovärld så som vi gör.

Kvinnan i Asien har alltid varit en naturlig kvinna, hon vet att hon är en kvinna, en svensk kvinna måste höra att hon är en kvinna, allt för denna emancipationens skull.

Har aldrig haft problem med att se kvinnan som jämlik, men politiker i västvärlden har skapat ett samhälle som berövat kvinnan att få vara kvinna och mannen att få vara man och istället har politikers iver och populism till att skapa jämlikhet istället fått motsatt effekt, nu är skilsmässorna fler än giftermålen och männen och kvinnorna har aldrig varit så långt ifrån varandra som nu, var det så det var tänkt ???

För min del att det blev en thailändsk kvinna var inget medvetet val från min sida, jag har ju varit så många gånger i Thailand under mer en 20 år och har inte haft en thailändsk flickvän förrän nu för 1 1/2 år sedan. För min del skulle det kunna ha varit en indiska, persiska, pakistanska, jag har haft chansen där, för det är mer den österländska mentaliteten som jag är ute efter snarare än nationalitet.

Men nu blev det som det blev och Linda kom in i mitt liv och det ångrar jag inte en sekund, hon uppfyller alla de önskningar jag kan önska mig och mer därtill och hon är inte mindre jämlik än vad jag är, framför allt får hon vara kvinna och jag får vara man, kan det bli mer naturligt än så!

Mvh Peter :wai:

Bra skrivet Insayt och jag instämmer 100 % i dina tankar och värderingar i detta.

Citat:Kvinnan i Asien har alltid varit en naturlig kvinna, hon vet att hon är en kvinna, en svensk kvinna måste höra att hon är en kvinna,,,,,

Klockren uppfattning som jag personligen känner och som jag diskuterat med mina polare om detta och ,,,

Boom,,,idag är vi nu uppe 16 st svenska unga män ( 32-38 år ) med thai tjejer och ingen skild som håller ihop i vått och torrt.Så nu känner jag INGEN som är tillsammans med en svensk tjej av alla jag umgås med som hållt ihop sedan 5 år tillbaka.Skilsmässa och nya partners är en vardaglighet tyvärr.Orsaken till detta kan vi alla spekulera i och jag har min teori klar då jag inte tror på slumpen i detta fall och därav citatet ovan.

En karma poäng är på väg till dig Insayt.

Jag kan bara instämma i hyllningskören Peter. Mycket bra skrivet, du är verkligen kompis med pennan (eller rättare sagt tangentbordet). Naturligtvis karma för detta!! :wai:

Har inga problem med en emanciperad kvinna, är inte tillhängare av kvinnoförtryck och föreställningen av att kvinnan skall veta sin plats. Emanciperad betyder frigjord, för den som inte vet.

Dock tycker jag att jag ser ett stort ha begär i den svenska kvinnan, men som sagt självklart inte hos alla.
Bara dom jag har mött när jag har varit ute och letat. Detta kan ha naturliga orsaker som att dom utan detta ha begär inte frekventerar dating sidorna.

Kanske onödigt att säga, men ingen karma från mig för detta.. ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

E
Svar
3
Visningar
2 K
E
H
Svar
20