Att gifta sig med en Thailändsk kvinna.

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej
min tjejs syster son gifte sig för några dagar sen i issan...

han fick betala 120000thb + 2 bath guld så de e inte bara vi faranger som får betala....
o han kommer från ett enkelt hem utan pengar systern fick belåna en del av sitt land för att få i hop de..


glimten66 :wai:
 
"legolas " sa:
Å han kanske gifte sig med en oskuld som var ganska ung då eller??? Kanske hon rent av kom ifrån ett hem som stod ett par steg "över" din släktings position i den byn..... Sinsorden blir väl lite högre då eller???

Sedan den här stackaren "killen 83", jag undrar hur mycket brukar du skicka till Thailand varje månad SEK: 1.000-3.000:-??? Hur illa det än låter i dina ögon, speciellt om man har goa känslor för den kvinnan. Så betänk att det är ingen rök utan eld. Att betala en sådan summa pengar är vansinnigt, eller för att uttrycka det bättre: IDIOTISKT

GÅ INTE PÅ DEN BLÅSNINGEN, FÖR EN BLÅSNING ÄR VAD DET ÄR. DETTA ÄR EN TYPISKT "SCAM" OCH DEN KVINNAN ÄR EN BEDRAGERSKA SOM GER ANDRA THAILÄNDSKA KVINNOR VÄLDIGT DÅLIGT ANSEENDE. JAG LIKSOM FLERA ANDRA HÄR HAR BETALT 50.000 BAHT. SLUTA LEV I DET BLÅ, OCH TILL SIST BRA GJORT AV DIG ATT TA UPP DETTA HÄR PÅ FORUMET OCH FÅ LITE GODA RÅD AV OSS ANDRA. FINN DIG EN ANNAN KVINNA. DET FINNS MASSOR AV ANDRA KVINNOR SOM ÄR KANONBRA.... KVINNOR SOM BARA VILL KOMMA UR FATTIGDOMEN, MEN INTE SKINNA DIG PÅ KÖPET....

Nja oskuld knappast dom har varit tillsammans i 3 år nu...

kanske lite bättre status än grabben men de e vanligt me sinsod i byarna än..

vet familjer som fått betala mellan 300-500T thb--

själv så betalade ja ingenting till frugans familj
glimten66 :wai:
 
"killen83 " sa:
Hej!
Jag har träffat en thailänsk tjej som jag har haft kontakt med nu i ca 3 år.
Vi har funderat på att gifta oss, men hon vill gifta sig på Thailänsk vis.

Hon sa att jag kommer att ha problem "nside kha maak" där det
kommer att vara guld, ring och sötsaker.
Jag fråga hur mycket är detta "kha maak" vilket hon sa
ungefär 33 000 USD..

33 000 USD är väldigt mycket, ja hon vet det sa hon samt att
hon ville gifta sig. Men Kha maak visar att hon är inte singel efter.
Det är ju över ca 200 000 o nej hon är inte en "bar tjej"

Vad händer då med dessa 33 000 USD ?
Och enligt henne kunde hon inte gifta sig om det ej var så..

Tacksam för svar
:wai:

Å herregud.

Hade jag varit dig så hade jag bett henne dra åt helvete och bett henne gifta sig med en Thai man.
Hon kör lite på friskt vågat, hälften vunnet.
Säg till henne att det inte blir en spänn just på grund av detta försök till scam.
 
Betala inte!! åtminstone inte det beloppet. min tjejs son gifte sig förra året och vad jag vet så betalade han 50,000TBH samt 60,000THB för maten.
 
"legolas " sa:
Och så fick han tillbaka de 60.000 bahten för maten via gåvorna i kuverten, eller hur.....
Kanske rent av gjorde en bra vinst där...... Så visst det handlar om mycket mindre pengar. Men som vi alla vet.. Denna thaibrud vet ju var förståndet hos oss killar sitter för det mesta. Mellan bena!!! Och då är det inte lätt att se klart.......
ja dom fick tillbaka men hur mycket vet jag inte
 
Ni är ju inte kloka. Jag hart investerat en hel del pengar i ett jordbruksområde i Thailand eftersom jag vet ganska säkert att matpriserna kommer att raka upp i höjden. Jag måste faktiskt stoppa thailändarna från att jobba ihjäl sig. Igår tvingade jag en syster till damen att helt enkelt sluta jobba för dagen vid elvatiden. Hon vaknar normalt klockan fem på morgonen och stupar i säng klockan åtta på kvällen. Hon har aldrig haft nån jordbruksmark att ta hand om. Gifta sig, det är väl ett skämt i Thailand.
 
"Hansui " sa:
Ni är ju inte kloka. Jag hart investerat en hel del pengar i ett jordbruksområde i Thailand eftersom jag vet ganska säkert att matpriserna kommer att raka upp i höjden. Jag måste faktiskt stoppa thailändarna från att jobba ihjäl sig. Igår tvingade jag en syster till damen att helt enkelt sluta jobba för dagen vid elvatiden. Hon vaknar normalt klockan fem på morgonen och stupar i säng klockan åtta på kvällen. Hon har aldrig haft nån jordbruksmark att ta hand om. Gifta sig, det är väl ett skämt i Thailand.


Hej nu hänger ja inte me i ditt tänkande
 
Kanske inte jag heller, vi skramlade in i Krongthip för nån timme sen med en skräpbuss. Tror jag blir galen, en kines har precis lovat att vi kan stanna i Indien i stort sett för evigt. Thailändskan har vart med mig där tidigare och är inte speciellt lycklig.
 
"Hansui " sa:
Kanske inte jag heller, vi skramlade in i Krongthip för nån timme sen med en skräpbuss. Tror jag blir galen, en kines har precis lovat att vi kan stanna i Indien i stort sett för evigt. Thailändskan har vart med mig där tidigare och är inte speciellt lycklig.

Nu hänger inte jag med heller.. By the way, är inte krongthip ett cigarett märke?
 
Tror inte han eller hon menade krrrrrongthip utan mangou 曼谷
som ligger i kinesmaffians 泰国
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

N
Svar
19
Visningar
5 K
U
C
Svar
3
Visningar
3 K
christerpets
C
 
Tillbaka
Topp