Att gifta sig med en Thailändsk kvinna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Lunkan " sa:
Hon kanske inte var oskuld? :) Då ska det inte kosta något enligt traditionerna.

Och folk i Bangkong är mer moderna i snitt än folk från byar.
Dessutom är familjerna/kvinnan mer kända på mindre orter, och då blir ryktet viktigare för fler.
Så hon tyckte kanske inte det är viktigt.

((("Min" har antydd att hon skulle tycka att det vore fint med en stor, för det ger ökad status, men tillade att då maken är omtyckt av familjen, så brukar han få tillbaka (s g s) allt, så det är troligt att det knappt skulle kosta mig något :) fastän de håller med stor mark för husbygget.)))
Hur går det med bröllopet och husbygget i Sakon Nakhon?

Legolas!

Efter 3529 inslag och trådar så hitta jag den här, så är legolas en utav våra mesta skribenter...

Legolas, Lycka till!!!

Jo-Be

hej !
jag har ofta hört att det är dyrt med en thailändsk kvinna.....så man ska nog ha minst 500.000--700.000 kronor för att klara de första utgifterna som
-pengar till föräldrarna som du nämnt
-guld
-köpa mark som du aldrig själv kan äga och göra anspråk på
- bygga hus eller reparera befintligt
-bil
-sjukhusräkningar ifal någon i släkten blir sjuk
lycka till och låt dig inte luras när du är som mest påverkad av hormoner !!!!
använd förståndet !!1

"benthai " sa:
hej !
jag har ofta hört att det är dyrt med en thailändsk kvinna.....så man ska nog ha minst 500.000--700.000 kronor för att klara de första utgifterna som
-guld
-bil
använd förståndet !!1

500 000-700 000 kr? Har du tänkt fria till kungahuset? Det där har du nog fått om bakfoten....

Håller me Gazton här inte behövs det sådana summor men har nu på morgonen kollat in va benthai skrivit han verkar vara rätt bitter av sig tycker han bara ser mörka sidor me en thai tjej kanske bättre han ser sig om efter en bre rövad norrlänning så kanske han inte blir lurad ;)

Ja inte har min thailändska fru kostat ens i närheten av sådana summor. Hon har knappt varit dyrare än vilken annan kvinna som helst. Så visst verkar det ligga en stor dos bitterhel i benthai´s inlägg, han har kanske haft svårt att hålla styr på hormonerna själv. :-\

"legolas " sa:
Vad lägger vi falanger egentligen???? men det lär vi aldrig få någon klarhet i, för det är för många som aldrig släpper andra inpå livet så det är svårt att jämföra...

Ja vad lägger ni egentligen??????? Vågar ni???? Berra du först!!!!! ;) ;) ;)

Ärligt talat så vet jag inte, jag räknar inte så. Och så har jag inget att jämföra med, har ju varit single i hela mitt liv tills jag träffade min "Tiilak". Visst blev det lite dyrare när jag och sedan vi flög fram och tillbaka, men nu är inte kostnaderna högre än för vanliga familjer antar jag.

Förvisso skickar vi iväg en slant då och då till svärfars avbetalningar på bilen, men det är ju pengar som vi får tillbaka i slutändan. Här skall icke köpas en bil i Thailand förrän vi eventuellt flyttar ner någon gång i framtiden.

"benthai " sa:
hej !
-guld
-bil
använd förståndet !!1

Ajajaj ! som jag har undrat vart stålarna tog vägen ! :mad: tycker att du har helt fel i ditt inlägg, åtminstone från dom erfarenheter jag har. Min tant är väldig mån om sin familj i thailand men också sin familj här i sverige, och det har aldrig varit på tal om att jag ska skicka pengar hit eller dit, däremot hjälps vi åt med allt, men så tycker jag och tanten att ett förhållande ska se ut.

Mats

"ledarn " sa:
Själv så skickar jag mellan 100,000:-och 300,000:- sek i veckan....

Men tanten tycker jag är snål... Så jag har anmält mitt intresse för chefen att jobba lite övertid.. !! :nod: :nod:

(Är jag lättlurad ??)
Du har inte funderat på att bli homosexuell, i så fall kan jag anmäla mej att åka ner och se till att invst. kapital hamnar rätt ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

N
Svar
19
Visningar
5 K
U
C
Svar
3