SV: Varför blev det en thailändsk kvinna?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Däremot så fick du en karma ifrån mig Per Olav!!! Bra skrivet av dig också även om du gjorde en typisk "Putte Kock"!!! Alltså garderade med kryss!!!!!!

Skall säga att jag nog inte sett till att någon av de som skriver här vill ha en kvinna fängslad vid spisen eller vad du nu far efter PEO!! Jag tror att de flesta vill ha en kvinna som vågar vara kvinna och inte en produkt av vad som är på "modet" just nu efter att "åsiktseliten" i media har sagt sitt!!!

Om en kvinna säger till mig att jag är en fjant som håller på och ställer till i köket och slänger sedan ut mig med orden -"himla l*dyboy"!!! , så tycker inte jag att jag som verkställande medmänniska skall säga att hon har fel.

Kan vi finna arbetsuppgifter i VÅRT hem, så skall också VI bestämma vilka arbetsuppgifter vi skall ha!! Jag tycker precis som dig, alltså absolut INTE om att trycka ner människor och det gäller i allra högsta grad min fru. Men om hennes mål är att göra de saker som hon tycker hon är mest bekväm med, så varför inte.

jag tror faktiskt vi alla killar här har i stort har samma åsikter i detta ämne, så vi måste inte föra över det på en jämlikhetskampanj mera. Habegäret och de sura minerna är lego, eller skall jag säga legio kanske!!! Och det beror inte på att kvinnan känner sig ojämlik,,, Det beror på att kvinnan känner att hon INTE har kontroll över mannen till 100%....

Legolas, jag citerade peter's uttalande där han säger

"insayt " sa:
Sen håller jag med om svårigheten med västerländska kvinnor, jag klarar helt enkelt inte en emanciperad kvinna, jag erkänner det, men det står jag för. Jag klandrar ingen kvinna för det, utan jag är inte rustad för dem helt enkelt.

Fast han säger också

"insayt " sa:
Har aldrig haft problem med att se kvinnan som jämlik, men politiker i västvärlden har skapat ett samhälle som berövat kvinnan att få vara kvinna och mannen att få vara man och istället har politikers iver och populism till att skapa jämlikhet istället fått motsatt effekt, nu är skilsmässorna fler än giftermålen och männen och kvinnorna har aldrig varit så långt ifrån varandra som nu, var det så det var tänkt ???

och det enda jag säger är att jag inte har problem med frigjorda kvinnor. Snarare tvärt emot..

Hos oss råder demokrati. Vissa saker får jag inte göra, bl a laga thaimat. Och det har ju sin förklaring. När det gäller tvätt och sådant så hjälps vi åt, den som ser att det är dags fixar det också. Samma gäller städning. Trädgården tar hon hand om själv, hon älskar att pilla där ute. Jag får på sin höjd klippa den lilla gräsplätten.

Det är alltså definitivt inget mähä jag har gift mig med, tack och lov för det. Det är en klok och förnuftig kvinna som älskar sin familj (både här och i Thailand) och vi trivs ypperligt ihop trots den stora åldersskillnaden. :love_transparent:

"legolas " sa:
Jaja OK då Berralund, du får väl en karma du oxå då!!! Kul att det funkar till 100% för dig, men frågar du alla andra så gör det väl det oxå kan jag tänka mig! Perfekta fruar, perfekta förhållanden........

Själv så har JAG bestämt själv att utanför vårt hus, så är jag "Big boss"... men jag måste ha sagt det jäkligt tyst, för hon smyger ut och röjer som fasen därute i trädgården så fort som jag inte ser det!!! Konstig människa.......

;) ;) ;)

:wai: :wai:

Perfekt kan nog inget äktenskap bli, men så nära som möjligt. Vi bjuder till båda två, och ibland är det inte lätt för en gammal stofil som har levat ensam hela livet. Nu blir det spännande med barnen... ::)

Jag träffade en man igår, som har 6 (små-)barn och är perfektionist. Han kan inte ha det lätt :)

För egen del har vi i stora drag gjort upp i förväg vem gör vad. Får se om det fungerar bra. Eftersom hon själv säger att hon inte kan laga mat, så är det naturligt att jag fixar maten, och jag kan skylla på knäna även senare för att slippa städa :)

"Berralund " sa:
:wai: :wai:

Perfekt kan nog inget äktenskap bli, men så nära som möjligt. Vi bjuder till båda två, och ibland är det inte lätt för en gammal stofil som har levat ensam hela livet. Nu blir det spännande med barnen... ::)

Kloka ord ! håller med till 100% en relation handlar om att kunna ge och ta, och behandla varandra med respekt :D

"matteisurin " sa:
Kloka ord ! håller med till 100% en relation handlar om att kunna ge och ta, och behandla varandra med respekt :D
Ja, och att vara ihop med någon vars personlighet passar ihop med ens egen. Annars blir det ju mycket svårare att komma överens.
Det är ju inte så bra t ex om:
en vill ha inga barn, och den andra vill ha 10,
en vill ha party hemma ofta, och den andra vill ha lugna hemmakvällar
eller en vill bo i Bangkok, och en vill bo i djungeln :)

"Lunkan " sa:
Ja, och att vara ihop med någon vars personlighet passar ihop med ens egen. Annars blir det ju mycket svårare att komma överens.
Det är ju inte så bra t ex om:
en vill ha inga barn, och den andra vill ha 10,
en vill ha party hemma ofta, och den andra vill ha lugna hemmakvällar
eller en vill bo i Bangkok, och en vill bo i djungeln :)

Så sant så! Men trots den stora åldersskillnaden så ser vi väldigt lika på det mesta. Och hade vi märkt att vi såg väldigt olika på saker och ting så hade vi aldrig gift oss, då hade ju äktenskapet mer eller mindre varit dömt att misslyckas. ::)

"Berralund " sa:
Så sant så! Men trots den stora åldersskillnaden så ser vi väldigt lika på det mesta. Och hade vi märkt att vi såg väldigt olika på saker och ting så hade vi aldrig gift oss, då hade ju äktenskapet mer eller mindre varit dömt att misslyckas. ::)
Ja. Men det är många som inte är så kloka. Det finns ju många män, som "tänkt" med fel huvud :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

E
Svar
3
Visningar
2 K
E
H
Svar
20