A
Anonym
Gäst
"legolas " sa:Däremot så fick du en karma ifrån mig Per Olav!!! Bra skrivet av dig också även om du gjorde en typisk "Putte Kock"!!! Alltså garderade med kryss!!!!!!
Skall säga att jag nog inte sett till att någon av de som skriver här vill ha en kvinna fängslad vid spisen eller vad du nu far efter PEO!! Jag tror att de flesta vill ha en kvinna som vågar vara kvinna och inte en produkt av vad som är på "modet" just nu efter att "åsiktseliten" i media har sagt sitt!!!
Om en kvinna säger till mig att jag är en fjant som håller på och ställer till i köket och slänger sedan ut mig med orden -"himla l*dyboy"!!! , så tycker inte jag att jag som verkställande medmänniska skall säga att hon har fel.
Kan vi finna arbetsuppgifter i VÅRT hem, så skall också VI bestämma vilka arbetsuppgifter vi skall ha!! Jag tycker precis som dig, alltså absolut INTE om att trycka ner människor och det gäller i allra högsta grad min fru. Men om hennes mål är att göra de saker som hon tycker hon är mest bekväm med, så varför inte.
jag tror faktiskt vi alla killar här har i stort har samma åsikter i detta ämne, så vi måste inte föra över det på en jämlikhetskampanj mera. Habegäret och de sura minerna är lego, eller skall jag säga legio kanske!!! Och det beror inte på att kvinnan känner sig ojämlik,,, Det beror på att kvinnan känner att hon INTE har kontroll över mannen till 100%....
Legolas, jag citerade peter's uttalande där han säger
"insayt " sa:Sen håller jag med om svårigheten med västerländska kvinnor, jag klarar helt enkelt inte en emanciperad kvinna, jag erkänner det, men det står jag för. Jag klandrar ingen kvinna för det, utan jag är inte rustad för dem helt enkelt.
Fast han säger också
"insayt " sa:Har aldrig haft problem med att se kvinnan som jämlik, men politiker i västvärlden har skapat ett samhälle som berövat kvinnan att få vara kvinna och mannen att få vara man och istället har politikers iver och populism till att skapa jämlikhet istället fått motsatt effekt, nu är skilsmässorna fler än giftermålen och männen och kvinnorna har aldrig varit så långt ifrån varandra som nu, var det så det var tänkt ???
och det enda jag säger är att jag inte har problem med frigjorda kvinnor. Snarare tvärt emot..