nybörjare på Thailand

• Trådstartare Trådstartare diterman
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
D

diterman

Gäst
Hej är nybörjare på Thailand ska åka dit med min thai tjej den 16 juni på semester

Läste ngt forum att ta med hennes dotter från Thailand till Sverige
Vad ska jag förbereda
Hur lång tid tar det
Kan dottern komma med på en gång

Dom har ej setts på 4 år har precis avslutat en lång följetong
Med att fått ett godkännande om permanent uppehållstillstånd det tog 3 år och få det klart
Ha det gott alla

Låter som om du träffat din Thaifru i Sverige,vilketsom , att ta ett Thaibarn till Sverige ger barnet stora möjligheter till en bra utbildning,ofta förstår de dock inte detta , man bör även tänka på att det blir en enorm omställning för flickan ,det gäller att mamman håller hårt i regler och ordning då många Thaibarn hamnar snett i Sverige, ofta går det bra men lika ofta helt snett beroende (tror jag ) på i vilken ålder de flyttar.. Ofta vill de bara ha det roliga , inte att lära sig ett nytt språk att läsa, få regler och krav som inte alls finns i det Thailändska samhället .. Se till att din fru har alla papper klara om vårdnad ,helst egen vårdnad från Thailändska myndigheterna , i annat fall kan hon få lite problem (egen erfarenhet ....
Se om möjligt till att hon får Svenska kamrater , det blir då lättare att komma in i det Svenska samhället ..Tyvärr alltför vanligt att de fortsätter med Thailivet i Sverige
Att ta med flickan direkt "tror" jag kan vara svårt om inte reglerna har ändrats

Migrationsverket kan kräva DNA för att fastställa att din kvinna är mamman , detta görs allt oftare idag, kan göras på Svenska Ambassaden i BKK , de topsar bara flickan samt skickar provsvar till Migverket... För oss tog det nästan ett år med allt skit Migverket hittade på , dessutom gick det mesta snett med flickorna ,
Bara sattyg i skallen på tonårsflickor ;D ;D ;D

Diterman kolla med berralund han gjorde allt det där för inte så länge sen han har säkert koll

O lycka till nu me allt o hoppas det går smidigt att få hit barnet

Micke

Diterman, precis som glimten66 skriver så har jag och min fru tagit hit hennes två barn från Thailand för tre år sedan och jag har skrivit en tråd om detta. Nu kan ju Migrationsverket ändra på saker och ting men det finns en del att läsa i den tråden. Klicka på följande länk och lycka till.

(Ogiltig länk borttagen)

Tack alla ni är underbara
Japp ja träffa min tjej i Sverige
Flickan är 6år har många vänner som har gjort sina misstag så man känner igen många ämnen här på forumet
Tack alla änn en gång

Vilka papper ska jag ha i fyllt från Sverige för att ta med mig till Thailand

Gå in på MIG:s hemsida. Det är i stort sett samma papper som gäller som för din tjej, sen gäller det att skaffa en del papper från Thailand. Bl a måste den biologiske fadern skriva på något. Allt sådant ordnade vi vid Amphure.

Sedan måste barnet till ambassaden i Bangkok på intervju, detta måste bokas in samtidigt med att du betalar in avgiften och lämnar in ansökan. Du kan alltid maila ambassaden om du har några frågor, dom är hjälpsamma. Det var en kille som heter Lukas Ekdahl som intervjuade våra barn, han vet precis vad som gäller.

Men som sagt, det är tre år sedan vi gick igenom den här processen, regler kan ha ändrats. Kolla därför på MIG:s hemsida och med ambassaden om vad som gäller nu samt handläggningstiden. Tidigare gick det snabbare för barn, det tog knappt två månader för vår del mot fem för frugan på den tiden (hon fick UT för knappt fem år sedan).

Jag håller tummarna för allt allt går smidigt för er, ni har mycket att se fram emot. :wai:

"diterman " sa:
Tack alla ni är underbara
Japp ja träffa min tjej i Sverige
Flickan är 6år har många vänner som har gjort sina misstag så man känner igen många ämnen här på forumet
Tack alla änn en gång

Bara 6 år , grattis , tror det kan gå utmärkt pga, den låga åldern

"diterman " sa:
Hej är nybörjare på Thailand ska åka dit med min thai tjej den 16 juni på semester

Läste ngt forum att ta med hennes dotter från Thailand till Sverige
Vad ska jag förbereda
Hur lång tid tar det
Kan dottern komma med på en gång

Dom har ej setts på 4 år har precis avslutat en lång följetong
Med att fått ett godkännande om permanent uppehållstillstånd det tog 3 år och få det klart
Ha det gott alla

Om dom inte setts på 4 år, så känner ju inte flickan sin biologiska mamma. Vill flickan verkligen detta själv,annars kan det nog bli jobbigt.

"cumulus " sa:
Så är det dags i denna tråden också att hoppa på Hans Svensson. Visserligen så hoppade han på Cumulus i andra trådar, men det e la änna taskigt att hoppa på en gubbe som redan ligger ner, eller??

Ligger ner, och fortfarande kaxig och skriker okvädesord som en galning som går på meth.

;D ;D ;D bra med självinsikt , det behöver vi alla en skopa av :nod:

"cumulus " sa:
Så är det dags i denna tråden också att hoppa på Hans Svensson. Visserligen så hoppade han på Cumulus i andra trådar, men det e la änna taskigt att hoppa på en gubbe som redan ligger ner, eller??

Han ligger knappast ner och skulle aldrig sitta vid en risåker och kalla sig expert på Thailand! Kom ner på jorden istället för att sväva i det blå! ;)

"Hans Svensson " sa:
Han ligger knappast ner och skulle aldrig sitta vid en risåker och kalla sig expert på Thailand! Kom ner på jorden istället för att sväva i det blå! ;)

Hua nu biter den bittre igen!! Ja att sitta av tiden på Walking Street, om det vore det som gav erfarenhet och kunskap, så skulle kunskapsbasen förflyttas rakt över sin egna axel kan jag tänka mig... ;D ;D ;D ;D

Försökte ju faktiskt försvara dig!!!

Själv har jag suttit /legat av ett par timmar framför TV med min fru, kikat på
underbart roliga Roy och Roger i "Macken" samt den ännu roligare filmen "vi hade i alla fall tur med vädret " ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
4
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp