Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ingen speciell lokal frukt nu, men Lamyai och Lynche kommer nog in norr ifrån. Sedan har du Ananas från Sriracha året om. God söt smak som inte sticker i munnen.
Ingen speciell lokal frukt nu, men Lamyai och Lynche kommer nog in norr ifrån. Sedan har du Ananas från Sriracha året om. God söt smak som inte sticker i munnen.
Det är det. Dock är det egentligen inte säsong förrän i Mars/April, men man tillsätter kemikalier för att få frukter utom säsong. Sedan finns det knappt i Chonburiprovinsen öht, men dock i angränsande provinser.
Köpte små gula mango från en dam som kör runt här varje dag. Lite päronformade. Min tjej sa att hon aldrig ätit dessa förut trots att hon är isaantjej. De är ännu godare än de vanliga gula mango. De luktar lite svagt som durian och smakar lite lätt som durian.
Köpte små gula mango från en dam som kör runt här varje dag. Lite päronformade. Min tjej sa att hon aldrig ätit dessa förut trots att hon är isaantjej. De är ännu godare än de vanliga gula mango. De luktar lite svagt som durian och smakar lite lätt som durian.
Det är en gammal traditionell sorts Mango som bl.a finns Isaan, håller med om att den har en intensivare och rikare smak än dom stora förädlade sorterna av Mango, även frugan gillar den här sortens Mango som ibland har väldigt små men söta och goda frukter.
Påminner om Senorita Mango som växer här.
Men det finns hundratals olika i Thailand och säkert lika många varianter i Filippinerna.
Värst är nog Indien med över tusen olika.
Jag har lärt mig några i alla fall. Den stora
Carabao som är världens sötaste, Pica den vanligaste gula nu, Senorita som är väldigt trådig, Indian grön på utsidan och gul inuti samt Apple syrlig och fast.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.