SHL 2018/2019

5-2 till DIF nu med några få minuter kvar. Bra tycker jag:thumbsup:, men ser själv matchen som avgör allt för IKO, och det är en mycket underhållande match där O-hamn leder med 0-2 med 5 min kvar.:)... Heja Småland.:thumbsup:
Ja nu spelade dom ju 1 1/2 period, fortsätt så ikväll.
Och ett grattis till Oskarshamn till avancemanget.
Skattefifflarna från Dalarna nämner jag inte ens.

Inte hunnit gotta mig än. Men det ser bra ut för Frölunda just nu.
Verkligen:thumbsup:, ni har nog ena skridskon i finalen nu. Kommer bli tuffare i den andra semin.
Själv följer jag mest snacket på sociala medier angående vilka som lämnar, respektive kontrakteras inför nästa säsong. Och för HV s del ser det ut som att halva laget lämnar, men rykten säger också att det blir en hel del klasspelare som är på gång;):thumbsup:. En har vi snott från Löklaget (martinsson) och det gillas inte här, men jag tycker det är skitbra.:)

Verkligen:thumbsup:, ni har nog ena skridskon i finalen nu. Kommer bli tuffare i den andra semin.
Själv följer jag mest snacket på sociala medier angående vilka som lämnar, respektive kontrakteras inför nästa säsong. Och för HV s del ser det ut som att halva laget lämnar, men rykten säger också att det blir en hel del klasspelare som är på gång;):thumbsup:. En har vi snott från Löklaget (martinsson) och det gillas inte här, men jag tycker det är skitbra.:)
Jag försöker också hålla koll på Redhawks, även där kan några namnkunniga vara på väg in. Förmodligen pågår mycket tjuv- och rackarspel bakom kulisserna nu sen kreverar bomberna när allt är klart.

Helt makalös match igår, retur i morgon. Hoppas Djurgårn fortsätter som dom spelade i första och tredje, vore kul att se bra spel under en hel match.

Ja nu spelade dom ju 1 1/2 period, fortsätt så ikväll.
Och ett grattis till Oskarshamn till avancemanget.
Skattefifflarna från Dalarna nämner jag inte ens.
Ja ha du, så att vara jurgårdare, så är man fri. hej svejs. Globen var ett jurgårds arbete + mycket annat. Som att fixa till det, jobbade i S-Holm, med jurgårdisar som bossar. hej och hå. Gott och gratis. Ha det Frasse. Fifflare finns överallt!

Ska bli kul och se om Luleå kan studsa tillbaka till det vägvinnande spelet de hade mot Klökarna. Om inte så grattis till finalplatsen Frölunda:), för som ni säkert vet så har inget lag vänt 0-3, till seger.

Frugan fyller år, men dom får klara sig utan mig:)hochey nu:p

20190412_003942.jpg

Svenska ishockeyförbundet har beslutat att slopa kravet till klubbarna om att de måste ha en arena för minst 5000 pers.
Mycket bra förslag tycker jag, då ett sådant krav garanterat sänker tex. Oskarshamn som ju ska spela i SHL nästa säsong, vi såg ju hur det gick för Karlskrona, och de har fortfarande skulder kvar.
I eftermiddag vinner Frölunda, och skaffar sig matchboll. Jag ska se den och bara njuta av förhoppningsvis bra hockey.
Sawasdee Pii Mai ,alla Thaisnackare.:wai:

Svenska ishockeyförbundet har beslutat att slopa kravet till klubbarna om att de måste ha en arena för minst 5000 pers.
Mycket bra förslag tycker jag, då ett sådant krav garanterat sänker tex. Oskarshamn som ju ska spela i SHL nästa säsong, vi såg ju hur det gick för Karlskrona, och de har fortfarande skulder kvar.
I eftermiddag vinner Frölunda, och skaffar sig matchboll. Jag ska se den och bara njuta av förhoppningsvis bra hockey.
Håller med dig till 100 procent. Alla klubbar är inte hur rika som helst eller har bra sponsorer. Trevlig helg alla!

KHK:s ordförande har haft ett samtal med Svenska ishockeyförbundets ordförande om deras krav om större hall med mera. Det framkom att KHK:s namn har svärtats ner på grund all strul. Det finns en skribent som skriver att KHK kunde stämma Svenska ishockeyförbundet på grund av allt ekonomiska och hallbygget. Man får se vad det blir. Tyvärr har tränare Ove Molin flyttat tillbaka Brynäs som spelarutvecklare. KHK:s J 20 lag blir väl nerflyttad enligt önskemål av KHK:s ledning då det blir för dyrt. Problem är pengabrist hos KHK. Man får hoppas att det löser sig på ett eller annat sätt. Kommunen har inte varit så villig att hjälpa KHK. Som sagt man får se hur det blir. Värsta scenariot är att lägga ner KHK :'(:'(:'(.

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
45 K
Anonymius
A
B
Svar
0
Visningar