Sjuk-Livförsäkring när man ska bo i Thailand

För några år sen var det bara BUPA som erbjöd försäkring som kunde gälla livet ut men om inte jag missminner mig var man tvungen att teckna den innan man fyllt 50 då.
Men tror vissa andra bolag har höjt åldern med.
Jag har BUPA såg nu att tog jag bort otp så gick den ner med 20k så det skall jag göra nästa år och behålla den.

Finns det något bolag som tecknar försäkring för gamla stötar som är över 60 när det blir så dags? Kanske till en skyhög kostnad?

För några år sen var det bara BUPA som erbjöd försäkring som kunde gälla livet ut men om inte jag missminner mig var man tvungen att teckna den innan man fyllt 50 då.
Men tror vissa andra bolag har höjt åldern med.
Jag har BUPA såg nu att tog jag bort otp så gick den ner med 20k så det skall jag göra nästa år och behålla den.

Hej Jonas
Vad kostar din försäkring och var ingår / inte ingår i försäkringen ?

Jag har jobbat med försäkringar hela mitt liv...nästan...och nu har jag endast olycksfallförsäkring här i Thailand...så blev det....om jag skall ge dig ett tips för att hitta rätt på denna marknad. Dvs försäkringsmarknaden i Thailand för en ex. 59 åring. Sökandes olycksfalls- eller hälsa- eller sakförssäkring.

Så blir det : Kontakta en Mäklare.

Mäklarna jobbar med 20-30 olika bolag. De kan verkligen hitta bra produkt, bra pris och du kan i lugn och ro studera deras förslag. Så gick jag till väga när jag tecknade min 7 månaders försäkring för olycksfall (du vet om man krockar med MC:n eller bilen) Jag skickar länken. http://www.insurance-in-thailand.com

Det bästa man kan göra att spara en slant varje måmad på ett bankkonto om man är runt 60 år.En sjukförsäkring i Thailand blir bara dyrare ju äldre du blir.Det finns ju alltid nödutgången att åka tillbaka till Sverige för sjukvård.

Jag har jobbat med försäkringar hela mitt liv...nästan...och nu har jag endast olycksfallförsäkring här i Thailand...så blev det....om jag skall ge dig ett tips för att hitta rätt på denna marknad. Dvs försäkringsmarknaden i Thailand för en ex. 59 åring. Sökandes olycksfalls- eller hälsa- eller sakförssäkring.

Så blir det : Kontakta en Mäklare.

Mäklarna jobbar med 20-30 olika bolag. De kan verkligen hitta bra produkt, bra pris och du kan i lugn och ro studera deras förslag. Så gick jag till väga när jag tecknade min 7 månaders försäkring för olycksfall (du vet om man krockar med MC:n eller bilen) Jag skickar länken. http://www.insurance-in-thailand.com

Ska kolla där o Tirak sa att hennes vän i BKK jobbar som försäkrings mäklare också.

Det bästa man kan göra att spara en slant varje måmad på ett bankkonto om man är runt 60 år.En sjukförsäkring i Thailand blir bara dyrare ju äldre du blir.Det finns ju alltid nödutgången att åka tillbaka till Sverige för sjukvård.
Faktiskt valde jag den vägen. Därav har jag få försäkringar. Som du nämner. Är du i fysiskt kondition (inte så sjuk) så kan du åka hem och skriva in dig. Behandlingen i Sverige har du rätt till. Glöm ej att du betalar ca 20 % SINK skatt. Så du är starkt berättigad till detta. Planera bara så du har en adress och ställe att vistas på i Sverige.

Ett problem uppstår dock. Kan vara långa köer i den svenska sjukvården. Vilket kräver att du kanske måste stanna ett år. Har du sparat en slant sparat i Thailand så tar du fram 20 000 kr och gör en höftoperationen här. Klart o betalt
Efter 10 dagar så tar du en kall Chang igen.

Faktiskt valde jag den vägen. Därav har jag få försäkringar. Som du nämner. Är du i fysiskt kondition (inte så sjuk) så kan du åka hem och skriva in dig. Behandlingen i Sverige har du rätt till. Glöm ej att du betalar ca 20 % SINK skatt. Så du är starkt berättigad till detta. Planera bara så du har en adress och ställe att vistas på i Sverige.

Ett problem uppstår dock. Kan vara långa köer i den svenska sjukvården. Vilket kräver att du kanske måste stanna ett år. Har du sparat en slant sparat i Thailand så tar du fram 20 000 kr och gör en höftoperationen här. Klart o betalt
Efter 10 dagar så tar du en kall Chang igen.
Sparar du själv vet du vad du har men med en sjukförsäkring vet du aldrig om den gäller eller ej om du behöver den.I det finstilta döljer sig många undantag och reglerna kan ändras medan åren rullar på.

Varför inte laga sin egen sjukförsäkring , den kan bli billigare och bättre ,
Är man 1000 man som år med och betalar in 4000 Baht i månaden det blir 48000 Baht på ett år
pr. man . Då kommer det in i försäkrings borlaget för året 48 miljoner Baht .
Och ha goda stagar och tre man i styre som man kan lita på .
Och dom som är friska over längre tid får reduktion i premien man betalar in.

Nå har jag varit på sjukhus i dag , ved frukosten fick jag ett ben i halsen . Och jag fick stora smärtor i halsen
när jag skulle äta .Så vi reste till Sjukhuset här i Bangsaen , som jag vill säga här är sjukhuset 110 % det kan
inte bli bättre . Altid först på sjukhuset här , en full kontroll av hjärta blod socker och så kommer det en läge
och titta i halsen på mig , så är det in på rönten bild av halsen , dom ser inte ben i halsen . Så får jag et glas
vatten med lettare bedövning och dricker det , så går dom in halsen med en slang med mini foto och dom
ser ett kut och lite blod . och jag får penselin och smärt medicin , och pris 590 Baht , och pappir på engelska
så jag kan få pengarna från försäkring Borlaget

P1040559.JPG

P1040558.JPG

P1040559.JPG

Här är medicin jag fick på sjukhuset och priset på alt cirka Kr 145.-
och Inte dricka öl in två dagar var det värsta .

P1040557.JPG

Det är viktig å ha en sjukförsäkring i Thailand
For är man utlandssvensk har man inte rett till vård i Sverige , då må man betala for sig .

Ser att min försäkring blir 20.000 bath billigare om året om jag tar bort OPD, så det skall jag ta bort den biten kan man betala själv, gäller väl bara undersökning är ju vårdbiten som man behöver försäkra sig för.
Har jag ju missat tidigare år är ju rätt mycket att betala per år för det som är billigast.

Liknande trådar

G
Svar
5
Visningar
1 K
Hans Svensson
H

Tillbaka
Topp