Slut på att skaffa körkort vid inresa med turistvisum?

En annan fraga om man har en 3 hjulig mc sa kan man inte fa mc kk for denna enl. transport. Men godtar man kk for bil for denna mc har 5 arigt kk. svarre

Jag har läst om faranger som påstår att de har lyckats att både köpa Tuk-Tuk och ta körkort för trehjulig mc.

Har du frågat efter "Type 3 - Private three-wheel vehicle"?
https://en.wikipedia.org/wiki/Driving_licence_in_Thailand

Annars så får du ju köra trehjulig motorcykel med internationellt körkort om du har A-behörighet i Sverige. Dock kan du ju bara köra 3 månader.

Jag har läst en hel del om dem kk, då jag själv vill ha en tuk-tuk, dock så går det inte att registrera dom längre, så man lär ju inte få köra dom hur som helst på gatorna

Läste om det, men trodde det bara var i Bangkok man skulle stoppa registreringar.

Läste om det, men trodde det bara var i Bangkok man skulle stoppa registreringar.
Nä, det är överallt, jag frågade i vintras hur det låg till med det när jag var och tittade på tuk-tuk dagen innan jag åkte hem, men sliter man ut sätena i bak på dom så räknas dom inte som tuk-tuk längre, utan då klassas dom som farm maskiner, och då behöver du inget kk för dom, men då får man ju inte köra dom på dom stora vägarna hur som helst heller, utan bara korta sträckor och bara i max 40 km i timmen har jag för mig att han sa

Hopp ett sånt behöver jag också då, blir många körkort att fixa till sommaren;)
Du får kolla på det, då kommer du att vara "stamgäst" där i några dagar ;) kan ju klargöra för alla att jag tittade på en av tuk-tuk modellerna isaan och inte model bangkok

Nä, det är överallt, jag frågade i vintras hur det låg till med det när jag var och tittade på tuk-tuk dagen innan jag åkte hem, men sliter man ut sätena i bak på dom så räknas dom inte som tuk-tuk längre, utan då klassas dom som farm maskiner, och då behöver du inget kk för dom, men då får man ju inte köra dom på dom stora vägarna hur som helst heller, utan bara korta sträckor och bara i max 40 km i timmen har jag för mig att han sa

Synd. Finns det ingen annan typ som du kan registrera den som?

Synd. Finns det ingen annan typ som du kan registrera den som?
Vet inte, det har jag iof inte kollat upp, men tror det är svårt att få den reggad som någon annan typ om man inte skulle bygga om den.

Nu vet jag ju inte vad det kostar om man skulle bli stoppad med en sådan då den saknar reggplåt. Men skulle man få en bot så gäller ju den boten i 1 vecka (om dom inte ändrat på det) så blir man stoppad igen så är det bara att visa upp boten för bylingen så får du ju ingen ny för saknad av reggplåt under dom 7 dagarna

Vet inte, det har jag iof inte kollat upp, men tror det är svårt att få den reggad som någon annan typ om man inte skulle bygga om den.

Nu vet jag ju inte vad det kostar om man skulle bli stoppad med en sådan då den saknar reggplåt. Men skulle man få en bot så gäller ju den boten i 1 vecka (om dom inte ändrat på det) så blir man stoppad igen så är det bara att visa upp boten för bylingen så får du ju ingen ny för saknad av reggplåt under dom 7 dagarna

Eller köp på dig några rai extra att köra på, så får du göra som du vill. :)

Försök bara inte muta någon i Th numera,det kan gå illa då.
Samma för dom, om dom begär det samma.

Jag tycker den största behållningen ligger i känslan att föregå som gott exempel genom att inte muta, så vad man kan råka ut för om man mutar känns ganska ointressant, men bra om det får negativa konsekvenser för dem som mutar. :)

Igentligen skall det vara ett dygn men upp till polismannen som ger böterna sa han som bötfällde mig jag fick 3 plusdagar så 4 dagar jag fick köra efter bötfällning.
Men annars skall det vara att du kan inte bli bötfälld igen inom 24 timmar.

Eller köp på dig några rai extra att köra på, så får du göra som du vill. :)
Skulle vara det då, men jag tror att frugans 8 rai räcker. Vi har många byar runt oss så
det finns många vägar som man kan köra på utan att man hamnar på stora vägen.

Man brukar se när polisen har kontroll, då ser man både bilister och motorcyklar som vänder på stora vägen, och det är ju då dom som saknar körkort/eller kör oregistrerat

Igentligen skall det vara ett dygn men upp till polismannen som ger böterna sa han som bötfällde mig jag fick 3 plusdagar så 4 dagar jag fick köra efter bötfällning.
Men annars skall det vara att du kan inte bli bötfälld igen inom 24 timmar.
När gumman fick böter 2010-2011 så sa polisen att boten gäller i 7 dagar till oss, då fick hon böter för att den ena nummerplåten inte syntes då den låg ner på hatthyllan i bak (vi hade lånat en bil, dock så var den försäkrad), men det kan vara upp från polis till polis

När gumman fick böter 2010-2011 så sa polisen att boten gäller i 7 dagar till oss, då fick hon böter för att den ena nummerplåten inte syntes då den låg ner på hatthyllan i bak (vi hade lånat en bil, dock så var den försäkrad), men det kan vara upp från polis till polis
Som sagt var det är upp till den som ger boten och han måste skriva det på boten så gav han er 7 dagar så fick ni det men är väl inte standard med 7 dagar.

Som sagt var det är upp till den som ger boten och han måste skriva det på boten så gav han er 7 dagar så fick ni det men är väl inte standard med 7 dagar.
Vet inte vad standard tiden är, men mycket kan ju ha ändrats på dessa år, borde finnas någon sida där det står vad som gäller som standard för boter

24 timmar sa den polisen allt annat var plusdagar från polisen men som du säger infon finns säkert nånstans.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp