Skaffa glasögon i Thailand

Be

Va ju vad jag menade innan Jonas, bara för att du valde en skitbåge...
Jag har själv specsavers som jag haft i 5 år snart, ett par solisar å ett par vanliga, antriflex, polaroid mm. Kostade mig 1500 för båda och jag är supernöjd. Man får ju syna prylarna lite när man köper.
Även dyra märken säljer känsliga bågar.

Skitklart man får vad man betalar för måste man köpa guld till tanten så får man nöja sig med plast som vi storfräsare säger.

Själv jäkligt nöjd med både optikern och mina storfräsar RayBan säker på att dom är gjorda av lättdiamant.
köp inte på dig för mycke specsaver plast bara pb folk kan då tro du kommer från the darkside ;)

Vad gäller bågar så är mina svensktillverkade. Tycker att dom är helt OK har inget behov av märkesbågar till ett svinpris. Jag handlade på Smarteyes, dom har bra service och trevlig personal. Och fasta priser inklusive bågar oavsett synfel. Duger gott för min del.

Det finns ju olika prisklasser. Specsavers har glasögon till barn för 395, testade de första gången. De gick sönder ca en gång i veckan köpte då de för 695 och bara gått sönder när de blev trampade på Av lillasyster men Specsavers lagade dessa på några minuter.

Det är ju så man vill leva som icke thai. Dvs inte visa det på utsidan.

Det är väl det som skiljer thai från farang. Thai vill skylta med att man har pengar även om man inte hat det. Medan farang är lycklig medveten själv vad han har och inte har.

Skulle då aldrig falla mig in och ta på mig ett par plast flipflop och gå med ute.

Haha farang vill inte styla går du utanför dörren i Sverige Janne? En vanlig Svensk undom vill ju helst ha par byxor bara som kostar par månadslöner här nere.
Försök släng på en Svensk ungdom i Sverige par 99kr jeans från ÖoB.
Stylar nog lika mycket i farangland till och med värre.

Vad gäller bågar så är mina svensktillverkade. Tycker att dom är helt OK har inget behov av märkesbågar till ett svinpris. Jag handlade på Smarteyes, dom har bra service och trevlig personal. Och fasta priser inklusive bågar oavsett synfel. Duger gott för min del.

Är det svenska Mora-bågar då, målade med Falu-rödfärg och vita knutar?

Jag tänkte mer på vuxna men visst finns det många som vill styla i Sverige också men inte i samma mängd.

Själv har jag faktiskt synfel -3,5 det är nog mer än de flesta här, jag har månadslinser inne inköpta i vilken butik som helst ithailand brukar kosta 175-190B, jag tar ut dom och byter när det börjar klia. Har haft det i 8 år, iland kan dom sitta inne i 3 månader eller mer, ibland bara några dagar, det är olika bra dom mjukaste e sämst tycker jag.

Frugan köpte nya nu 4st (alla glas slipade, 3 nya bågar) till sig själv plus ett par bågar med glas till pappa, gick på hela 6000 ;)

Ja i Sv kostade 2 par oslipade ca 3000kr...så 6000baht för alla de var bara köra på :)

Liknande trådar

A
Svar
10
Visningar
8 K
Lhon Gen
L

Tillbaka
Topp