smarthphone i Thailand

• Trådstartare Trådstartare lubo68
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
L

lubo68

Gäst
jag hade tänkt mig att köpa en mobil till min flickvän så vi kan konversera mellan thailand o sverige med både sms o mail o skicka bilder
så vet ni nån bra thaitelefon som ni kan rekomendera för ett bra pris som man kan köpa i thailand?

men vad ligger det för prislägen?? är det biligareatt köpa den i thailand el samma pris som i sverige??

Priserna verkar ligga som i sverige kanske tom. lite dyrare.Köpte en samsung GIO till frugan i TH den gick på en hundring eller två mer än hemma strax över 6000 B.

Köpt samsung galaxy sII och samsung galaxy note 10.1 i Thailand och det vart samma pris som i Sverige.

brukar det vara bra instruktioner på thai när man köper en samsung i thailand??

efter att ha testat både Samsung som frugan har och Iphon3-5 som jag har så lutar jag åt Samsung.
Bättre skärm smartare hantering samt fler roliga appar.
Som jag märkt här nere så är det alltid bättre mottagning på Samsungen än Iphonen med samma abb.
Plus att det är bättre batteritid på S. Så nästa som jag köper blir nog en note, sen byter jag med frugan för hon vill helst spela och jag ringer med min :D
Men jag skulle nog aldrig köpa en här i Thailand. Förstår inte vitsen när dom kostar lika mycket.

Ja vitsen kan ju vara att du slipper åka till sverige om det händer nåt med telefonen och få fixat den på garanti. Förstår inte vitsen med att åka till Sverige och köpa en om man bor i Thai.

Nog samma instruktioner på Thai som sve. Och mycket bättre service på att komma igång se till att ha ett par timmar till övers för dem går igenom telefonens funktioner, inställningar, hjälper dig ladda ner appar. Dem hjälper henne komma igång med allt dom det är första gången hon har en smartphone serviceinriktningen är ju lite bättre inte som hemma där får du tel i förpackningen thats it.

Går inte ställa in Thailändska på dem som är inköpta i Europa så är hon Thai så är nog att köpa den här nere att rekomendera.

Vill du spara några THb så köp Samsung G3 kopia.
HAR TVÅ STYCKEN OCH ÄR JÄTTENÖJD MED DEM.
fINNS PLATS FÖR DUBBLA SIMKORT SÅ ETT TILL ATT RINGA MED OCH ETT MED INTERNET.

Tror jag gav runt 4,000THB styck för dem.

Frugan gillar inte sin, så¨om du vill kan du få köpa den.

Kent

Kenta jag ska be henne att titta på nån passande för henne om hon inte hittar nån s köper jag den för500 kr är den i sverige el i thai??
Mvh lubo

Den är här hos mig i Thailand.
Låter ett simkort (internet) sitta kvar.
500:- är helt OK,

"Kentbra " sa:
Den är här hos mig i Thailand.
Låter ett simkort (internet) sitta kvar.
500:- är helt OK,
tänkte på har du instruktion på den? Var bor du? ? Min bor strax utanför attuya (kan inte skriva staden men liggger strax utanför bkk.
Hon är helt novis på nya telefoner. Hon har en mycket gammal mobil.

Instruktioner är i mobilen och finns Thai. Så det nog inte så svårt. Håller till påKoh Pangan en bra bit söder om Bangkok.
Men om du messar adressen så postar jag den.

Jag såg Samsung G3 kopior på marknaden utanför Morchit för 2000B för 2veckor sedan.
Köp en ingen Gio(den är gammal) utan köp en Samsung Pocket(den är helt ny) för ca 3,500B, så får gumman en bra och modern(uppdaterad) mobil.

Jag pratade med min vackra gumma idag hon sa att hon har varit o tittat på en samsung för 3500 bath, så gillar hon den så ta upp lädret o pröjsa den men det är hon värd,

hur är internet utbyggt i thailand med att skicka mail?? hon bor i singburi,
funkar det att skicka mms från thailand till sverige o sverige till thailand??

"lubo68 " sa:
Jag pratade med min vackra gumma idag hon sa att hon har varit o tittat på en samsung för 3500 bath, så gillar hon den så ta upp lädret o pröjsa den men det är hon värd,

hur är internet utbyggt i thailand med att skicka mail?? hon bor i singburi,
funkar det att skicka mms från thailand till sverige o sverige till thailand??
Köp en bra Samsung Cooper för 10 000 bath.Det är hon väl värd?Internet fungerar bra I Thailand men inte som i Sverige. ;D

GunnarG när hon har slitit ut denna telefonen så får jag köpa henne den telefonen.
så vida att hon inte bor här isverige då. då kan hon få en bra telefon som hon kan använda här i sverige.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp