Thailand har utsetts till bästa turistland av svenskarna

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Grattis till Thailand som har utsetts till bästa turistland vid Grand Travel Awards 2023 i Stockholm. Utmärkelsen baseras på en undersökning gjord av Nordic Bench, som samlat in svar från 3 227 svenska resenärer och folk i branschen över hela Sverige.

Det är andra gången på fem år som Thailand får det prestigefyllda priset. Orn Doungchan, chef för Thailands turistmyndighet (TAT) Stockholm Office, uttryckte sin tacksamhet till svenska folket, resebyråer, researrangörer och flygbolag för deras stöd och förtroende för Thailand. Hon tackade också det thailändska folket för att de hjälpt till att forma Thailand som det bästa turistlandet.

Mvh isan lover

Värt att notera är att Thai Airways INTE vann priset för bästa flyg Intercontinental, Thai kom inte äns bland de fem bästa. Att Thailand vann bägge kategorier var tidigare like sant som amen i kyrkan.

Bästa flyg Intercontinental;

1 Emirates

2 Finnair

3 Qatar Airways

4 KLM

5 Turkish Airlines

Värt att notera är att Thai Airways INTE vann priset för bästa flyg Intercontinental, Thai kom inte äns bland de fem bästa. Att Thailand vann bägge kategorier var tidigare like sant som amen i kyrkan.

Bästa flyg Intercontinental;

1 Emirates

2 Finnair

3 Qatar Airways

4 KLM

5 Turkish Airlines

Hej

Att Thailand utsågs till bästa turistland av svenskarna är ju vackert så långt, att Thai Airways inte rankas lika högt av svenskarna har väl sina skäl.

Mvh isan lover

• Like
Reactions: Nox
Hej

Att Thailand utsågs till bästa turistland av svenskarna är ju vackert så långt, att Thai Airways inte rankas lika högt av svenskarna har väl sina skäl.

Mvh isan lover
Javisst, Thailand är bäst men Thai Airways är skit.

Läs gärna sammanställningen av de övriga vinnarna från Travel News, som arrangerar Grand Travel Awards, ovan.

Många som klankar ned på Thai Airways. Visst har jag läst om diverse problem men alla gånger jag själv rest med dom har jag varit nöjd och belåten. Jag är kanske totalt blind och blåögd, vad vet jag.
Enligt 3217 respondenter som har rest i ett privat eller tjänstesyfte så är det skit.

Finnair däremot kommer tvåa! Med Emirates innan och Qatar efter.

Många som klankar ned på Thai Airways. Visst har jag läst om diverse problem men alla gånger jag själv rest med dom har jag varit nöjd och belåten. Jag är kanske totalt blind och blåögd, vad vet jag.
Hej

Vi har inte heller haft några negativa erfarenheter av våra många resor med Thai Air, förstår själv inte riktigt varför dom får negativ kritik, visst har mycket förändrats på dom senaste 20-30 åren men det gäller väl dom flesta flygbolagen.

Mvh isan lover

Hej

Vi har inte heller haft några negativa erfarenheter av våra många resor med Thai Air, förstår själv inte riktigt varför dom får negativ kritik, visst har mycket förändrats på dom senaste 20-30 åren men det gäller väl dom flesta flygbolagen.

Mvh isan lover
Det är samma 3217 respondenter som har rest i ett privat eller tjänstesyfte, som utsett Thailand till Bästa Turistland som säger att Thai Airways är skit och de borde veta va de snackar om.

Det är samma 3217 respondenter som har rest i ett privat eller tjänstesyfte, som utsett Thailand till Bästa Turistland som säger att Thai Airways är skit och de borde veta va de snackar om.
Hej

Så är det säkert, själv har jag dock ännu inte upplevt Thai Airways som sämre än andra bolag.

Mvh isan lover

Hej

Så är det säkert, själv har jag dock ännu inte upplevt Thai Airways som sämre än andra bolag.

Mvh isan lover
Jag tycker att Thai är klassen under övriga.
Vi har åkt mest med Thai mellan Manila och Stockholm många gånger.
Flygtiden är bäst men i övrigt inte bra.
Knappt godkänt mer än bara ett byte och direktflyg från BKK och ankomst på morgonen.

Singapore Airlines och Lufthansa står för kvalitet på sträckan.
Även Qatar och Emirates vinner om tiderna stämmer.

Jag tycker att Thai är klassen under övriga.
Vi har åkt mest med Thai mellan Manila och Stockholm många gånger.
Flygtiden är bäst men i övrigt inte bra.
Knappt godkänt mer än bara ett byte och direktflyg från BKK och ankomst på morgonen.

Singapore Airlines och Lufthansa står för kvalitet på sträckan.
Även Qatar och Emirates vinner om tiderna stämmer.
Kör inte Turkish direkt IST-MNL ?

Ska man till Bali är TK bra.

Jo Turkish kör direkt, men jag har bara en resa med dom.
IST-MNL var bra, men inte ARN-IST.
Fyra timmar utan service och trångt.
Det kan vara kaos på på den sträckan. Många pensionsräddare och en trött crew så blir inge vidare.

De flyger A330 på vissa flighter då blir det mer plats.

Går inte att jämföra ända fördel är om man flyger direkt Arn Bkk men om man som jag flyger Oslo nu för tiden Emirates är ungefär som Thai var för 15-20 år sedan.allt är bättre.
Det är några andra som envist hävdar att Thai Airways är bäst i alla fall.

Tur att det görs oberoende undersökningar som Grand Travel Awards, som @Isan Lover var först att länka till, som objektivt talar vilket flygbolag som är bäst och vad som är skit.

Tur att det görs oberoende undersökningar som Grand Travel Awards, som @Isan Lover var först att länka till, som objektivt talar vilket flygbolag som är bäst och vad som är skit.
Jag åker hellre med ett skitbolag om jag kommer fram fem-tio timmar tidigare och det stämmer med mina anslutningar.

Ett par fria GT betyder mindre.

Jag tror nog att du har svårt att hitta någon på forumet som tycker att Thai är världens bästa flygbolag. Du får nog åtminstone backa 5 år för att finna några hyllningar till Thai.
Det som kan vara bättre med thai är möjligtvis flygtiderna och att man slipper byte, i övrigt är det bara transportmedel.
Du själv har ju varit förespråkare av Norwegian….som att det skulle vara något bra. Det var möjligtvis priset du tänkte på och eventuellt att även Norwegian hade direktflyg.

Jag tror nog att du har svårt att hitta någon på forumet som tycker att Thai är världens bästa flygbolag. Du får nog åtminstone backa 5 år för att finna några hyllningar till Thai.
Det som kan vara bättre med thai är möjligtvis flygtiderna och att man slipper byte, i övrigt är det bara transportmedel.
Du själv har ju varit förespråkare av Norwegian….som att det skulle vara något bra. Det var möjligtvis priset du tänkte på och eventuellt att även Norwegian hade direktflyg.
Kan inte komma ihåg att jag hyllat Norwegian har bara åkt dem en gång till Thailand. Du förväxlar nog mig med nån annan.

Man fick dock den öl man ville ha på Norwegian dock, till skillnad mot efter Warszawa, det var bra!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp