Vilken promillegräns gäller för motorbike i Thailand?

E

Evy

Gäst
Vilken promillegräns gäller för motobike i Thailand(Pattaya)?
Har hört att polisen har många konroller numera.

0,5 dom kontrollerar om folk har hjälm i första hand, på mina 40 år i Landet har jag aldrig blivit stoppad i en alko kontroll

• Like
Reactions: Evy
Jag har hört att det finns 2 promillegränser, 0.2 för 1 årigt Thaikörkort och 0.5 för 5 årigt Thaikörkort, stämmer detta, någon som vet?

Det har blivit mycket kontroller i Pattaya iallafall numera och är väl där du håller till @Evy , Jag åkte dit för par månader sen för jag inte hade motorcyckel kort, men ingen promille kontroll den gången.
Tycker dom står dagligen utanför polisstation vid Central på Beach road numera.
Sen någon mer kontroll på lite olika ställen.

• Like
Jag har hört att det finns 2 promillegränser, 0.2 för 1 årigt Thaikörkort och 0.5 för 5 årigt Thaikörkort, stämmer detta, någon som vet?

Det har blivit mycket kontroller i Pattaya iallafall numera och är väl där du håller till @Evy , Jag åkte dit för par månader sen för jag inte hade motorcyckel kort, men ingen promille kontroll den gången.
Nej varför i himmelens namn skulle det vara två olika gränser för!!!

• Like
Nej varför i himmelens namn skulle det vara två olika gränser för!!!

Inte vet jag vi är i Thailand, inte alltid logiken man skall söka, ;) men skulle inte förvånat mig.
Googlade på nätet och fann samma info där nu att för personer som haft sitt körkort under 5 år gäller 0.2 och för över 5 år 0.5.

According to the Department of Land Transport, the law states that drivers who have had their licenses for over five years are allowed to have a Blood Alcohol Content (BAC) of 0.05% when behind the wheel, while newer drivers are only allowed to have a BAC of 0.02%. Like many other countries, this is detected via a Breathalyzer owned by the police.

• Like
Inte vet jag vi är i Thailand, inte alltid logiken man skall söka, ;) men skulle inte förvånat mig.
Googlade på nätet och fann samma info där nu att för personer som haft sitt körkort under 5 år gäller 0.2 och för över 5 år 0.5.

According to the Department of Land Transport, the law states that drivers who have had their licenses for over five years are allowed to have a Blood Alcohol Content (BAC) of 0.05% when behind the wheel, while newer drivers are only allowed to have a BAC of 0.02%. Like many other countries, this is detected via a Breathalyzer owned by the police.
Ja det har jag aldrig hört talas om, tror fan inte polisen vet om det en gång, jag kan ju fråga dom..

• Like
Varför inte strunta i promillegränser helt och hållet? Att framföra fordon i trafiken utan någon som helst alkohol i kroppen är en självklarhet för mig. Måtte polisen sätta åt fyllskallar i trafiken med stränga straff, både i Thailand och Sverige.

Läste att det finns nytt förslag på KK .Inget KK ger 1 mån. i Bkk Hilton eller 10.000Tbh böter.

Om jag förstår rätt så har det inte med att göra vilken typ av körkort du har utan det som är avgörande är hur länge du haft körkort. Vad gäller för en utlänning med internationellt körkort kan man undra?

Om jag förstår rätt så har det inte med att göra vilken typ av körkort du har utan det som är avgörande är hur länge du haft körkort. Vad gäller för en utlänning med internationellt körkort kan man undra?
Blått är 1 årigt, ger 0.2 p
Grönt 5 årigt ger 0.5 promille.
5 årigt får man bara på 1 åriga uppehållstillstånd.

Promille grensen for pilot på flyg
Air Baltik , Piloten ankar dommen , hade bara 1.2 i promille
Hela manskapet må i fengsel i Norge på grund av för mycket alkohol i blodet .

2015-08-27 08.00.16.jpg

Du har läst fel, det står hur länge man har haft kortet, inte vilken typ man har.
Sen är det 5 åriga inte grönt utan Lila.

Vet att det står så men som turist, får man bara 1 årigt, tror du att dom kollräknar hur många 1 åriga KK du haft??????

Det 5 åriga kan även vara blått det är mitt, Dom är inte så noga på färgen,det är datumen som gäller eller hur.Annat än då det gäller provet för KK, då kan man inte vara färg blind i Thailand .

According to the Department of Land Transport, the law states that drivers who have had their licenses for over five years are allowed to have a Blood Alcohol Content (BAC) of 0.05% when behind the wheel, while newer drivers are only allowed to have a BAC of 0.02%.

Enligt den engelska jag lärt mig så betyder detta att när jag har haft körkort över fem år så gäller 0.05 som gräns. Det står inget om vilket körkort det gäller. Eller läser jag så fel?

Spelar dock mindre roll i verkligheten då man inte bör köra berusad alls.

Vet att det står så men som turist, får man bara 1 årigt, tror du att dom kollräknar hur många 1 åriga KK du haft??????

Det 5 åriga kan även vara blått det är mitt, Dom är inte så noga på färgen,det är datumen som gäller eller hur.Annat än då det gäller provet för KK, då kan man inte vara färg blind i Thailand .

På mitt körkort, har bytt en gång, står datum för första utfärdande 20 Juni 2013
:)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp