VILKET ÖLMÄRKE FÖREDRAR DU I THAILAND? (Ny Omröstning)

VILKET ÖLMÄRKE FÖREDRAR DU I THAILAND?

• Någon av de olika SPY sortena.

Röster: 0 0.0%
  • Andra sorter icke nämnda här:

Röster: 2 6.7%
  • THAI BEER 6,5V% Boon Rawd Brewery Co. Ltd.

Röster: 1 3.3%
  • TIGER 5,0V% Thai Asia Pacific Brewery

Röster: 3 10.0%
  • SINGHA 6,0V% Boon Rawd Brewery Co. Ltd.

Röster: 6 20.0%
  • [color=red] LEO Super 6,4% (2004) [/color]

Röster: 3 10.0%
  • LEO 5,0V% Boon Rawd Brewery Co. Ltd.

Röster: 13 43.3%
  • KLOSTER NEUBRÄU 5,2V% Boon Rawd Brewery Co. Ltd.

• HEINEKEN 5,0V% Thai Asia Pacific Brewery

• ARCHA 5,4V% Thaibev Brewery Co. Ltd.

Röster: 7 23.3%
  • CARLSBERG 5,0V% Beer Lao Brewery Co.

Röster: 6 20.0%
  • CHANG 6,4V% Thaibev Brewery Co. Ltd.

Röster: 20 66.7%
  • CHEERS 5,6V% Thai Asia Pacific Brewery

• FEDERBRÄU 4,7V% Thaibev Brewery Co. Ltd.

• Totala väljare
    30

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

JBK.Ltd.

Forumveteran
Vi har ju haft en tråd med ÖL sorter att välja på, men nu, så har denna kommit istället.

Här har du som ÖL älskare, möjlighet att välja minst 6st av dina favoriter som finns tillgängliga i Thailand och också ändra ditt val fritt och hejdlöst(Om du tvekar eller får ny smak på en annan ÖL)..

Det skall bli spännande att prova nya Leo Super, hade jag ingen aning om. Annars är det Chang som gäller, med Leo som nödproviant. UTAN IS förstås! :)

Har titta runt på flera hemsidor och de säger alla att "LEO Super 6,4% (2004)" finns redan, men jag har inte hittat datum, men ett årtal som annan bekräftelse.
Här är två av sidorna som jag läst på..

Citat:

Boon Rawd brewery also produces beer called "Leo" (5,0%) Leo Super (6,5%)Its rival, Thai Beverages, supplies the market with Archa (5,4%) and Chang (6,4%) lager beer.

http://ezinearticles.com/?Thailand-For- ... &id=610781

http://www.ratebeer.com/browsebrewers-L.htm

Slut Citat.

Så till våra Öl-älskare får ni till uppdrag att hitta bevis om att den existerar I LOS,
"LEO Super 6,4%", bildbevis är acepterat..

Har aldrig fattat varför så många gör sånt väsen för Leo. Jag röstade på Carlsberg, Chang, Singha.

Hemma i vår by så dricks Leo enbart av en anledning - DEN ÄR BILLIGAST!! Bjuder jag på en riktig öl utan is som Chang så dricker man denna med stor förtjusning.

Så nu vet vi varför lego dricker Leo med is - ekonomin! ;D ;D ;D

"Berralund " sa:
Hemma i vår by så dricks Leo enbart av en anledning - DEN ÄR BILLIGAST!! Bjuder jag på en riktig öl utan is som Chang så dricker man denna med stor förtjusning.

Så nu vet vi varför lego dricker Leo med is - ekonomin! ;D ;D ;D
Nu avslöjar du en väl förborgad hemlighet. ;D ;D ;D

Efter tolv Stycken(12)röstande, så ser det ut så här:

Chang 1:a / 9 röster
Carlsberg 2:a / 6 röster
LEO 3:a / 5 röster

Är själv lite besviken att Chang's lillesyster Archa inte har fått fler röster, med tanke på att den tillverkas av samma bryggeri och väldigt förvånad över att Carlsberg ligger på andra plats fast den inte bryggs i Thailand längre, utan i LAOS och skickas dit.

Carlsberg och Heineken går fetbort!! Ingen importöl rinner ner i min strupe, här dricks enbart lokal öl. :nod:

Vad gäller Archa så har jag faktiskt aldrig smakat den, så jag kan inte uttala mig! :-\

"Birger LKPG " sa:
Nej då glimten66 du tillhör dom med go smak LEO :nod:

Instämmer till 100%. Och om ölen blir vattnig av isen så dricker ni för långsamt. Så det så!! Nu har jag kommit upp i 300 inlägg igen, kanske inget att stå efter för karmakvoten sjunker ju ;)

/Anubaan

Tyvärr gunnarg kan inte se vad du skriver för du tillhör en av dom som jag ignorerar 8)

"legolas " sa:
Det är ju för härligt med Er "karlakarlar" som drecker öl, och slår Er för bröstet när ni rabblar upp olika ölsorter. Två (2st) av er matadorer röstar på en öl som inte ens finns ut i handeln ännu (LEO Super 6,4% 2004 ).

kanske skulle ni gå över till brännvin istället.
;D ;D ;D

Nä riktiga karlar dricker brännevin dom :reta:

Det är några nollor kvar, har någon av er hunnit smaka på några av dem??

THAI BEER, ingen sort som jag själv har lagt märke till.
FEDERBRÄU, har sett men inte inhandlat och provsmakat.
KLOSTER NEUBRÄU, som ovan.
HEINEKEN, att ett så välkänt märke får en nolla, kan kanske vara bevis nog hur omtyckt den verkligen är.

Har hört att det finns ett väldigt lokalt öl, kallat för PHUKET, är det några av er Phuketerövrare som inmundigat denna bryggd??

JAG HAR ALDRIG VARIT I THAILAND. MEN SNART ÄR DET MIN TUR. JAG RÖSTAR NÄR JAG KOMMER HEM IGEN.
KAN MAN KÖPA ÖL SOM NÄR MAN ÄR I DANMARK ELLER ÄR DET SOM I SVERIGE ATT DET BARA ÄR PÅ SYSTEMBOLAGET OCH RESTAURANGER MED ALKOHOLRÄTTIGHETER?

Öl och sprit säljs t.ex på 7-11 . Dock inte mellan kl 11-14, har jag för mig att tidpunkten är. Om är på en liten ort struntar man ofta i försäljningsförbudet.
I Bkk och andra större städer är man hårdare, mer laglydiga om man så vill

"Bertil " sa:
JAG HAR ALDRIG VARIT I THAILAND. MEN SNART ÄR DET MIN TUR. JAG RÖSTAR NÄR JAG KOMMER HEM IGEN.
KAN MAN KÖPA ÖL SOM NÄR MAN ÄR I DANMARK ELLER ÄR DET SOM I SVERIGE ATT DET BARA ÄR PÅ SYSTEMBOLAGET OCH RESTAURANGER MED ALKOHOLRÄTTIGHETER?

Bertil oroa dig inte öl finns överallt :) lika dant me sprit

"Sir One " sa:
Öl och sprit säljs t.ex på 7-11 . Dock inte mellan kl 11-14, har jag för mig att tidpunkten är. Om är på en liten ort struntar man ofta i försäljningsförbudet.
I Bkk och andra större städer är man hårdare, mer laglydiga om man så vill

Även i våran lilla by så håller 7/11 på detta men då går man till affären bredvid o köper det man vill ha

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp