Att skicka pengar / en farangs äventyr i LOS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Långeman " sa:
Vad är gränsen för "snåljåpar" som du?????????? 5555 55555

Det finns många enklare alternativ med bra mat, ex Lek Hotell, 1000bath men då ingår ingen underhållning, även på jomtien finns flera bra restauranger, ex en dansk men serverar inte skinka och köttbullar men säkert annat gott, 850bath. ;)

"Hans Svensson " sa:
Det finns många enklare alternativ med bra mat, ex Lek Hotell, 1000bath men då ingår ingen underhållning, även på jomtien finns flera bra restauranger, ex en dansk men serverar inte skinka och köttbullar men säkert annat gott, 850bath. ;)
Ja eller låta bli helt och äta vanlig Thaimat som vanligt.

Tänker lyxa till det på Ko Samui på nåt chyst ställe, får se vad vi hittar där. Äta thaimat på julafton nä där går gränsen.

På jomtien beach, Soi Welcome heter gatan, i början av den ligger Aveny Inn, hotell och restaurang, - drivs av en glad och trevlig göteborgare, - Björn....
Tyvärr har gatan inte kvar skylten med texten Soi Welcome, tror ni hittar ändå....
Passera Grand Jomtien Plaza c:a 1 km, vänster sida....Julbordet har det mesta och kostar c:a 950bath. Se menyn, sista bilden.

20141211_070446.jpg

20141211_070715.jpg

20141211_070759.jpg

20141211_070802.jpg

20141211_070820.jpg

Denna Björn är inte den mest trevliga, man kan hitta, skröt en gång,på ett forum, att alla som gästade honom, skulle få första ölen gratis.
Han låtsades som det regnade, då jag och andra gäster kom,ingen öl inte.
Trots att flera beställde lunch, så gjorde det ingen skillnad, hur lunchen smakade, tar vi en annan gång. Det enda som intresserade honom, var hans cyklar.

Tog en glass inne på köpkomplexet Festival och möttes av den här positiva flickan...! Glassen var inte gratis men jag var nöjd ändå!

20141211_124114.jpg

20141211_124111.jpg

Säkert en riktigt näringsrik glass det där, inget för mig. Men tjejen är kanske något att satsa på, hon ser ju riktigt trevlig ut. :)

"Berralund " sa:
Säkert en riktigt näringsrik glass det där, inget för mig. Men tjejen är kanske något att satsa på, hon ser ju riktigt trevlig ut. :)
Någon gång kan jag äta en sådan här glass, 180bath...gav 200bath jämt...Finns inte på kartan att jag skulle vara intresserad av tjejen på det sättet, minst 30+ för min del.
Inlägget var tänkt mer som en pik till Långeman som vill ha gratis öl...!
Vad jag vet är det bara Frälsningsarme'n som bedriver välgörenhet. Ett vanligt företag kan inte ge bort sina varor gratis. ;)

"Långeman " sa:
Denna Björn är inte den mest trevliga, man kan hitta, skröt en gång,på ett forum, att alla som gästade honom, skulle få första ölen gratis.
Han låtsades som det regnade, då jag och andra gäster kom,ingen öl inte.
Trots att flera beställde lunch, så gjorde det ingen skillnad, hur lunchen smakade, tar vi en annan gång. Det enda som intresserade honom, var hans cyklar.
Långeman...- Du har gått i en fälla som de flesta går i i Sverige - att aldrig kunna acceptera att något positivt sägs om andra svenskar. Björn har ett utmärkt hotell och en fin restaurang i anslutning till hotellet, den är inarbetad idag men bra personal. Jag ger Aveny Inn näst högsta betyg, 4 stjärnor av 5.
Julmat har jag ätit där förut och det håller en hög nivå, precis vad vi i Skandinavien förväntar oss.
Självklart måste Avenyn ta betalt för ölen, - personalen måste ha lön, det är inte någon välgörenhet, tror en öl kostar runt 10 svenska kronor, nästan gratis jämfört med i Svedala. ;)

Stämmer hans priser med vad det står på hemsidan nu för tiden? Det skilde i pris innan. Självklart ska han ta betalt för öl men man ska inte gå ut på ett forum och lova en gratis öl till medlemmar och sen inte hålla det.

"Kycklingen " sa:
Stämmer hans priser med vad det står på hemsidan nu för tiden? Det skilde i pris innan. Självklart ska han ta betalt för öl men man ska inte gå ut på ett forum och lova en gratis öl till medlemmar och sen inte hålla det.
Det kanske gällde en viss dag ;-)

Klart man inte ska lova hit och dit men man måste också ha förståelse för att det är tufft i restaurang/bar branschen här så tro fn att man pröjsar.
Förstår inte vad det är att gnälla om faktist, att man inte fick en öl för 70 baht gratis.
Snacka om småsnål..
Var maten god?
Ja men då så.

Firade lucia i Norska kyrkan i Pattaya med goda vänner det blev lussebullar + pepparkakor och kaffe....
En trevlig social gemenskap med fina tal till priset av en frivillig kollekt, -gav 100bath.
De hjälper även hemlösa barn.

20141213_121559.jpg

20141213_121604.jpg

20141213_121611.jpg

"Kycklingen " sa:

Som Hans skrev julbord 950 tbh på skylten stod det 1050 Tbh.
Detta med ölen var för 4 år sedan minst, då gick han ut med detta på ett forum, skulle gälla under en viss månad under lågsäsong, men det hade han glömt för länge sedan, och frågar du i dag så har det säkert aldrig existerat.
Då på den tiden kostade en öl 30 - 40 Tbh så det var inget jag led av, men håller man inte vad man lovar i detta fall, så är det dålig renommé, mer än en service.
Maten på den tiden var inget, som man gick och snackade om.

Köp en öl på 7/11 40bath som en kompis brukar göra, Mr Sniken-Snåhl....Själv frodras jag på stranden idag o njuter extra när jag vet hur det är i Stockholm, kallt och j-vligt och fruktansvärt deprimerande,frågan är om det inte liknar det där stället dit vi inte vill komna när vi "passed the line..."!!
Skriver med paden, sista bilden vred jag paden som jag gör med mobilen som Jonas sa.

20141215_073740.jpg

20141210_071727.jpg

20141215_074810.jpg

"Hans Svensson " sa:
Köp en öl på 7/11 40bath som en kompis brukar göra, Mr Sniken-Snåhl....Själv frodras jag på stranden idag o njuter extra när jag vet hur det är i Stockholm, kallt och j-vligt och fruktansvärt deprimerande,frågan är om det inte liknar det där stället dit vi inte vill komna när vi "passed the line..."!!

När jag ser den här bilden, så kom jag och tänka på fläsklägg...

Har varit i och badat, dags för medhavd kaffe...Undviker att köpa då det innebär att man kastar PLAST-muggar efter sig. Plast är världens miljöbov nummer 1.

20141215_083816.jpg

20141215_085100.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A
N