Att skicka pengar / en farangs äventyr i LOS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Intressant historia Rong! Jag ska ta mig till Park Lane och fråga om detta samt ta en bild på platsen.
Trafiken på jomtien har ökat markant, luften är väldigt dåligt, trots att jag bor högt och inte borde höra så mycket oljud så hörs hela tiden trafiken. Har ett bord med glasskiva vid terrassen, när jag torkar av det på morgonen ser jag vad vi får i oss, mycket ohälsosamma partiklar :eek:.
OM Avesta i Sverige har världens renaste luft och vatten så har vi betydligt sämre av detta här MEN är ändå glad att vara här i värmen. :) :) Hur länge det blir får jag se.

God Jul och Gott Nytt År! :xmas_smiley:

Var förbi Park Lane, tyckte det såg trevligt ut, här är några bilder...Pratade med en läkare från Holland, han hade hjälpt till att lägga om sår efter bråket med norrmännen, detta hände för 4 dagar sedan, lördagen den 20/12-14.
Blev överraskad över detta fina condo...man kan köpa för en spottstyver under 2miljoner bath, bara ca 2 km från stranden.

20141224_064903.jpg

20141224_064526.jpg

20141224_064536.jpg

20141224_064538.jpg

20141224_064830.jpg

Åt julbord på News, helt klart bästa maten på jomtien...Tidiga sittningen och det bara blev så, med ett par bekanta, - annars hade det blivit Avenyn på Soi Welcome eftersom det är roligare att känna igen några människor.
Ingen på jomtien kan slå News när det gäller förstklassig mat! Det blev ca 1700bath med ett par öl och en coca cola, man måste säga att det var ett bra pris.
Sedan rockade vi loss på en annan bra restaurang.

20141224_114814.jpg

20141224_114842.jpg

20141224_114849.jpg

20141224_114946.jpg

20141224_114937.jpg

20141224_131754.jpg

"Hans Svensson " sa:
Åt julbord på News, helt klart bästa maten på jomtien...

Var du där samtidigt som mig Krister och Anuuban då med sällskap? Eller var du på den tidiga sittningen? För par månader sen innan du vart på news har jag för mig någon ifrågasatte hur man kunde lägga så mycket på ett julbord.

"Jonas " sa:
Var du där samtidigt som mig Krister och Anuuban då med sällskap? Eller var du på den tidiga sittningen? För par månader sen innan du vart på news har jag för mig någon ifrågasatte hur man kunde lägga så mycket på ett julbord.
Tidiga...De flesta tar ca 1000bath...News 1400bath...-400bath mer betyder en skillnad i kvalitet på maten som är mycket stor.

"Hans Svensson " sa:
God fortsättning...Skojade bara, tror maten stack ut åt det positiva hållet jämfört med många andra ställen.
emoji3.png
det e ju bra vi hade.me ett utsökt.julbord på two lions i pattaya sen blev det ju inte.mindre trevligt när krister dök upp me sin fru
emoji4.png
emoji4.png
emoji4.png

"Jonas " sa:
Jaha så det var dit dom gick till oss sa dom att dom var så trötta och orkade inte gå vidare utan skulle hem och sova, men då vet man.
Dom kan nog ha varit.hemma imellan för dom kom sent när dom kom va det.bara kamrater kvar till anders o personal som fick lite drinkar av oss

Var på det här stället efter julbordet...jättebra musik....- väldigt bra musiker för att vara här, -Kit Seafood, jomtien beach 9-10.
Musik från 19,00 till 23.

20141224_165708.jpg

"glimten66 " sa:
emoji3.png
det e ju bra vi hade.me ett utsökt.julbord på two lions i pattaya sen blev det ju inte.mindre trevligt när krister dök upp me sin fru
emoji4.png
emoji4.png
emoji4.png

Jo, vi skulle ändå lämna tillbaka nycklarna till han som vi hyr av, han har en barbershop i närheten. Tog en öl och så hem, nu har hon sovit snart i 13 timmar, hennes farbror hade gett henne en sömntablett när vi va i Chanthaburi så den verkar ha gett effekt, jag kan nog strosa runt i stan ett par timmar innan hon vaknar.
Vad va det för gata Jonas bodde på?

Ang, News Julbord så blev jag besviken på att jag inte fick min traditionsenliga vörtbröd så det drog ned poängen till en 3 av 5.

Helt ärligt så var deras Jansons frestelse helt kass...Åt mycket, idag blir det en långpromenad och äter bara gröt senare...Usch, en gång per år räcker med julmat.

Inget vörtbröd och kass jansson. 2 av dom viktigaste grejerna efter senaps sillen då kan det änna kvitta, spec till det priset. Jansson e ju eg busenkelt att göra.

Håller med bson...annars var det bra kvalitet på maten och man får väl betala litet för miljön också...
Idag slog jag nog ett rekord här på jomtien, brände hela 45bath...Promenerade mest, säkert 1,3 mil. Njuter av promenaderna, hade extra energi, svårt att promenera i Stockholm nu så det är en lyx att kunna göra här.
Nöjde mig med kaffe och två mackor med ost+ ägg och kaviar på morgonen, tog en mango och ett äpple som mellanmål och därefter gröt, 2dl havregryn till 5dl vatten, honung i gröten + banan, russin, litet sylt. Mjölk i gröten och hårt bröd med smör ost och kaviar.
Lägger jag ihop kostnaden för News på julafton blir det c:a 1000bath per dag vilket är min budget.

Rubeln har halverats sedan i somras och mängden ryssar har därmed minskat kraftigt, kanske med 20-30%.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A
N
Svar
1