Den ultimata packlistan för resa till Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag har en packlista som jag brukar gå igenom innan jag reser till Thailand. Då glömmer jag inget viktigt.

Hur ser din packlista ut?

Här är min ultimata packlista:

• PACKLISTA THAILAND
    ===============
    3 T-shirt
    3 Skjortor
    2 Långbyxor
    2 Shorts
    3 par sockar
    1 Varm tröja
    1 par seglarskor
    Keps
    Solskydd
    Toalettsaker
    Kamera
    Solglasögon
    Pass & resehandlingar
    Kopia på Försäkringsbesked
    Kopia på passet
    Öronproppar
    Reseväckarklocka
    Mobiltelefonen
    Regnrock
    Partihandboken
:thumbsup:

:D :D Jaru Bosse! Själva brukar vi ha kläderna som vi åker i, sen har vi
tre resväskor med sammanlagt 75 kilo kläder från garderobrensningen
hemma. Allt som vi behöver i Thailand köper vi nytt. Käderna som vi släpat
med oss, är gåvor till tjocka släkten.

Är rätt kul att se nå´n släkting gå omkring i min gamla kavaj eller t-shirt
som jag köpte för några år sedan.

Min gumma brukar ochså gå ner i vårat Grovsoprum. Där brukar det stå
kassar med begangnade nytvättade kläder, med en lapp VARSÅ GOD!

Dom som ser jyssta ut åker med till Thailand.
Man får se det som en social insats eller hur Bosse.

Hälsningar Nisse

""nisse" " sa:
Man får se det som en social insats eller hur Bosse.

Social var ordet sa Bull :D :D :D

det är en bra ide faktiskt att ta med sig sina gamla kläder och ge bort dom, varför har jag inte tänkt på det förut?

Själv reser jag ultralätt.Kamera, tandborste,resepapper och ett ombyte.
Resten ordar sig redan första dan.
Hemresan blir annat.
Sist hade jag nya resväskor hem fullpackade, :unibrow:
Blir nog kanske att tjejen insisterar med packning även på ditresan nästa gång då det är populärt att ta med presenter och kläder och det blir våran första resa tillsammans :retard: .
Och givetvis taxfree whisky av bättre kvalite :rolleyes:

Fick dock bita i gräset i höstas när jag åkte till tyskland med bara extra underkläder och fick nästan omgående en grogg utspilld på mina byxor av en förfriskad kompis :wasted:

"bosse_ringorm " sa:
Jag har en packlista som jag brukar gå igenom innan jag reser till Thailand.
Då glömmer jag inget viktigt. Hur ser din packlista ut?
Här är min ultimata packlista:

• PACKLISTA THAILAND
    ===============
    3 T-shirt
    3 Skjortor
    2 Långbyxor
    2 Shorts
    3 par sockar
    1 Varm tröja
    1 par seglarskor
    Keps
    Solskydd
    Toalettsaker
    Kamera
    Solglasögon
    Pass & resehandlingar
    Kopia på Försäkringsbesked
    Kopia på passet
    Öronproppar
    Reseväckarklocka
    Mobiltelefonen
    Regnrock
    Partihandboken
:thumbsup:

Ar det någon annan Thaisnackare som genomför en lika noga och avancerad checklista innan resan till Thailand???

Själv så har jag omvänd resa istället, måste packa för att åka hem till Sverige och då behöver en tänka på vädersittuationen där... Jo-Be

Det gäller först att hitta väskan. Sen vet jag att det som ligger kvar i väskan sen förra resan är nog sånt sam bör följa med denna gången också. Dvs. bra ha grejor.
Sen har ju Lego propagerat så högljutt om datorer så en sådan åker ner :laugh:
Åker man sen som jag i sällskap med en shopoholik så är det bra mycket roligare att köpa än att packa.
Kom att tänka på det Jo-Be om du åker till Arlanda så har dom skåp där man kan fövara sina vinter kläder. Där kan du ha din skoteroverall hängande. ;)
Rolf

Nä, där ser du. Sitta där i värmen och vara stor i korken :laugh:
Här står man i -24gr och frugan hängande över axeln.
:nod:
Rolf

Min fru spar me alla kläder som ja inte använder längre o tar ner värst va de när ja rensa ut min grabbs rum på gamla leksaker & kläder som ja skulle kasta.
Men nej då de gick inte för hon tyckte att ja kunde skänka dom till barnavdelnigen på sjukhuset så så blev de men ajj va om tyckt ja har blivit där.
Så tänk på de nästa gång om ni har mycke leksaker o barn kläder ta dom dit eller om ni bor i en större stad ta dom till det lokala barnhemmet det uppskattas av alla där o ja kan lova att även dom största karlarna kommer att gråta en skvätt.
De va värt den extra vikten i väskorna....

glimten66 :wai:

Efter en hemsk hemfärd från Mexico(montezumas hämnd) så har jag alltid extra underkläder med mig i handbagaget.

Pass, e-ticket( kopior har jag inscannade som mail)
Extremt lite kläder men det blir tungt ändå(handbagaget, mycket underkläder ni vet!) Dator, kameror, en himla massa sladdar och andra måsten som absolut inte var med på resorna förr i tiden.
Toalettartiklar.
Har endast en väska på vägen ner, en stor rackare varav jag använder max 15% men den är knökfull ändå. Frugan har oftast med sig minst 4 par skor :P bland annat.

Tror helt seriöst att jag skulle klar mig på handbagage på nedresan om det bara var jag.

tjing tjing

Sarong, flippflopps, changlinne samt systemkasse med tandborste, pass och visa-kort i. (klar) Tar bara fem minuter att packa och klä sig sen är man redo för allt!

:wai:
Thaisnackare

När jag dra iväg någonstans försöker jag få mig bild i den lilla hjärnsubstansen som skvalpar omkring där uppe, vad som kan behövs på resan, det känns lite dumt att ta med sig scooterkängorna och vandra omkring med i Thailand.

Men efter ha bott här en längre tid, så har man upptäckt att det där med scooter kängorna, kanske hade man inte blivit utskrattad i alla fall, thai skiter ju fullständigt vad man har på fötterna bara man skyddar fotsulorna, tycker det är kul och se en thai gå omkring med gummistövlar hela dagen, om man relaterar till mig och min fotsvett som uppkommer vid användandet av sådana, vad ska det inte vara för en Thai i 37 gradig värme, kliva omkring med fötterna i 2 st fotbad hela dagen ;D :D ;D

Min första resa utomland, jag tror faan att jag tömde garderoben, sicken jäkla gröngöling man var, charter till Grekiska Övärlden och Skiathos, det blev en upplevelse och bra minne att berätta för barnbarnen :D(om man nu hinner att uppleva dem).
Nu, när erfarenheten finns så är det mer som Wwax säger, ju mindre skit du släpar med dig desto snabbare glider man igenom respektive Airport.

Men väskan som jag packar numera, är mest för jobbets skull och då får man tänka på att ha två högar, 1 för jobbkläder och den andra för privata kläder, men försöka hålla den under den berömda 20Kg gränsen och allt måste få plats i en mellanstor resväska.
Sen har man lilla ryggan med sin också, som innehåller minilappen med tillbehör och prylar som inte fick plats i väskan...

Jo-Be

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
16 K
A

Tillbaka
Topp