Resa innom EU med UT?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

driftern

Medlem
Har bokat en liten resa till Polen i juli för mig och frugan men kom just på att jag har ingen aning om hon kan resa obehindrat innom EU eller inte.
Någon som vet hur det ligger till med detta?
 
Det var ju en jäkla tur det nu när hon fixat med ledighet vilket inte var helt lätt.Nog bäst att hålla tyst om detta och bara spela tvärsäker om hon skulle ställa frågan :p
 
Kolla i hennes pass men det brukar stå Schengen på det!

Jag gjorde samma sak när min fru var här på besöksvisa, men bokade hotell och flyg till London som inte var ombokningsbara. De är ju inte med Schengen.

Man skulle fylla i ett jättedokument, vill minnas det var 20 sidor, massa bilagor, finger avtryck på ambassaden. Jag mailade deras agent i Ungern tror jag det var, de svarade då jag är EU medborgare kan man skippa det mesta om jag garantera att inte lämna henne utan uppsyn. Men skulle till deras ambassad och på Heathrow skulle man stå i samma kö som alla från ett Libyskt plan som just landat och inge verkade ha papper. Efter ett tag fick de syn på mig, såg att jag hade svenskt pass öppna en ny desk där jag fick skriva på ett papper att jag tog ansvar för henne, sen var det ok. Aldrig mer ...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
A
Svar
14
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp