Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är det NAV man kontaktar om det, antar därför jag fick brev från försäkringskassan att dom skulle kontakta NAV efter jag skrev in sonen för att se vem som skulle stå för kostnaderna.
Är äldsta pojken folkbokförd i Sverige? Är dom inte här på 90 dagars besök bara eller? Troligen så måste ju äldsta ha UT för bosättning för att kunna få underhåll för honom skulle jag tro.
Är äldsta pojken folkbokförd i Sverige? Är dom inte här på 90 dagars besök bara eller? Troligen så måste ju äldsta ha UT för bosättning för att kunna få underhåll för honom skulle jag tro.
Självklart behöver han ha UT, det är ju det han skriver om vi flyttar till Sverige och han får UT kolla om vi kan få underhållsbidrag.
Att det ens behövs förtydligas.
Dom är i Thailand nu.
Självklart behöver han ha UT, det är ju det han skriver om vi flyttar till Sverige och han får UT kolla om vi kan få underhållsbidrag.
Att det ens behövs förtydligas.
Dom är i Thailand nu.
Vem skriver det och vart?
Stefan skriver väl bara om att kolla upp om underhållsbidrag, inget om UT osv. Det var nog kanske därför jag skrev det jag skrev.
Att det ens behöver förtydligas
Han skriver ju också att "det är ju det han skriver om vi flyttar till Sverige och han får UT"
han kanske skriver om sig själv i tredje person vad vet jag.
Det tar nog lång tid som vanligt för ut, vet inte vad väntetiden är nu.
Han skriver ju också att "det är ju det han skriver om vi flyttar till Sverige och han får UT"
Ja men det står på migrationsverkets hemsida att man kan få undantag, stanna och vänta på UT i Sverige om det får konsekvenser för ett barn som är svensk medborgare som bor i och är folkbokförd i Sverige.
Vi har en son som redan bor här, är folkbokförd, har börjat svensk grundskola och därmed har skolplikt.
Jag jobbar varannan månad, så är inte mamman här under ansökningstiden får det konsekvenser för han och han får svårt att följa sin skolgång om inte hon är här och tar hand om honom när jag jobbar.
Och då måste styvsonen resa med för han är minderårig och ingen som tar hand om honom i Thailand.
Men går inte det så blir det inget i år för äldsta sonen, jag har tydligt skrivit innan här på forumet att skolan för han blir om dom får kommit hit innan skolstart och vi är förberedda på att så kanske inte sker så han fortsätter sin gymnasieutbildning i Thailand under ansökningsprocessen.
Också hoppas vi han kan vara här när svenska gymnasiet startar, han är iaf antagen och vi har förberett ifall att och gymnasiet i Sverige är med informerad om situationen.
Imorgon är det skoluniform på, thailändska sommarlovet är nu slut.
Frugan börjar förbereda ifall får UT och blir flytt, flyttar ut saker vi inte behöver och kör upp till byn.
Forden är nåt jag kommer sakna i Sverige, bästa bil jag haft.
Kommer bli ekonomisk skillnad.
Fasta utgifterna om jag bara räknar huset, bilen, flygresa och skolkostnad så ligger det på.
Thailand 20.000kr i månaden varav skolan är den största utgiften.
Sverige 3200kr i månaden varav skola och flygresa är 0.
Kan jag stryka 20.000kr i utgifter.
Fasta utgifterna om jag bara räknar huset, bilen, flygresa och skolkostnad så ligger det på.
Frugan börjar förbereda ifall får UT och blir flytt, flyttar ut saker vi inte behöver och kör upp till byn.
Forden är nåt jag kommer sakna i Sverige, bästa bil jag haft.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.