"häftiga" bilder ifrån Thailand

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Har du en/flera "häftiga" bilder ifrån Thailand och kan tänka dig att dela med dig.
Jag ska ha en utställning om Thailand på sjukhusbiblioteket NÄL Trollhättan i februari och skulle behöva några bra bilder som tål att visas upp.
Jag är ingen bra fotograf så jag har inte så bra bilder, mina bästa bilder sitter etsade i minnet....
Det finns många fantastiska bilder på nätet men de är oftast upphovsskyddade så det funkar inte.

Vill du dela med dig så blir jag mycket tacksam

ha re gött
Marianne :wai:
 
Hej Marianne.
Skicka mig din mailadress så skickar jag några stycken. Eller vill du att jag lägger upp dom här??? I så fall får jag göra filerna lite mindre. Alltså inte lika bra att skriva ut!
 
Hej Marianne,
Har en hel del fina bilder som du kan få om du skickar mig din mailadress. Bilderna är högupplösta så du måste ha ett snabbt bredband.
 
Hej Marianne,

Upphovsrätt går att inskränka genom att upphovsmannen ger samtycke därtill. Möjligheten finns ju därför alltid att du kontaktar personen bakom en hemsida, där du har sett en intressant bild, och efterfrågar samtycke till att visa bilden i din utställning (förutsatt att vederbörande är upphovsman ::) ).

Om man har publicerat bilden på Internet, där upphovsrätten generellt sett är väldigt svår att upprätthålla, torde man kunna ställa upp på att bilden utan förvärvssyfte visas på ett sjukhusbibliotek. I anslutning till bilden anger du sedan namnet på fotografen, så iakttas även upphovsmannens ideella rätt. :)

Lycka till! Tyvärr kan jag inte komma och titta på utställningen, ta gärna några bilder och visa här! :D
 
hej och tack allihopa!!!

Jag är väldigt tacksam för all hjälp. Är det okey om ni visar bilderna här först så kan jag därifrån avgöra vilka jag ska ta med. Jag vet i dagsläget inte hur många bilder jag kan ha med...
Jag har bland annat tänkt ta med lite om chaimai och språket, visa lite saker ifrån thailand etc...
Berätta om vilka tjänster vårt bibliotek kan stå till tjänst med när det gäller thailändare som vill lära sig svenska, svenskar som vill lära sig thai, turistguider etc...
Jag ska fösöka fixa till något på forumet efteråt så ni får höra om hur det gick.

ha re gött
marianne

förslag tas gärna emot
 
Dödens järnväg i Kanchanabury- River Kwai Noi
Jag har bättre bild på denna passage som var ganska "häftig"
 
Tack!

Jag trodde inte det var sant när jag hörde talas om denna parad, men det var "värre" än jag trodde. Jag har många bilder från den.

Jag har också fler bilder från både Kanchanabury och Koh Samui. Lite "lugnare" bilder då.
 
Hej!!!

Tack för bilderna. Ser fram emot fler bilder. Är det någon som har bilder på bergsfolken i norra thailand?
Häftiga bilder från natursköna stränder etc...
skicka gärna

tack

marianne :wai:
 
Hej!!!!

Nu går det på sista versen. Jag har den här veckan på mig att planera. Utställningen börjar den 18 februari om jag inte minns fel och varar i 14 dagar.
Så har du en bra bild ifrån Thailand, så hör av dig...

Jag får gärna låna bilder från flera thailändska forum på nätet men det är inte så stora och om jag ska förstora upp dem så blir de inte bra.

Jag bore jätteglad om du har lust att hjälpa tlll.

marianne
 
Hej Marianne! kom nyss hem efter två månader i Thailand, Var uppe i tiger temlet o kollade, helt fantastiskt med tigrarna som lever med munkarna där, Har fler bilder om du är intreserad. mvh Skepparn
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp