Jobbig resa

Du vet inte vad du pratar om, många har handbromsen på skivbromsen bak inte bara peugoten
Var får du dina 1/4 varv ifrån ock du förstört Oket. Håll du på dina bromstrummor som försvann för 30 år sen på bilar
Trevlig kille , läsförståelsen är däremot inte så lysande
Feb till nu alla bromstätningar läcker lite i värmen så inte otroligt att du hade slut bromsolja. Min tuktuk är det alltid slut efter ett år
Tuk Tuk mekar kanske skall gå klart Svenskan i skolan så han förstår vad vuxet folk skriver citat :sen finns det bilar som tillex Peugeot , inte en siffra rätt i klumpen verkar det som ,, läs igen .Lååångsamt ...;)

Har svårt att tro en utbildad bilmekaniker använder sig av ordet bromsolja , jag vill då inte ha någon typ av olja i mitt bromssystem ;) , att använda rätt vokabulär var mycket viktigt i både fordons samt flygmekanikerutbildningen ,, Och nej ett fungerande bromssystem läcker inte ut bromsvätskan , det visar på ren okunnighet att påstå detta , Hur och var skulle det göra det , om en packning på en kolv falerar ja, men knappast av att stå still utan tryck i systemet

Bara kolla på när man ställer om en rallybil från grus till asfalt, fälgarna till grusåka går inte på när asfaltbromsarna är på plats.
Kan inget om att skruva rallybilar , Yrkesmek 8 år efter fordonsutbildningen samt flygmekutb , jobbade på Lintaverken inom flyget ett par år , sen skruvat fritid med jänkare under ungdom samt sen hojskruva , det gillar jag bäst , rena balsam för själen :)

Är detta inte same/same bromsvätska/bromsolja
Är både olja, vätska???
Är ingen bilmek bara köper bila och andra som mekar med de.
Jag säger bromsvätska
Men jag kan lika säga bromsolja eller????
En fråga bara.?,

Klart man förstår vad någon menar när dom säger/skriver bromsolja. Men när man skriver att man är utbildad mek och bromsolja i samma mening blir man dock frågande.

Nej det är ingen olja, därför heter det vätska.

Normalt bryr jag mig inte men herr Boa är sällan sen att anmärka på folk så jag kunde inte hålla mig :)

Klart man förstår vad någon menar när dom säger/skriver bromsolja. Men när man skriver att man är utbildad mek och bromsolja i samma mening blir man dock frågande.

Normalt bryr jag mig inte men herr Boa är sällan sen att anmärka på folk så jag kunde inte hålla mig :)
Bra att jag är ingen bilmek och säger bromsolja.
Då är det ingen som förstår när jag pråtar nej sorry pratar:eek::D

Boa är ingen Boa, Boa är en förklädd huggorm....

Asså , det var inget fel på den , När jag kom ner i februari så var den tom på bromsvätska , hur i helv har detta hänt tänkte jag ,, , inget syntes på det fina betonggolvet under bilen , jag fyllde på med ny bromsvätska upp till Max sträcket , Lät den stå så till nu 7 månader senare , exakt samma nivå , ingen läckage i huvudcylindern vad jag kan finna , hjulcylindrar bak samt oken helt torra nu när jag luftat samt kollat allt , Ingen läcka från Vacumklockan där huvudcylindern sitter bultad , ej heller inne i kupen där stötstången till huvudcylindern går till pedal, jag har frågat frugan , vem har behövt bromsvätska ? Jag har under alla mina år som jag skruvat bilar ladrig varit med om att bromsvätskan "dunstat " vilket min svåger nu påstår att den kan göra i värmen 555:):) vad säger du om det Chevrolet-48 ??? Mysko, inga läckage , bra tryck nu efter jag luftat runt om , ingen pedal som sjunker , ingenting att anmärka på :rolleyes:
Nån som jvlas med dig

Väldigt små barn brukar som oftast vara ok, så länge dom inte har kolik eller annat.
Tryckutjämningen är nog inga större problem. Trycket i kabinen brukar vara väldigt bra på dessa långflygningar. Det kan vara djävligare på inrikesflygen med A320 eller Boeing 737

Hej

För små barn verkar även små tryckskillnaden kunna ge obehag, vi löste detta genom att ge pojken en nappflaska att dricka ur vid start och landning, det fungerade bra, vi vuxna kan ju reglera detta själva genom att svälja och tryckutjämna, men för ett litet barn kan det nog vara svårt.

Mvh isan lover

Hej

För små barn verkar även små tryckskillnaden kunna ge obehag, vi löste detta genom att ge pojken en nappflaska att dricka ur vid start och landning, det fungerade bra, vi vuxna kan ju reglera detta själva genom att svälja och tryckutjämna, men för ett litet barn kan det nog vara svårt.

Mvh isan lover

Ja, kanske. Men då vi alltid matat dottern vid flygningar så har vi aldrig upplevt några problem vid start, in the air eller vid landning.
Enda gångerna det har varit problem är när vi har blivit stående på backen i allt för lång tid.
Verkar som att mina barn gillar att flyga. Dom har mer eller mindre sovit sig igenom de flesta flygningarna.

Nån som jvlas med dig
Nej inte alls , någon som behövde lite bromsvätska , tillex till sin MC . skilätt att suga ur ett par deciliter och då spara 150 thbt , tillex min långfingrade svåger , men man kan inte döma , de bedyrar ju sin oskuld och även utbildade Bilmek som anser att "Bromsolja" normalt läcker ur i värmen ur läckande Tuc Tuc samt tydligen även i bilar
555:):)

Man kan ju ha passerat en utbildning utan att tagit åt sig något , gäller ju hos en del både läsförståelse , stavning och mekutbildning , inget man skall tracka folk för , men bjuder man upp till dans så så kan det bli nån käftsmäll då och då 55;);)

Liknande trådar

A
Svar
14
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp