Nåja, jag håller inte med om allt i artikeln,
"Har du en livsstil som innebär sura livsmedel och drycker, ingen motion, mycket alkohol, cigaretter, godis och så vidare kroppen måste arbeta vansinnigt hårt och kommer att offra allt annat för att upprätthålla detta pH, menar Ross Bridgeford."
Stryk godis ur ovanstående, så har ni mig. Dessutom avstår jag helt från raffinerat vitt socker (rörsocker tar jag), vitt mjöl och McDonalds. Motionen består i att gå tio meter till bilen (i Sverige) och två meter till en motorbike, i Thailand
Längd 176 cm, vikt 82 kg.
Thailand är nu i samma läge som Sverige på 50-talet, alltså att man övergav Den Uråldriga Kunskapen, först genom att ersätta kok- och stekkärlen av gjuitjärn med de mer lätta att rengöra aluminiumkärlen, i tron att man då utvecklats till ett modernare samhälle. Sedan kom den av industrin processade maten, processade charkuterivaror, margarinet, vetemjölet, raffinerat socker, McDonalds och Teflon-pannor,......alltså en miljö där cancern växer.
Dra era slutsatser och ni som lever med thai-hustru, få dem att förstå att aluminium är FARLIGT. (en svensk forskare gjorde en studie i en by i Laos och konstaterade allvarlig järnbrist. Han fick dem att kasta aluminiumkärlen och försåg dem med kärl av gjutjärn. Inom ett år var järnbalansen återställd.) Aluminium är dessutom orsak till Azheimers.
Och,......starta inte grillen med att elda bitar från bildäck. Använd aldrig aluminiumfolie i mathantering eller vid grillning.
PS: Cocosfett och Smör har ungefär samma egenskaper. Man får inte diska gjutjärnskärl med diskmedel, bara varmt vatten och smörj sedan in dem med cocosfett eller smör. Rätt hanterat under lång tid blir de lika glatta som teflonpannor. DS