Resa med barn

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Skapar en ny tråd om att resa med barn.

Jag kanförstår er som vill ha barnfritt på flyg, men då jag tycker det är viktigt att barnen får träffa sin halva släkt i Thailand vet jag inte hur vi skulle kunna åka till Thailand?

Separata avdelningar som Berrlund fundera över, javisst men finns det ett barn som skriker mycket kan ju inget annat heller sova. Jag har aldrig blivit störd av att barn skriker men kanske beroende av att jag aldrig kan sova mer än max någon timme per flygning, jag måste ligga för att kunna sova.

Som tur är skriker inte våra barn mycket på flygen, bara när de var spädbarn så skrek de när de var hungriga och sedan var det bra ... men även då hör man hyschande ljud. Det är väl kanske från människor som aldrig haft barn och inte vet att det varken finns volymkontroll på barn eller avstängningsknapp.

Sen tror jag det beror mycket på flygpersonalens beteende och medpassagerare, barn känner på sig mycket och gråter om inte allt är bra.

Vad tycker ni andra, kom gärna med konstruktiva förslag på hur vi ska resa, att barn ska stanna hemma är inte konstruktivt!
 
Kanske se till att gubben för en drink ;) så han somnar om. Jo jag kan väl hålla med om att har man spädbarn kanske man inte ska flyga iväg med dem till Phuket bara för man själv tycer det är mysigt, det första året kanske man kan låta anpassa sig lite för barnet!

Jag har märkt att det beror mycket på flygvärdinnorna. Har man ett spädbarn som ligger i en sån vagga som man sätter fast i väggen framför, och så kommer flygvärdinnorna med mat, så är det svårt för mamman och pappan att äta samtidigt. På Thai så säger dem säg till så värmer vi maten lite senare när ni kan äta och de värmer gärna vällinging etc. På SAS så säger de vi serverar bara mat en gång, vill ni ha något värmt så tar vi det när vi har tid. Då blir föräldrarna stressiga och barnet skriker. Jag har även sett att flygvärdinnorna på Thai även tar hand om barnet när mamman och pappan fixar iordning vaggan eller tar fram mat eller vad det nu kan vara. Sånt uppskattas! Sen ligger ju detta lite mer i thais sätt att vara.

Är det någon som gillar andra flygbolag mer än andra med hänsyn till barn?
 
"Jonas Sjöstett " sa:
Små livliga charmtroll som förgyller resan ...

Håller med dig, men jag kan förstå de som kanske reser i tjänsten och vill vila inför en hård arbetsvecka. Även om det säkert inte är jättemånga som just reser i tjänsten mellan Sverige och Thailand ... men det finns väl!
 
Hmmm, dom som reser i tjänsten sitter kanske ofta i business. Men ett barn som skriker högt hörs väl ända in "framför skynket" också förstås.

Sen håller jag helt med om att det känns olämpligt att ta med spädbarn på flyget. Vi skulle aldrig få för oss att åka ner till Thailand i sommar med vår kommande baby samt en 8- och en 11-åring. Nej det får allt vänta ett år tills ettårsdagen är passerad. Inte minst med hänsyn till barnets bästa.

På flyget har jag ofta tid att iaktta hur folk agerar i olika situationer eftersom jag också har svårt att sova någon längre stund. Och jag har sett rena skräckexempel på föräldrar som fullständigt nonchalerar sitt skrikande barn. Då kan även jag, som har ett ganska stort tålamod, bli ordentligt irriterad. Man måste faktiskt göra sitt bästa för att ta hänsyn till både barnet och omgivningen.

Vad gäller personalens agerande så har jag också samma uppfattning - Här är Thai klart mycket bättre än SAS. Det hjälper inte ett dugg att en snorkig flygvärdinna eller purser hjälper till när hon/han "har tid". Andra flygbolag har jag ingen erfarenhet av i detta hänseende, vi får väl se hur vi flyger nästa sommar.

PS När vi åkte hem från Thailand med de två barnen så sov dom som klubbade hela resan och var pigga som mörtar när vi kom hem. Frugan och jag däremot var helt slut. DS
 
Intressanta kommentrer, och det med egen avdelning med sängar mellan säterna var ju intressant ... bra Ledaren.

Jag tycker iofs att det är perfekt att ta med sig barn under ett år, våra sover perfekt i vaggan och de är ju lätta att ta med sig och de tål värme bra och har bra skydd så länge de ammas. Sen vill ju svärmor och svärfar se dem och tycker ju att de är jättegulliga då de har ljus hy ...

Jag känner igen mig på att vi föräldrar är mest trötta efter flygresan och barnen är pigga ... så när vi kommer fram och vill sova vill inte dem det ...
 
De barn jag sett skrika onormalt mycket på flyget har uteslutande haft öronproblem. Kanske en dålig ide att ta förkylda barn med sig på flyget.
 
"mackes " sa:
De barn jag sett skrika onormalt mycket på flyget har uteslutande haft öronproblem. Kanske en dålig ide att ta förkylda barn med sig på flyget.

Det kan säkert vara så. Men besvikelsen skulle ju inte bli av denna världen om man ställer in en resa bara för en vanlig förkylning.
 
"Berralund " sa:
Det kan säkert vara så. Men besvikelsen skulle ju inte bli av denna världen om man ställer in en resa bara för en vanlig förkylning.
Nä kan så vara men har du själv åkt med svullna/täppta bihålor och inte kunna tryckutjämna.
Fy f@n det slår nog att föda barnet.
Har alltid näs spray med mej.
 
"mackes " sa:
De barn jag sett skrika onormalt mycket på flyget har uteslutande haft öronproblem. Kanske en dålig ide att ta förkylda barn med sig på flyget.

Nej det kan ju inte vara en höjdare, har själv flugit några gånger med täppt näsa, första gången försökte jag att läta bli att fråga efter näsdroppar då jag inte hade med egna. Jag reste från London och trodde skallen skulle sprängas. Flygvärdinnan på BA såg väl detta och frågade om jag mådde bra ... bara en liten förkylning svarade jag ... direkt plockade hon fram näsdroppar. Så jag har full förståelse för om barn kan tycka det är jobbigt.

På de minsta ska man ju inte hålla på så mycket med näsdroppar vill jag minnas ... men kan tänka mig oavsett att 10 timmar med förkylda barn på ett flyg inte är kul för någon, räcker att de är förkylda hemma, är inte kul på nätterna heller :)
 
ge ungarna en valium så håller dom käften ;) PS . skojja bara :) DS
gillar själv inte skrikiga ungar men gör som ledaren tar ett par extra järn bara så blir livet roligare
 
"glimten66 " sa:
ge ungarna en valium så håller dom käften ;) PS . skojja bara :) DS
gillar själv inte skrikiga ungar men gör som ledaren tar ett par extra järn bara så blir livet roligare
är det så din tant får tyst på dig? :):) en valium alltså
 
Skrikiga barn är ju ingen höjdare, roligare med lyckliga barn. Dagisfröken ringde idag och sa att minstingen är jätteförkyld, så denna veckans sömn försvinner väl ...

När jag frågade om hon hade ont pekade hon på halsen och sa aj ... man vet ju själv hur det känns och de kan ju inte ta så mycket för det mer än Alvedon och lite näsdroppar.
 
"ledarn " sa:
Ääähhh.. Värm upp en ordentlig Konjak och häll ner i strupen henne.. :laugh: :laugh:
Lindrar ju riktigt skönt det.. :nod: :nod:

Och sen tar Pappa resten av flarran så sover han gott hela natten med..
Att jag inte tänkte på det :D :D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
322
Visningar
14 K
A
A
Svar
142
Visningar
10 K
Bossej
B
 
Tillbaka
Topp