Röstning - Vilket år är medlemmar påTS födda

När är du född ?

• Totala väljare
    81

Man är inte äldre än man gör sig, därför är jag väl född på tidigt 80-tal då. När jag kom till Thailand första gången.55555555555555555555:wink_transparent:Nej årgång 1961 är det "rätta" året:)

Efter en del roliga inlägg angående medlemmars ålder, så har nu alla en chans att kryssa i varje fall viket årtionde de är födda. Vilket är det bästa året? Krymper intervallet så kan vi krympa urvalet... Och vi ser vilken årskull som vinner...:)
Krap khun krap !!! :wai::wai: 5555555

Nu e de snart dags att krympa urvalet av nuvarande, och utöka inom årtiondena.:wai:

Forumets regler säger 7 dagar röstning... För fler skall ha en chans...
Men självklart är nog -60 talet lite bättre... Tänk bara på alla musikfestivaler som dök upp.. Woodstock!!
Jimmy Hendrix oförglömliga spelningar!!! Inte som 50 talet med snoddas... :D:D
Jaha, du besökte Woodstock och Jimmy Hendriks spelningar med tutte i mun åkandes i en barnvagn ;)
eller är du från -40 talet och fick gå in själv :)

Jaha, du besökte Woodstock och Jimmy Hendriks spelningar med tutte i mun åkandes i en barnvagn ;)
eller är du från -40 talet och fick gå in själv :)
Man kanske är tillverkad till ett schysst gitarr riff av Hendrix i bakgrunden..?? Ha, ha, ha....

Mina "Päron" var såna torrisar så dom gillade Snoddas.. Så det blev nog till en hambo på logdans eller liknande..??

555555 -68 Woodstock var man på topp!! 5 år gammal.. Syrran som är äldre spelade Hendriks för mig..
Det sitter i än.. :) Barnet finns inom en.. Hehe!!
Snorvalp! ;) Jag minns ju Woodstock även om jag inte var där, 12 år gammal. Visst var 60-talsmusiken bäst men vi som är födda på 50-talet minns den ju så mycket bättre när den var live.

Snorvalp! ;) Jag minns ju Woodstock även om jag inte var där, 12 år gammal. Visst var 60-talsmusiken bäst men vi som är födda på 50-talet minns den ju så mycket bättre när den var live.
Nu tror jag farbror Berra är lite ledsen... När 60 talarna leder... ;)
Det bästa med Lund var "Risken Finns". Visserligen på 70 talet... Ett studentband.. Hade deras skivor förr men lånade ut dem.. Och kom aldrig tillbaka.. Men fick dem fixade via en kille på cd, i Norrland..
Lyssna på det när du ror din lilla båt på Östersjön.... :D:D Det piggar upp !!!

Lyssna på "Risken Finns" på You Tube.. Gambiavisan.. En låt som borde stämma med vår tid nu...
En helt galen låt vi lyssnade på 70 talet... Vi som var födda på 60 talet..
OBS Varning för facebook barnen som inte tål något.. :p:p
Meeen!! Den säger sååå mycket om hur Svenskar är utomlands.... Ett Lunda spexband..
Lyssna och njut... 555555555

Njaaee, faktiskt tillhör inte 60-talsmusiken mina favoriter förutom något antal och Berra vi var väl inte så gamla att vi kunde ta åt sig den eller? Inte jag i alla fall.

Nä, 70 och är mer min melodi Vangelis, Deep Purple, Black Sabbath, Led Zeppelin, Pink Floyd, Creedence Clearwater Revival, ja finns många andra men tror du förstår åt vilket håll jag menar!

Njaaee, faktiskt tillhör inte 60-talsmusiken mina favoriter förutom något antal och Berra vi var väl inte så gamla att vi kunde ta åt sig den eller? Inte jag i alla fall.

Nä, 70 och är mer min melodi Vangelis, Deep Purple, Black Sabbath, Led Zeppelin, Pink Floyd, Creedence Clearwater Revival, ja finns många andra men tror du förstår åt vilket håll jag menar!
Lyco! Du har underbar musiksmak!!

Lyco!! Det var fan i mig en helskön låt!!! Samma stuk som Risken finns.... :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Jo, ingen har ju lyckats att få reda på vem som döljer sig bakom bandet. De rykten som gått är ju att det antingen är Thomas och Mikael Wiehe eller just Risken Finns! Men gruppens medlemmar är en väl förborgad hemlighet:)

Jo, ingen har ju lyckats att få reda på vem som döljer sig bakom bandet. De rykten som gått är ju att det antingen är Thomas och Mikael Wiehe eller just Risken Finns! Men gruppens medlemmar är en väl förborgad hemlighet:)
Ja! Just de killarna hade lite olika alias. Kommer inte riktigt ihåg men Riskens sångare hade en del hyss för sig och spelade in lite galna grejer. Finns lite på nätet om deras upptåg. Men helt underbara.. Om man nu förstår sig på den tiden. I dag hade väl facebook barnen startat ett uppror ... Startat en facebook sida och klagat..
Men håll med om att Gambia visan och Du känner väl mig är för djäkla bra... De låtarna speglar just hur korkade många svenskar är nu som sitter via facebook och delar allt...

Ja! Just de killarna hade lite olika alias. Kommer inte riktigt ihåg men Riskens sångare hade en del hyss för sig och spelade in lite galna grejer. Finns lite på nätet om deras upptåg. Men helt underbara.. Om man nu förstår sig på den tiden. I dag hade väl facebook barnen startat ett uppror ... Startat en facebook sida och klagat..
Men håll med om att Gambia visan och Du känner väl mig är för djäkla bra... De låtarna speglar just hur korkade många svenskar är nu som sitter via facebook och delar allt...

Skall lyssna lite senare, har faktiskt inte lyssnat så mycket på dem.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp