3 Juli 2011, då är det val i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"PATCHAREE " sa:
Vi som är här har mer än 300 bat/dag och jag tror att nuvarande PM kommer att fixa det och även laptop till alla, Taksin ordnade mobil telefoner till alla: So what is is laptopp and 300 bat or differens betwins 150 bat.
Kom igen Baboo

Ja vi får väl se om ett par månader vilka av vallöftena som uppfyllts!

"PATCHAREE " sa:

Ja hon blev ju PM igår så hon borde infört det igår!

Är ju lätt fixat, bara att gå ut i media och meddela att från med idag så skall alla arbetsgivare betala ut minimum 300 Baht i dagslön!

"ledarn " sa:
Första löftet tolkar jag inte som att alla ska få minilön på 300 Bth/dag.... "Uniform" läser jag...

- Guarantee a uniform daily minimum wage of 300 baht

555555555555555 jo du är rolig du 5555555555

"BaBoo " sa:
Ja hon blev ju PM igår så hon borde infört det igår!

Är ju lätt fixat, bara att gå ut i media och meddela att från med idag så skall alla arbetsgivare betala ut minimum 300 Baht i dagslön!
Ja om hon vore envåldshärskare då kunde hon göra så.

"PATCHAREE " sa:
Ja om hon vore envåldshärskare då kunde hon göra så.

Hennes parti har egen majoritet och det var partiet som kommit med vallöftena så jag kan inte förstå vad problemet är?
Skall de skita i sitt största vallöfte?
Och om de gör det tycker du då att de skall få sitta kvar när det klart visar att de ljugit för att få röster?

"BaBoo " sa:
Hennes parti har egen majoritet och det var partiet som kommit med vallöftena så jag kan inte förstå vad problemet är?
Och om de gör det tycker du då att de skall få sitta kvar när det klart visar att de ljugit för att få röster?
Vi får se hur dom löser detta och som tur är så betyder det inget vad vi tycker vi Falanger.

"legolas " sa:
jag tror att en delegation med oss svenskar som bor här nere, skulle göra susen om de kunde få komma till Bangkok, och för 1 vecka agera och organisera lite grand bland all den röran i regeringskansliet. Och se till att få Thailands ekonomiska värderingar på rätt ställe!!!

:angry_transparent:

Legolas,
tror du det kan vänta ett år, så hänger jag på :upanddown: :upanddown: :upanddown:

/Anubaan

Hon hade aldrig blivit PM om inte lovat Världsbanken att skuldsätta Thailand. Utav de pengar som nu Thailand kommer att låna skall väl ändå en liten del gå till folket dessa vallöften är i sammanhanget som en piss i havet. Glöm aldrig vem som styr Thailand och även Sverige och Världsbanken. Thaksin fick ju gå därför att han inte accepterade villkoren de ställde på honom. Nu är han tillbacka under villkor att han gör som de säger.

Ja vi svenskar vet hur man skuldsätter sig och skulle nog få ordning på Thailand.

"BaBoo " sa:
Tack för att du är tillbaka, var har du hållit hus???

"Khuntan " sa:
Hon hade aldrig blivit PM om inte lovat Världsbanken att skuldsätta Thailand. Utav de pengar som nu Thailand kommer att låna skall väl ändå en liten del gå till folket dessa vallöften är i sammanhanget som en piss i havet. Glöm aldrig vem som styr Thailand och även Sverige och Världsbanken. Thaksin fick ju gå därför att han inte accepterade villkoren de ställde på honom. Nu är han tillbacka under villkor att han gör som de säger.

Ja vi svenskar vet hur man skuldsätter sig och skulle nog få ordning på Thailand.
Förstår inte vad du menar var det världsbanken som röstade i det Thailänska valet . Jag som trodde det var det thailänska folket. Så hon måste ha bliver in röstad som PM på grund av att världsbanken styr över de röstande fattar inget av vad du skriver, förklara dig.

- Free tablet computers:
Verkar som att det är klart med tabletterna men motståndet är hårt från bakåtsträvarna.

"PATCHAREE " sa:
Ja: Det finns ett domstolsbeslut att det är på det viset. Fråga mig inte om källan, men jag tror att det har stått så i någon svensk tidning.

Har ingen uppfattning hurvida det är ett skicklighetsspel eller inte, troligen kräver det en viss skicklighet av något slag, men att tro på vad som skrivs i svenska tidningar ,det slutade jag med för många år sedan :nod:

"matteisurin " sa:
Har ingen uppfattning hurvida det är ett skicklighetsspel eller inte, troligen kräver det en viss skicklighet av något slag, men att tro på vad som skrivs i svenska tidningar ,det slutade jag med för många år sedan :nod:
Vad tror du då på, om du inte tror på det, de skriver, att det har varit en massa trafik olyckor med dödlig utgång och mord osv?

"PATCHAREE " sa:
Vad tror du då på, om du inte tror på det, de skriver, att det har varit en massa trafik olyckor med dödlig utgång och mord osv?

Jag tror exakt på det som jag skrev, men fortsätt du och svälj allt som skrivs i den svenska pressen :blank: :blank: :blank:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

G
Svar
11
Visningar
1 K
A
R
Svar
1