Att skicka pengar / en farangs äventyr i LOS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Hans Svensson " sa:
Vaknade vid 10-tiden, mackor o kaffe...Gick till News och åt, mycket gott...-dricksade med 50bath så notan slutade på 250bath=ca 62 pix/kr.
Tog mig till Festival med bath taxin...handlade ett förstoringsglas för att kunna läsa kartorna jag köpte där tidigare. Gick utmed beach road...Skönt att vara här, trevligare att se detta och slippa frysa. Får nog vara glad att jag fick min avtalspension vid 61 och slipper jobba mer....hade ett trist jobb som gick mig på nerverna så det kommer jag aldrig att sakna en sekund!
Mälaren i Stockholm är smutsig jämfört med vattnet här vid beach road, många tog ett dopp! Härligt!
Näst sista bilden är på vattenkvaliteten och på den sista de tider båten till Kho Larn går, en Ö mitt emot beach road.
Har promenerat runt hela ön med en bekant som heter David Monks, vi gjorde det under tre etapper, vi åkte till ön och upptäckte den, man går på c:a 30 minuter till den s.k."white beach"....Har inte varit där på 10-15 år så det blir snart igen, men då kostade det 20bath om jag minns rätt.

Sist jag var till Kho Larn tog jag färjan dit för 40tbh från piren enkel resa och 40tbh tillbaks igen
Du gör helt rätt Hans fortsätt dricksa servitrisen direkt i handen.
Tack för fina bilder ännu en gång.
:thumbsup:

"Neman " sa:
Sist jag var till Kho Larn tog jag färjan dit för 40tbh från piren enkel resa och 40tbh tillbaks igen
Du gör helt rätt Hans fortsätt dricksa servitrisen direkt i handen.
Tack för fina bilder ännu en gång.
Tack! När jag kom ut från Festival idag (1:a bilden) och såg denna fantastiska vy, då kände jag att här saknar jag ingenting! Inte mycket slår den utsikten, inte i Stockholm den här årstiden.
Exakt, dricksen ska man ge direkt i handen...vem vet vad det kan leda till.... ;)

"Hans Svensson " sa:
Tack! När jag kom ut från Festival idag (1:a bilden) och såg denna fantastiska vy, då kände jag att här saknar jag ingenting! Inte mycket slår den utsikten, inte i Stockholm den här årstiden.
Exakt, dricksen ska man ge direkt i handen...vem vet vad det kan leda till.... ;)

Kan leda till mycket mer än vad man kan tro det.
:)

Har varit uppe några timmar, druckit kaffe, startat tvättmaskinen, ätit en lunch/frukost bestående av havregrynsgröt honung,banan, russin, sylt och mjölk + en hård macka...Inga större kostnader, har en bra avtalspension men anser att jag ska klara mig på 10.000kr eller 40.000bath men inget måste. Up to mee. Äger lägenheten och hyran är c:a 1000kr per år, är försäkrad, så 10.000kr är bara till mat och nöjen.
Är väldigt förkyld, men ska ta en promenad utmed stranden och senare kanske jag äter en "covery" som jag sett är mycket bra, ca 200bath, återkommer med bilder.

20150107_052816.jpg

20150107_053751.jpg

20150107_055150.jpg

"Hans Svensson " sa:
Har varit uppe några timmar, druckit kaffe, startat tvättmaskinen, ätit en lunch/frukost bestående av havregrynsgröt honung,banan, russin, sylt och mjölk + en hård macka...Inga större kostnader, har en bra avtalspension men anser att jag ska klara mig på 10.000kr eller 40.000bath men inget måste. Up to mee.
Är väldigt förkyld, men ska ta en promenad utmed stranden och senare kanske jag äter en "covery" som jag sett är mycket bra, ca 200bath, återkommer med bilder.

Krya på dig Hans .

Här kan man äta på onsdagar och tom bjuda VD:n för Ericsson, trevlig och mycket fin miljö, dricksar man inte, 99bath idag!
Vissa dagar otroligt fin covery för ca 225 bath, riktigt hög klass!

20150107_082637.jpg

20150107_082411.jpg

20150107_082430.jpg

20150107_082607.jpg

20150107_082556.jpg

20150107_082347.jpg

20150107_082355.jpg

20150107_091748.jpg

"Hans Svensson " sa:
Här kan man äta på onsdagar och tom bjuda VD:n för Ericsson, trevlig och mycket fin miljö, dricksar man inte, 99bath idag!
Vissa dagar otroligt fin covery för ca 225 bath, riktigt hög klass!
Ja det där hittar man inte i Phuket inte :thumbsup:

"Neman " sa:
Hittar man sånt i Hua Hin bson?
Du som bor där och har koll på läget
ska ju veta det.
Nej tyvärr inte på ett ställe som är så fräscht och det är ju det man måste jämföra med. Kan man ju iofs undra över hur starka groggarna är och hur mycket mat man får men det var billigt helt klart.

"krister " sa:
Ligger i gatuplanet i fastigheten "Jomtien Complex"...."Shenanigas Irish Pub".
Man får en känsla av att litet "bättre" folk hittat dit, den vanliga turisten sitter och ölar i någon bar vid vägen.

20150107_082847.jpg

20150107_082523.jpg

Shenanigas håller en mycket hög klass på maten, men tidigare var det inte sådana här priser, utan betydligt högre.
Det är ett lockpris som kan ses som ett sätt att få in gäster som sedan tar in några öl eller drinkar och notan stiger.
De har en mycket trevlig personal som inte stör om det skall vara "en till " som de gör på många ställen, utan man kan sitta där ostört och äta och dricka det man önskar och blir inte "påbussad". Miljön på stället håller också hög klass, samma sak med gästerna. Jag bor i samma fastighet och passerar stället och sett till kundernas bilar, ger det en viss uppfattning om kunderna på stället.
De har också levande country musik med riktigt duktiga sångare varje lördag och söndag kväll.

"Hans Svensson " sa:
Ligger i gatuplanet i fastigheten "Jomtien Complex"...."Shenanigas Irish Pub".
Man får en känsla av att litet "bättre" folk hittat dit, den vanliga turisten sitter och ölar i någon bar vid vägen.

Väldigt fräscht och fint.

"bson " sa:
Nej tyvärr inte på ett ställe som är så fräscht och det är ju det man måste jämföra med. Kan man ju iofs undra över hur starka groggarna är och hur mycket mat man får men det var billigt helt klart.
Och då måste du narturligtvis hacka på Phuketb fast det inte finns på bästa stället i Thailand ?????????

Fräscht var det, men så himla billigt? Maten ok men det äts ju upp av öl priset, 99 bath för dryck var ju inte så billigt.
Så en maträtt med dryck så hamnar du på 200 bath så ett OK pris om man kollar vilken typ av maträtter det var, inga direkt kostsamma maträtter.

Tog en thairätt som normalt kostar 165bath, onsdagar 99bath...- kyckling med cashewnötter och till det en coca cola för 45bath, totalt 144bath, var generös och gav 145bath jämt555 ;D. En liten chang kostar 85bath. Lyckades med att inte dricka, drack öl i förrgår, har varit här snart 2 månader, alkohol i gång i veckan max i fortsättningen. Mycket trevlig miljö, det var skönt och avkopplande att sitta där och maten får +klart godkänt! Bättre än så här blir inte denna rätt!

20150107_125912.jpg

20150107_124310.jpg

20150107_124255.jpg

20150107_124246.jpg

20150107_124246.jpg

20150107_123627.jpg

20150107_123839.jpg

20150107_091748.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A