Att skicka pengar / en farangs äventyr i LOS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Neman " sa:

Tackar! Dagen började med att jag handlade frukt, se bilden, 150bath, passerade "hål i vägen" mannen och grillvagnen. Öppna ytor nu utmed jomtien beach, där kan man sitta utan att betala något. Träffade en bekant efter lunchen och vi satt och pratade på terrassen och sedan gick vi ut och irrade runt på jomtien....Slutade med en kebab, 60bath jättegott. Nu är det tv:n som gäller....Snart en ny dag i LOS! :)

20150109_072434.jpg

20150109_074615.jpg

20150109_074025.jpg

20150109_074721.jpg

20150109_073802.jpg

20150107_085134.jpg

Tjusigt Hans! Har du äntligen vågat äta från ett hål i väggen eller vagn? Inte fel i så fall eller hur? Billigt och gott! :thumbsup:

"Berralund " sa:
Tjusigt Hans! Har du äntligen vågat äta från ett hål i väggen eller vagn? Inte fel i så fall eller hur? Billigt och gott! :thumbsup:
Är försiktig, har ätit många gånger på enklare ställen utom de sista åren, idag tog jag en kebab där kompisen köpte sin, Soi 5 på jomtien.(Ej på bild här.) 60bath, jättegott, undvek dock att ta mer än 1 sås som han sprutar över maten. Kebaben grillas under hög värme och det borgar för att man inte blir sjuk, sedan känner jag och kompisarna igen killen och hans fru sedan flera år. Jag håller hårt på att undvika att äta mig sjuk.

"Hans Svensson " sa:
Är försiktig, har ätit många gånger på enklare ställen utom de sista åren, idag tog jag en kebab där kompisen köpte sin, Soi 5 på jomtien.(Ej på bild här.) 60bath, jättegott, undvek dock att ta mer än 1 sås som han sprutar över maten. Kebaben grillas under hög värme och det borgar för att man inte blir sjuk, sedan känner jag och kompisarna igen killen och hans fru sedan flera år. Jag håller hårt på att undvika att äta mig sjuk.

Det gör jag också, men för det mesta gör omsättningen på sådana ställen att riskerna minskar. Dessutom godare mat tycker jag.

Det är nästan bara hål i väggen mat jag äter när jag är till Thailand, eller grillvagnarna har aldrig blivit dålig av sån mat..För mig är det = Thailand.
Aroy mak mak.
:)

"Hans Svensson " sa:
Det var gott och jag fick en rejäl portion. Beträffande dricksen får jag ge dig rätt, det är onödigt och driver bara på prisutvecklingen för många saknar sunt förnuft när det kommer till dricksen och ger alldeles för mycket.
Ska sanningen fram får man ofta små portioner här och maten är undermålig, speciellt på s.k. svenska restauranger och de förväntar sig ändå dricks och aldrig att någon skickar tillbaka eländet. Det är väldigt få som har så mycket stake så de skickar tillbaka exempelvis en torr, smaklös, bränd winerschnitzel, de flesta drar sig för det, även jag, hände mig på Globetrotter på nyårsafton, de ser mig aldrig där igen!

Va f...n om du är så dum, så du går dit,detta har snackats om detta ställe på forumet, för länge sedan om denna förfärliga krog, finns den fortfarande.
Trodde Ägaren var död för länge sedan.
Var där för sista gången,för 6 år sedan, då hände samma för mig, men enligt honom, var det mig det var fel på.
Reste mig bara och gick därifrån, han sa inte ett ljud.

"Långeman " sa:
Va f...n om du är så dum, så du går dit,detta har snackats om detta ställe på forumet, för länge sedan om denna förfärliga krog, finns den fortfarande.
Trodde Ägaren var död för länge sedan.
Var där för sista gången,för 6 år sedan, då hände samma för mig, men enligt honom, var det mig det var fel på.
Reste mig bara och gick därifrån, han sa inte ett ljud.

Om du bara reste dig och gick därifrån tycker jag att du betedde dig dumt. Bättre att göra som bson sa att han gjorde, förklara varför han inte var nöjd och få pengarna eller en del av dem tillbaka, argumentera utan att höja rösten för mycket.
Ibland är det bra mat på Globetrotter, detta var en speciell dag, nyårsafton, Lasse (ägaren) var trevlig, min bekant som tog pytt i panna var mycket nöjd, även hans thai tjej som tog en thai rätt.
Wienerschnitzel är en svår rätt att tillaga, det går inte att frysa och sedan värma i en mikro då tappar den sin potential.
Nästa gång blir det pytt i panna, Lasse är en trevlig prick men ibland misslyckas han med maten. ;)

"Hans Svensson " sa:
Om du bara reste dig och gick därifrån tycker jag att du betedde dig dumt. Bättre att göra som bson sa att han gjorde, förklara varför han inte var nöjd och få pengarna eller en del av dem tillbaka, argumentera utan att höja rösten för mycket.
Ibland är det bra mat på Globetrotter, detta var en speciell dag, nyårsafton, Lasse (ägaren) var trevlig, min bekant som tog pytt i panna var mycket nöjd, även hans thai tjej som tog en thai rätt.
Wienerschnitzel är en svår rätt att tillaga, det går inte att frysa och sedan värma i en mikro då tappar den sin potential.
Nästa gång blir det pytt i panna, Lasse är en trevlig prick men ibland misslyckas han med maten. ;)

Måste hålla med Långeman.
Har han inte lärt sig tillaga en Weinersnitzel på 6 år då ska nog Lasse ge upp det med matlagning eller anställa en bra/duktig kock.

Lasse jobbar inte själv i köket utan det är hans fru som har hand om köket, som han förmodligen har lärt upp.
Lasse går nu omkring som en hovmästare och skall vara trevlig mot gästerna, men ibland kan han också bli otrevlig om det är någon som klagar och han anser det är obefogat kan han tända på alla cylindrarna.
Lasse kan resturangbranchen han har jobbat i många år på Stena Line färjor till England, när han öppnade resturangen och kockade själv var maten fantastisk bra fanns ingenting att klaga på.
Jag själv var dit med gäster från Sverige och de var mycket nöjda med Globetrotter och tyckte han var en mycket trevlig och trivsam person och de besökte hans ställe flertal gånger.
Man kan väl säga att han är ombytlig, sedan finns det gäster som han helt enkelt bett dem försvinna.

Då har han vart en dålig lärare då och bryr sig antagligen inte vad han serverar alls emellanåt.

Tog mig till Ambassador city jomtien hotell för en träff med damen på bilden med dotter...Jättefint hotell, tog taxi dit, tjejen körde mig tillbaka, ville ge något för bensin men hon vägrade ta emot något...Hotellet tar 500bath för att bada i poolen om man inte bor där, kostar 300bath bara att köra in där...Fin strand, rent vatten, allt såg fräscht ut...
Hon var där med sin lilla syster och en väninna till systern. Hon frågade flera gånger hur hon såg ut, om hon var tjock, om hon kunde komma och sova hos mig på jomtien....Hon vill komma fem dagar. Det verkar vara en bra tjej, men tror jag kommer att avstå.

20150110_121805.jpg

20150110_121755.jpg

20150110_121639.jpg

20150110_121625.jpg

20150110_121441.jpg

20150110_121634.jpg

20150110_121436.jpg

Det känns inte speciellt bra, men känner att jag vill träffa någon jag pratat med länge.... Saknar hårfrisörskan jättemycket, hon var så fin....Nu ska jag träffa en kvinna som jobbar som lärare, jag får se hur det går!
Blir det inget spelar ingen roll, men vill se henne, sedan får det räcka för ett tag...Hon bor i Trang....
Åker dit snart om hon inte säger nej....Inte jätteviktigt, men måste se henne....
Vi har pratar länge, har ingen tanke på att ligga, men nyfiken på vem hon är.
Åker dit så fort jag nyktrat till och är frisk från hostandet/förkylningen.

"Hans Svensson " sa:
Det känns inte speciellt bra, men känner att jag vill träffa någon jag pratat med länge.... Saknar hårfrisörskan jättemycket, hon var så fin....Nu ska jag träffa en kvinna som jobbar som lärare, jag får se hur det går!
Blir det inget spelar ingen roll, men vill se henne, sedan får det räcka för ett tag...Hon bor i Trang....
Åker dit snart om hon inte säger nej....Inte jätteviktigt, men måste se henne....
Vi har pratar länge, har ingen tanke på att ligga, men nyfiken på vem hon är.
Åker dit så fort jag nyktrat till och är frisk från hostandet/förkylningen.

Vad är det man säger Hans, "Även gamla bockar har styva horn"! ;D

"Caesar " sa:
Vad är det man säger Hans, "Även gamla bockar har styva horn"! ;D

555
Verkar vara mest käk och promenader som gäller för Hans? Tycker kvinnan på bilderna från Ambassador såg väldigt bra och trevlig ut.
Kanske är så att gammelbocken Hans fällt horna för all framtid......
:)

Ja Hans hon såg trevlig ut.

Och frisörskan som du pratade om tycker jag du borde hålla dig borta ifrån, du var ju helt förändrad här på forumet efter förra resan och mest bitter.
Var väl bara skänka pengar som gällde där, du skrev ju själv att ni kommunicerade ju inte ens, du lät ju inte alls direkt glad förra resan när ni var tillsammans allt lät mest negativt.

"Jonas " sa:

Och frisörskan som du pratade om tycker jag du borde hålla dig borta ifrån, du var ju helt förändrad här på forumet efter förra resan och mest bitter.
Var väl bara skänka pengar som gällde där, du skrev ju själv att ni kommunicerade ju inte ens, du lät ju inte alls direkt glad förra resan när ni var tillsammans allt lät mest negativt.

Håller med dig helt Jonas. Men Hans får själv avgöra, hoppas han tar ett klokt beslut
i detta med val av kvinna.
:wai:

"Hans Svensson " sa:

Du har missförstått mig ang. hans mat.
Men om, jag talar om för honom, att maten var inte alls bra, den var nämligen så salt så man trodde den kom från döda havet.
Och Lasse svarade på ett högljutt sätt, att här använder vi inget salt, det är bara Thaikryddor , försökte igen trots hans arroganta fyllestil, att detta är inte ätbart, och han vägrar byta ut den, då går JAG.

"Jonas " sa:

Håller med dig fullkomligt,Hans borde läsa sina egna inlägg, från förra resan och uppdatera lite, för säkerhets skull.
Sedan skriver han att han saknar henne, det fattar jag absolut inte, dom hade bara en sak gemensamt, som jag har fattat det, HANS PENGAR.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A
N
Svar
1