Dragkrok bil i thailand

mrsomtam

Medlem
Hej från en som inte brukar skriva,funderar på det här med att alla bilar som säljs i Sverige är förberedda för dragkrok. Är det likadant på bilarna i Thailand,och isåfall är det någon som vet var man kan få tag i en dragkrok ? Har själv bara sett thaistylekrokar men dom ser inte så säkra ut ,även om dom fyllt sin funktion. MVH Mr somtam , chum phae

B
Hej från en som inte brukar skriva,funderar på det här med att alla bilar som säljs i Sverige är förberedda för dragkrok. Är det likadant på bilarna i Thailand,och isåfall är det någon som vet var man kan få tag i en dragkrok ? Har själv bara sett thaistylekrokar men dom ser inte så säkra ut ,även om dom fyllt sin funktion. MVH Mr somtam , chum phae
Vilken bil gäller det. Du kan kolla på den här webbplatsen.
http://www.upbeat.co.th/new/index.php

Jag har en isuzu rodeo årsm 2000 stående i garaget i chum phae.har inte tänkt på att skaffa drag innan men kommer att börja bygga hus snart då är det bra med släpkärra.tack rowa för tipset om sidan. MVH Mr somtam

Hur är det med licensen att köra med släpvagn, på körkortet står tydliga bilder vad man får köra men ingen med släpvagn? Krävs det speciellt körkort för det. Jag vet att man får köra både buss och lastbil om fordonet är registrerat som personbil, precis som i Sverige, det kollade jag upp när jag fick för mig att köpa en gammal turistbuss och inreda till husbuss. Men jag tänkte då inte på att fråga om släpvagn eftersom jag inte hade det behovet då, men det vore riktigt bra om man kunde ha en släpvagn med sig ibland.

vi har en gammal cheva aveo en liten skuttbil som jag byggt drag till tog med kula å kulhandske från sverige, har en hembyggd liten båttrailer allt svetsat med en liten pinnsvets, frågade på polisstationen om lagligheten, tjaa om du ska köra bara nån gång kan du betala böterna här så får du köra ett dygn 55555, har blivit stoppad för att visa körkort men ingen reaktion på släpet/båten dom undrade bara vart vi skulle, säkert mycket olika på andra ställen men här nära khon kaen inga problem än så länge,

vi har en gammal cheva aveo en liten skuttbil som jag byggt drag till tog med kula å kulhandske från sverige, har en hembyggd liten båttrailer allt svetsat med en liten pinnsvets, frågade på polisstationen om lagligheten, tjaa om du ska köra bara nån gång kan du betala böterna här så får du köra ett dygn 55555, har blivit stoppad för att visa körkort men ingen reaktion på släpet/båten dom undrade bara vart vi skulle, säkert mycket olika på andra ställen men här nära khon kaen inga problem än så länge,

Om din släpvagn är registrerad så får du dra den med de biltyper som ditt körkort är giltigt för så länge den uppfyller bestämmelserna vad det gäller mått och vikt och sådant. Har du frågor och funderingar så kan du ta kontakt här: Trailers Thailand UPBEAT: 15 years the No 1 trailer manufacturer of Thailand .

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
7
Visningar