Högtider och festivaler i Thailand

E

EV

Gäst
Det är många festivaler i Thailand , är det över 20 stk. med lokala och stora över hela Thailand
Jag vill starta med en festival i Chonburi Town i Oktober varje år. Racing Buffalo Festival
Jag har varit ensam ferang här varje år , och det är gratis entre . Det är bara 1 timme från
Bangkok eller Pattaya , det är värt att se . Det är ett minne for livet .
Här är det Buffallo Lopp och Buffallo parad och Thai flickor och män i fina folk drackt och
paraden är flera km. lång

PA280323.JPG

PA280352.JPG

PA280374.JPG

PA280375.JPG

PA280383.JPG

PA280385.JPG

PA280463.JPG

Det är många festivaler i Thailand , är det över 20 stk. med lokala och stora över hela Thailand
Jag vill starta med en festival i Chonburi Town i Oktober varje år. Racing Buffalo Festival
Jag har varit ensam ferang här varje år , och det är gratis entre . Det är bara 1 timme från
Här är det Buffallo Lopp och Buffallo parad och Thai flickor och män i fina folk drackt och

PA280323.JPG

PA280352.JPG

PA280374.JPG

PA280375.JPG

PA280383.JPG

PA280385.JPG

PA280463.JPG
Gratis är gott.:nod:

Phukets Vegetariske Festival är ett årlig evenemang som hålls under det nionde månevarv i
den kinesiska kalendaren . På lokal kinesisk dialekt " Jia Chai innleddes i 1825
Är det någon på forumet som har bilder och berättelse från Vegetariske Festivalen

phuket06.jpg

phuket09.jpg

phuket10.jpg

Den vackraste festivalen Loy Kratong in faller altid vid fullmåne i de 12 månevarvet dvs. november
I år år Loy Kratong festival 25 november .
Cermonien är en hyllning till vattengudarna och en bortagning av gamla synder
Bild av min fru som har bortagning av gamla synder .

800px-Partially_made_Loi_Krathong.jpg

A_hand-made_Loi_Krathong.jpg

IMG_0108.JPG

IMG_0110.JPG

IMG_0111.JPG

IMG_0113.JPG

PB270873.JPG

PB270880.JPG

PB270882.JPG

Loy Krathong då skall jag till Chinag Mai i år och se det, har velat åka dit i flera år just under Loi Krathong, den veckan är det 3 festivaler i Chiang Mai.
Vi skall stanna Månd-Fred, blir jag , frugan, sonen och svärmor, får lägga in billder därifrån då ;)

Wat Saket Festivalen i Bangkok : The Golden Mount
Varje år i november i nio dagar och nio nätter tar dom en helig röd duk runt templet och här
har människor skrivit meddelande på den röda duken , du kan skriva ett önska och det vill
bliva upp fyldt mot ett lite penga honorar .
Wat Saket har en lång historia och dess använding som en kremering och begravning plats
för så många människor .
Här är det mat att få köpa , teaterföreställning djur sirkus och andra apekunster .
Till å nå toppen av Golden Mount måste du gå upp en ansträngane 318 trin .
På en klar dag är utsikten från av Golden Mount vacker och alla hustaken i Bangkok .
Strax norr om Wat Saket kan du ta kanal båtar till centrum av Bangkok

gohistoric_17508_m.jpg

gohistoric_17509_m.jpg

SK-1.jpg

SK-3.jpg

SK-3.jpg

SK-4.jpg

SK-5.jpg

SK-6.jpg

watsaket_1.jpg

Varje år i november i nio dagar och nio nätter tar dom en helig röd duk runt templet och här
har människor skrivit meddelande på den röda duken , du kan skriva ett önska och det vill
Wat Saket har en lång historia och dess använding som en kremering och begravning plats
för så många människor .
Här är det mat att få köpa , teaterföreställning djur sirkus och andra apekunster .
På en klar dag är utsikten från av Golden Mount vacker och alla hustaken i Bangkok .

gohistoric_17508_m.jpg

gohistoric_17509_m.jpg

SK-1.jpg

SK-3.jpg

SK-3.jpg

SK-4.jpg

SK-5.jpg

SK-6.jpg

watsaket_1.jpg

Det templet var jag i September förra året, stod mycket om Norge och Thailand längst ner på historiska informationskyltar, orkade inte läsa allt som stod men var något om ett historiskt skede mellan Norge och Thailand.

Elefant Festivalen I Surin i Norrdöstra Thailand
En lördag i november arrangeras varje år den stora elefant Festivalen . Elefanten ses både som transportfordom
arbets maskin och som et symbol . Ett par hundra elefanter går gemensam parad här
Är det någon på forumet som har bilder och lit å berätta om Elefant Festivalen .

800px-Monument_of_Phaya_Surin_Phakdi_Si_Narong_Changwang_-_Surin.jpg

för så många människor .

gohistoric_17508_m.jpg

gohistoric_17509_m.jpg

SK-1.jpg

SK-3.jpg

SK-3.jpg

SK-4.jpg

SK-5.jpg

SK-6.jpg

watsaket_1.jpg

Var här i november 2012, mycket festligt med alla tivoli och så.

PA280323.JPG

PA280352.JPG

PA280374.JPG

PA280375.JPG

PA280383.JPG

PA280385.JPG

PA280463.JPG
Vilket datum är denna festival ifall man hinner dit denna turen hemma.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp