Ja det här hände mig också, immigration på hembesök där grannar fick skriva på att frugan och jag levde ihop på riktigt.
Först sökte och fick jag Non-O spouse på ambassaden i Vientiane, Laos, i Juli 2016.
Det gäller som sagt i 90 dagar och du kan bara göra förlängningen de sista 30 dagarna.
Iom att jag var tvungen att mönstra på 3 dagar innan dessa 30 dagar gav de mig 60 dagars förlängning på IM i Samut Prakan + att jag naturligtvis var tvungen att betala för ett single entry permit.
I Dec kom jag tillbaka och ansökte om förlängningen som tog närmare en månad att få beslut om, under den tiden kom IM och som sagt kollade upp oss.
Vid den tiden fick jag veta genom google att det gick att få Multiple entry, 1 år, i Savannakhet Laos. Eftersom jag inte var där kan jag dock inte bekräfta det.
Vid förlängningen på lokala IM gäller inte alltid samma regler som är officiella, Samut prakan t.ex. godtog inte inkomst utan 400k på banken i 60 dagar var ett krav som inte gick att runda. De förvarnade mig så jag ordnade det i tid
Berätta hur det går i Saigon om du väljer att göra det där.
/ SatanG