Reglerna har här inte förändrats.
Ska du vara nere i 89 dagar så är det helt perfekt
Du ansöker om ett family/spouse visum (lika bra att dra till med ett multipel entry som gäller ett år) där du vid varje inresa får 90 dagar (under denna ettårsperiod). Skulle du till våren eller sommaren vilja åka en gång till så har du juh visumet klart.
Du behöver inte uppvisa inkomst. Jag ansökte (och fick) visumet för typ en månad sedan.
Fru eller barn spelar ingen roll. Det jag är osäker på är dock hur man ska bevisa faderskapet/barnet. Knappast ett äktenskapsbevis här inte men det får du kolla upp.
Så skulle man ju också kunnat göra men nu vet jag med mig att vi kommer vara nere i 89 dagar i vinter och sen blir det inte aktuellt att åka förrän nästa höst tyvärr och därför valde jag bara singel entry och att istället söka 1-års extension (UT) nere i Thailand så jag slipper ordna visum inför nästa vinterresa.
Hade jag sökt multiple nu och reser in den 4 dec så hade jag ju annars varit tvungen att åka in senast den datumen nästa år också för att kunna nyttja det multipla visumet.
Nu tror och hoppas jag ju att vi kommer åka betydligt tidigare men man vet ju dock aldrig vad som händer.