SV: Vad är det som skiljer ChaiMai ifrån andra forum,,,,,

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Att det finns en del ämnen som inte är Thailandsrelaterade ser inte jag som något negativt, det kan ju fånga intresset hos fler och nya medlemmar. Det är ju därför "Ordet är fritt" och "teknikrelaterat" finns exempelvis. Lite mer lättsamhet genom t ex YouTubetråden tycker jag bara är trevligt. Det är ju ett sätt att lära känna medlemmar lite mer genom deras musiksmak. Och visst är det väl roligt att tjöta och gnabbas om hockey och fotboll.

Men naturligtvis skall Thailandsintresset vara det dominerande. CM är trots allt ett Thailandsforum. Personligen har jag lärt mig väldigt mycket och jag har fått många fina tips när jag var en gröngöling i LOS. Sen är kamratskapet och möjligheten att bara skriva av sig oerhört värdefullt.

Dock förstår jag dig helt, legolas. Fokus skall i min mening ligga på Thailand och relationerna där. Så lite djupare ämnen är naturligtvis mycket välkomna. Du själv lämnar ju ett fantastiskt fint bidrag genom din Flytta-tråd. Men tyvärr besitter alla inte din fina förmåga att skriva.
 
Jag instämmer till en viss del, jag förstår dej legolas som bor i Thailand, men det är väl bara ett fåtal utav dom aktiva medlemmarna som gör det. Vi andra 80% bor och lever här i sverige och åker till Thailand just som turist eller hälsar på sin familj.
Sen måste ju även "ordet är fritt" finnas, hur många inlägg tror du det skulle finnas för dej att läsa annars.
Tar vi bort allt övrigt som inte har med "personliga" berättelser om just Thailand så tror jag personligen att hela forumet kan läggas ner.
Sen har ju även ling skapat alla forumsdelarna av just en viss andledning.

Detta ämne har vart uppe ett par gånger innan, tror att dom som svarade den gången tycker detsamma även idag.
 
"Kycklingen " sa:
Jag instämmer till en viss del, jag förstår dej legolas som bor i Thailand, men det är väl bara ett fåtal utav dom aktiva medlemmarna som gör det. Vi andra 80% bor och lever här i sverige och åker till Thailand just som turist eller hälsar på sin familj.
Sen måste ju även "ordet är fritt" finnas, hur många inlägg tror du det skulle finnas för dej att läsa annars.
Tar vi bort allt övrigt som inte har med "personliga" berättelser om just Thailand så tror jag personligen att hela forumet kan läggas ner.
Sen har ju även ling skapat alla forumsdelarna av just en viss andledning.

Detta ämne har vart uppe ett par gånger innan, tror att dom som svarade den gången tycker detsamma även idag.

Att det finns avdelningar som inte tillhör Thailandsrelaterade ämnen är väl ett måste.
Som sagt, de 80% som bor i Sverige och inte tar semester i LOS titt som tätt skulle inte skriva så mycket och då hade man nog kunnat ändra namnet chaimai till legolas blogg.
Själv hade jag nog bara kunnat knåpa ihop 7st inlägg/år som knappt är intressanta. 1 bild på svärmor när hon lagar mat, 3 bilder när frugan shoppar (nåja, kanske 400bilder skulle vara mer rättvist), en bild när dottern får skrapsår på sitt knä och några bilder på mig själv som dricker öl.
Sedan hade jag fått kladda ner några temperaturer och då hade mitt år, i skrivande form, på CM varit över.

Det är ofta det där lilla offtopic som gör ett forum intressant. Rena fakta blir fort tröttsamma.
 
"legolas " sa:
ja du kycklingen!! Vad skall man säga.... jag håller med, jag vill egentligen inte ta bort någonting, jag skulle vilja istället att det kommer till lite mer istället. Du går i försvarsställning över hur läget är nu och kanske inte riktigt "läser" det jag skriver!!!

Många många av medlemmarna är sambo, särbo, hambo, gifta eller förlovade eller kanske bara jäkligt kära i sin thaihalva. Denna stora gäng kommer ju i kontakt med Thailand på många fler sätt och djupare sätt en den vanlige turisten, eller hur??? Det är här jag menar att det kanske kunde skrivas lite mer.

Och då gärna om ämnen om hur de upplever det ena efter det andra. Herrgud ha en thaitjej och åka ner till Thailand gång efter annan och lägga hela sin ekonomi där. Nog måste det finnas mängder av olika goa ämnen att skriva om... Eller så gör det inte det!!!

Jo, du har rätt det måste finnas en massa att skriva om, om bara viljan eller lusten finns.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp