SV: Vad är detta?? Ett djur? Eller utslag av nåt slag?? gissa!!

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Khuntan

Forumräv
Jag uttalade det för frugan hon sa det bettyder körsbär. Visade bilden och då säger hon det ser äckligt ut. Så här hjälpte inte det inte med frugan.
 
Har nu titta lite noggrannare på bilden tycker det ser ut som rosa skumgummi godis sådan som man köper i godisaffären finns inte i Thailand. Sitter just nu med en Lindt 99% cacoa choklad som intas tillsammans med vodka snapsar ger en god sötma utan socker. Allt för att undvika kolhydrater.

I kväll blir det ingen utgång orkar inte kanske lite senare. Men så länge frugan håller sig på hyggligt humör stannar jag hemma.
 
Enligt regeringskansliet här hemma är det ägg till snäcka, själv vill jag kalla det snigel med ett litet hus ;) och tydligen kan dom ätas ??

:wai: mats
 
De ser väldigt goda ut om de nu kan ätas smakar de då som skumgummi godis.
Eller skall det till sedvanlig vitlök och chili rotdee socker fisksås för att de skall smaka något.
 
tycker det är synd att bara dom som har en thailändsk fru fick svara på frågan. :eek:
 
Min första tanke med hjälp av ledtråden är en bisvärm, men inte ser en sådan ut på det sättet. Men kanske en klump thailändska bin som har gömt sig ordentligt? ???
 
Det var som f-n att jag gissade rätt där. Det var en klurig bild och din ledtråd var i klass med Oldsberg & Hellberg i på spåret. Det är ett av mina favoritprogram trots att det är Luuk & Lindström nu, så jag kan nog tacka SVT!! :wai:
 
korpulerande sniglar är min dåliga gissning :)

Snigel kan vara gott :thumbsup:

Thailand-09.jpg
 
Ja det är inte en vinbärs snigel och inte en Spansk skogs snigel så det måste vara en Thailändsk kanin snigel med tanke på vad det ser ut som gör :laugh: :laugh:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp