Ta med mat till Thailand.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Jag ska ev. åka till Thailand i november.
Jag kommer då att starta min tid hos min vän Gotland som har boende,bar och restaurang.
Jag kommer att ta med mig olika blå band såser, lingon.
Kan någon tipsa mig om vad jag ska ta med mig mer?

Olika tuber, kalles, räkost, baconost och eventuellt mån annan. Portionsknäcke, skippa större paket då dom blir saggiga omgående. Buljongtärningar är bra om man vill hitta västerländska smaker.

Tackar :wai:
Det var bra förslag, det jag tar med lämnar jag ju hos Gotland.
Kaffe tar jag med några extra så jag klarar mig också :)

Förr när jag åkte tog jag ju alltid med bl.a godis, arracsbollar till mina bröder, det blev alltid en rutin när jag packade men nu när jag började fundera stod det still.

"Kycklingen " sa:
Tackar :wai:
Det var bra förslag, det jag tar med lämnar jag ju hos Gotland.
Kaffe tar jag med några extra så jag klarar mig också :)

Förr när jag åkte tog jag ju alltid med bl.a godis, arracsbollar till mina bröder, det blev alltid en rutin när jag packade men nu när jag började fundera stod det still.
Senap finns ingen bra, förutom hos Foodland.

"Rolf " sa:
Senap finns ingen bra, förutom hos Foodland.

Kanske finns på supermarketen vid soi 15 second road, glömmer alltid vad det köpcentret heter ändås var jag där för en vecka sen. Mycket störrre utbud på Europeisk mat än foodland, och ostar, stort utbud på whiskey, viner m.m. Men så är det väl dubbelt så dyrt som foodland med. ligger ca. 500m från Beefeater. Tror det heter Euro-någonting.

Kanske du glömt bort denna som heter FRIENDCHEAP(stavningen?)....men de har det mesta ...knäckebröd, kaviar, ostar i alla storlekar/sorter...m.m.

Frank

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
4 K
S
A
Svar