Hitta rön, och hitta orsaker i Thailand, jag säger bara lycka till. Makthavarna plus resten av gänget i Thailand där vill absolut ingen ta på sig något ansvar för något alls. Så därför håller man käften om allting och lägger locket på. Därför finns det inga rön här nästan alls.
Ni ville utesluta maten och nöja Er med miljön. Om jag får lov att säga såhär då om det går bra!! Maten som ni vill utesluta finns och lever ute i "miljön" som ni pratar om. Alla de djur som finns bl.a. ute på risfälten lever av det som finns där ute. Och det som finns där ute får i sig alla de miljögifter som man pratar väldigt lite om ifrån offentlig sida i Thailand.
jag sitter härhemma, och när vi besöker min frus äldre syster i "byn" ute bland risfälten, och ser vad de käkar...... små centimeterstora räkor som fortfarande hoppar omkring och fortfarande lever.... Kött av grisen och kött av kossan som i flera maträtter inte ens har kokats eller grillats, det är i stort sett rått....
Jag ser dom käka dessa risråttor med stor frenesi och de käkar dessa goa bamse-grodor (paddor), vissa delar på dessa djur varken kokar eller grillar de ICKE.
Jag tror utan att veta ett skit, att riskerna med att käka dessa djur och inte steka dom så ända in i heelvete är rent ut sagt livsfarligt... Fråga Era fruar nu hur de anser att färger på en stekt köttbit skall vara????
Min familj plus grannarna här plus gänget då i systerns by är alla röriga eniga att så fort som det är lite svart på en köttbit eller på en pannkaka eller vad som helst, så är den av bristande kvalitet och rent ut sagt farlig att äta. Så genomstekt mat står nog inte så himla mycket alltid på agendan... jag misstänker i alla fall att BÅDE djur och natur står för de största orsakerna till all den cancer som finns härnere. men jag gissar ju bara förstås....