Va får man ta med sig för mat till Thailand?

A

Anonym

Gäst
Ja har några vänner som bett mig att packa ner lite av varje i väskan när ja ska resa ner. Ja vill ju inte råka illa ut om det blir inspektion av någon thailänsk tulltjänsteman. Är det acceptabelt att packa med sig tyska ölkorvar tillexempel? Tack på förhand.

Jag tycker mig minnas (kollade för några år sedan) att Du får ta med "helprocessad" mat, typ ölkorv men inte råvaror. Thailand har stenhårda införselregler för allt som kan vara smittförande. Jag ville skicka med min familj torkat rådjurskött när dom åkte hem i höstas, men dom vägrade direkt och sa att det kunde bli jätteproblem i gränskontrollen.

Vi har förut tagit med oss mat till våra barn ... men de har knappast ätit av det ändå. Tror de ser mellan fingrarna för barnfamiljer ...

Men tror inte de stoppar ölkorv ...

Se till så det är incheckat bara om det är flytande, typ kaviar klassas som flytande och inte tillåtet att ta med i handbagaget på flyget, samma gäller tandkräm ;) Så det måste checkas in allt som kan liknas vid flytande även i konserv.

Jag har prata med flera från Skaraborg som har varit i Thailand , och dom tog mat med sig , dom äter inte
Isaan mat . Så den ena tog med sig 5 poser havregryn , han skulle leva på havre gröt i Thailand ,men familjen
till hans flicka gilla gröt också , så dom kokte upp gröt och bad in alla grannar på havre gröt , så då måste
han prova Isaan mat .

Och den andre är lite snål , han var på ÖB och köpte konserv burkar som han fyllde Resväska med
Han äter inte Restaurang mat for de kostar pengar , och han har over en miljon i Banken .

Jag har prata med flera från Skaraborg som har varit i Thailand , och dom tog mat med sig , dom äter inte
Isaan mat . Så den ena tog med sig 5 poser havregryn , han skulle leva på havre gröt i Thailand ,men familjen
till hans flicka gilla gröt också , så dom kokte upp gröt och bad in alla grannar på havre gröt , så då måste
han prova Isaan mat .

Och den andre är lite snål , han var på ÖB och köpte konserv burkar som han fyllde Resväska med
Han äter inte Restaurang mat for de kostar pengar , och han har over en miljon i Banken .
5555 Finns ju havregryn i både big-C och Tesco i Thailand, lite slöseri på utrymme.

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
4 K
S
A
Svar
64
Visningar
15 K