Tips på bra prisvärda restauranger i Pattaya.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Hans Svensson " sa:
Jonas m fl....Jag har inte besökt denna restaurang själv ännu men förstår att Rong gjort detta....
Han är seriös, trevlig och informativ om den här restaurangen - varför hålla på som småungar i en sandlåda ?? För mig obegripligt...
Tack för sakliga inlägg Rong...
Ca 200bath låter dyrt för "hål i väggen" mat, jag lagar själv och föredrar Lotus (50bath), kanske besöker detta ställe när andan faller på, jag får se...
Allt gott!
Hans Svensson

Jag!!
Läs vad jag skriver, jag kommenterar inte den restaurangen, jag skrev hur det kan gå till. Jag har aldrig varit på den restaurangen jag skrev hur jag sett det gå till på andra restauranger.
Phonta känner ägaren vet antagligen bättre hur det funkar där så jag tar hans ord på det stället.

Ok nu har ja bokat julbord på News i Pattaya.
Vuxna kostade 1400 per person. Barn mellan 7-11, 700B och under 7 år 350B.

Jonas och min familj blir 8 pers.

Vi ska se vad dom kan åstadkomma. Hoppas det blir lite underhållning med

1400 bath per person, ooooh my budda, det är ingen underhållning varit på det innan är bara ett vanligt julbordsbuffe ute på vägen.
Hade ju räckt köpa Julbords sittning för dig och mig så kunde dom andra tagit med sig Isaan mat ;)

et inte men det ligger i alla fall inte i din prisklass Jonas , det är för oss vanliga dödliga ;) DVS vi som inte hyr för 50k i månaden

Ja jag tyckte det lät mycket för julbord.men ja vet ju att det kostar att äta ståndmässigt... Jonas gav mig order om att boka till sin svärmor också så givmild e han allt... frugan bad mig boka in till sin morsa men ja slösar inte en bath på farangmat till henne. Kan ja lika gärna spola ner dom i toaletten eller donera till tiggare.

Var kanske en plats för henne, för din svärmor lär inte komma in om hon inte betalar för julbord, varit där innan på Julbord och inte en plats ledig fanns det.

3 sittningar under kvällen så man får bara en viss tid på sig med tror det var 2 timmar.

"Phonta " sa:
et inte men det ligger i alla fall inte i din prisklass Jonas , det är för oss vanliga dödliga ;) DVS vi som inte hyr för 50k i månaden

Ja har man inte som vanlig dödlig råd med ett julbord för 300 kr så vet jag inte, är du säker på att det inte ligger i den prisklassen på ditt ställe med? För maten annars är inget överdrivet dyrt på News med tanke på standard på maten. Julbordet ligger ju på 3 gngr en vanlig middag.

"krister " sa:
Ja jag tyckte det lät mycket för julbord.men ja vet ju att det kostar att äta ståndmässigt... Jonas gav mig order om att boka till sin svärmor också så givmild e han allt... frugan bad mig boka in till sin morsa men ja slösar inte en bath på farangmat till henne. Kan ja lika gärna spola ner dom i toaletten eller donera till tiggare.

Finns ju en baktanke med allt.
Tjejen hade ingen tanke på svärmor, var jag som sa till henne i förmiddags jag ville ha ner henne från Jul till efter Nyår och är en egoistisk tanke bakom ;)

Efter Julfirandet så skall vi ju ut när ungen har lagt sig så jag vill ju ha barnvakt samma gäller på Nyårsafton.

"Jonas " sa:
Finns ju en baktanke med allt.
Tjejen hade ingen tanke på svärmor, var jag som sa till henne i förmiddags jag ville ha ner henne från Jul till efter Nyår och är en egoistisk tanke bakom ;)

Efter Julfirandet så skall vi ju ut när ungen har lagt sig så jag vill ju ha barnvakt samma gäller på Nyårsafton.

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

1400 för ett julbord??
Själv tänker jag käka hos Dick som vet hur man lagar svensk mat, inte frågat om priset men gissar på max 500. Lägger hellre en tusing extra på tjejens julklapp än slösar den på ett julbord som ändå inte lär vara nån höjdare mot vad man är van vid hemma. Får jag köttbullar skinka å lite senaps sill å janson så e jag nöjd, helt säker på att Dick fixar detta kanon.

Jonas: ska tanten med till julbordet? Då blir det 3x 1400 + 350 för dig. Om hon inte ska med så åker ja dit och avbokar en vuxen.

Ang ketchup så länge ja inte begår en kriminell handlig så skall det finnas Heinz på tallriken.

Dagens brunch blir nere på "kom long tan" eller hur man stavar det. Det är där i svängen där Jomtien beach road börjar. Holländskt ställe. Beställt dagens spagetthi bolognese med en sallad. 145 B billigt men torftigt. Ja kommer ej tillbaka tror ja

20141123_132037.jpg

Kan val saga att det stallet jag skrev om har ett Julbord som ar battre an i Sverige :) :) :) :) :) :) ,Men sa aare

Kan val saga att det Julbord jag talade om ar battre an de man far i Sverige, men det ar ju Thai som lagar sager Rong ;D ;D

"Phonta " sa:
Kan val saga att det Julbord jag talade om ar battre an de man far i Sverige, men det ar ju Thai som lagar sager Rong ;D ;D
Ja kanske bättre än det ni har på baksidan men seafooden på ett riktigt julbord på västkusten kan du glömma att finna här. Men ska bli kul att se bilderna :)

E ju inte Pattaya men Dick på Dream restaurang på Soi 88 här vet hur man gör en go köttfärslimpa, kunde inte hålla mig å ta en tugga innan fotot, nu ska jag bli proppmätt.

Visa bilaga 40688

"krister " sa:
Jonas: ska tanten med till julbordet? Då blir det 3x 1400 + 350 för dig. Om hon inte ska med så åker ja dit och avbokar en vuxen.

Ang ketchup så länge ja inte begår en kriminell handlig så skall det finnas Heinz på tallriken.

Dagens brunch blir nere på "kom long tan" eller hur man stavar det. Det är där i svängen där Jomtien beach road börjar. Holländskt ställe. Beställt dagens spagetthi bolognese med en sallad. 145 B billigt men torftigt. Ja kommer ej tillbaka tror ja

Pim har redan pengar det skrev jag till dig igår, för 3 vuxna och ett barn.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp