Vad gör ni som bor permanent i Isaan egentligen ...

Eftesom jag har bott på många städer både i Sverige och Thailand så måste säga att Birgers filosofi överenstämmer med min nästan på pricken.
Det finns bara en stad där jag inte trivdes och det vad Fagersta i Västmanland.
Jag borde nog tänkt redan när jag flyttade dit för på välkomstskylten för Fagersta står det; "Här får du livstid". Ändå bodde jag där bara tio år.
Just nu så bor jag i Nan och bygger i Phrae. Och som Birger får jag använda min fantasi helt och fullt hur det skall bli.
Tomten har fått fyll och det har stått över regnperioden så nu skall det byggas, fast i lugn takt. En rai så lagom stort.
Annars så vad gör man som var temat för Phontas tråd, ber om ursäkt för jag bor inte i Isaan men i alla fall.
När jag flyttade hit för något år sedan så gick jag med på en cykelklubb så fyra fem morgnar klockan 5-6 startar med en cykelrunda på ca två timmar.
Jo jag är 65 år och hunnit med allt som även Birger beskriver, kanske inte satt på grannens fru, men.
Eftersom jag inte behärskar språket till fullo så blir det en till två timmar thai lektion varje dag.
Sedan lagar jag mat till tanterna på kontoret intill, min sambo jobbar där.
Det här skulle bli hur lång story som helst men menar att jag gör allt jag även annars skulle gjort, varför skall man göra så j....kla mycket som pensionär?
Måste säga att jag älskar tidiga mognar när det börjar ljusna, är tyst på vägarna, väcker några hundar som sover mitt på vägen.
Naturen här i Norr är fantastisk, skulle aldrig byta mot ett turiskhak.
Jag har bara thaivänner men överväger utöka kretsen med en Australiensare som jag träffade på flyget till BKK.
Livet är härligt och utan några pikar så rekommenderar alla gamla gubbar att coola ner sig och, hm, börja cykla.
Mr Jo

Eftesom jag har bott på många städer både i Sverige och Thailand så måste säga att Birgers filosofi överenstämmer med min nästan på pricken.
Jag borde nog tänkt redan när jag flyttade dit för på välkomstskylten för Fagersta står det; "Här får du livstid". Ändå bodde jag där bara tio år.
Just nu så bor jag i Nan och bygger i Phrae. Och som Birger får jag använda min fantasi helt och fullt hur det skall bli.
Tomten har fått fyll och det har stått över regnperioden så nu skall det byggas, fast i lugn takt. En rai så lagom stort.
Annars så vad gör man som var temat för Phontas tråd, ber om ursäkt för jag bor inte i Isaan men i alla fall.
När jag flyttade hit för något år sedan så gick jag med på en cykelklubb så fyra fem morgnar klockan 5-6 startar med en cykelrunda på ca två timmar.
Jo jag är 65 år och hunnit med allt som även Birger beskriver, kanske inte satt på grannens fru, men.
Eftersom jag inte behärskar språket till fullo så blir det en till två timmar thai lektion varje dag.
Det här skulle bli hur lång story som helst men menar att jag gör allt jag även annars skulle gjort, varför skall man göra så j....kla mycket som pensionär?
Måste säga att jag älskar tidiga mognar när det börjar ljusna, är tyst på vägarna, väcker några hundar som sover mitt på vägen.
Jag har bara thaivänner men överväger utöka kretsen med en Australiensare som jag träffade på flyget till BKK.
Livet är härligt och utan några pikar så rekommenderar alla gamla gubbar att coola ner sig och, hm, börja cykla.
Mr Jo
Sjalv sa ar jag 66 och cyclar varje dag nar vi bor i Pattis ,runt maprachan lake ,sen en timme pa Gymet 6 dgr i veckan

Bra Phonta då trivs du säkert var du än är för en tränad kropp är halva eller kanske än mera av livskvaliten.
Fast bra att träna även när man inte är på Pattis...(hu skulle aldrig trivas där)
Lägger en bild för att illustrera vad är det för typ av träning vad jag menar.
DSC_0245.JPG

DSC_0244.JPG

Mr Jo

Är ju precis vad jag tänker man kan inte gå in i ålderdomen otränad .
Själv går jag på gym nästan varje dag tränar nu i början ca 1 timme .
Men före soluppgången cyklar jag 6 km .
Det tar några månader innan man känner att det är avkopplande .
Många farlanger är otroligt överviktiga ser bara deras fruar på gymmet .
En Engelsman jag träffa sa att dom snart var tvungen kapa hans ben .
Han ville inte äta och supa mindre så därför kapar dom benen .
Många farlanger har fyllefötter därför sitter dom i rullstol .
Alkoholsuget är så stort så dom väljer rullstolen före att sluta dricka .
Jag drack mycket när jag kom till Thailand .
Efter ett år såg jag att det inte fanns några sorger att dränka i alkohol .
Nu är det 1.5 år sedan jag var onykter men senaste 6 månaderna har jag druckit en öl ibland .
Mår bättre än någonsin

L
Är ju precis vad jag tänker man kan inte gå in i ålderdomen otränad .
Själv går jag på gym nästan varje dag tränar nu i början ca 1 timme .
Men före soluppgången cyklar jag 6 km .
Det tar några månader innan man känner att det är avkopplande .
Många farlanger är otroligt överviktiga ser bara deras fruar på gymmet .
En Engelsman jag träffa sa att dom snart var tvungen kapa hans ben .
Han ville inte äta och supa mindre så därför kapar dom benen .
Många farlanger har fyllefötter därför sitter dom i rullstol .
Alkoholsuget är så stort så dom väljer rullstolen före att sluta dricka .
Jag drack mycket när jag kom till Thailand .
Efter ett år såg jag att det inte fanns några sorger att dränka i alkohol .
Nu är det 1.5 år sedan jag var onykter men senaste 6 månaderna har jag druckit en öl ibland .
Mår bättre än någonsin
Later val sunt , sjalv har jag inte varit full sen 20 ars aldern , tycker extremt illa om onyktra gapiga Farlanger, jag hade nog kanske nagrakilon i overvikt,nu har jag bytt ut dessa till muskler , en vecka nu sen jag var pa gymet, men i Pattis skall det tranas igen pa Torsdag

Bra Phonta då trivs du säkert var du än är för en tränad kropp är halva eller kanske än mera av livskvaliten.
Fast bra att träna även när man inte är på Pattis...(hu skulle aldrig trivas där)
Lägger en bild för att illustrera vad är det för typ av träning vad jag menar.
DSC_0245.JPG

En del av dessa herrar ser ut att behova trana bort nat kilo.:)

Har bara varit riktigt full en gång i livet. Dock gillar jag en öl då och då och har svårt att hinna träna. Får bli ändring på det.

Precis vad som händer just nu, fast kan inte svara för andra i gänget.
Säger som en annan här brukar göra, de är bara muskler.

Finns en och annan , men mest pa verkstad eller service ,glor avundsjukt pa de som aker japs, men kan inget saga da de har vigt sitt liv till att uppratthalla en myt:)

Hahaha... Du får mig att minnas Trafikmagasinet. "Ska du köpa HD? Köp två isf, den andra för reservdelarnas skull." :) Det avsnittet då de körde över en bil med stridsvagn S när de skulle fickparkera var också rätt kul. :)

L

Later val sunt , sjalv har jag inte varit full sen 20 ars aldern , tycker extremt illa om onyktra gapiga Farlanger, jag hade nog kanske nagrakilon i overvikt,nu har jag bytt ut dessa till muskler , en vecka nu sen jag var pa gymet, men i Pattis skall det tranas igen pa Torsdag

Finns dom som skrattar av alkohol också, alla blir vare sig fulla eller gapiga av alkohol.
Finns värre rusningsmedel folk intar.
;)

Finns dom som skrattar av alkohol också, alla blir vare sig fulla eller gapiga av alkohol.
Finns värre rusningsmedel folk intar.
;)
Inte när det gäller våld, alkohol är det rusningsmedlet som gör folk mest våldsamma, blir dom våldsamma på annan drog har dom ofta druckit alkohol ihop med dom, vanligt med lugnande som innehåller benzo tex blandat med alkohol.
Alkohol är den drogen utan tvekan som för med sig mest oprovocerade våldsbrott.
Jag är uppväxt i ett drogsamhälle och det var inte narkomanerna som stod för våldsbrotten.

Inte när det gäller våld, alkohol är det rusningsmedlet som gör folk mest våldsamma, blir dom våldsamma på annan drog har dom ofta druckit alkohol ihop med dom, vanligt med lugnande som innehåller benzo tex blandat med alkohol.
Alkohol är den drogen utan tvekan som för med sig mest oprovocerade våldsbrott.
Jag är uppväxt i ett drogsamhälle och det var inte narkomanerna som stod för våldsbrotten.

Jag har aldrig slagit någon på käften eller liknande pga jag druckit alkohol.
Det kan jag göra ändå om det skulle bli nödvändigt.

Nog tror jag crack och liknande skit är värre än alkohol i Lagom mängder, bara vad jag tror.
Men är ej heller uppväxt i ett drogsamhälle, så du har säkert rätt @Jonas

Jag har aldrig slagit någon på käften eller liknande pga jag druckit alkohol.
Det kan jag göra ändå om det skulle bli nödvändigt.

Nog tror jag crack och liknande skit är värre än alkohol i Lagom mängder, bara vad jag tror.
Men är ej heller uppväxt i ett drogsamhälle, så du har säkert rätt @Jonas
Metaamf lar ge ett grymt aggresivt beteende , denna drog ar ju valdigt utbredd i detta lan Thailand

Droger som amfetamin, heroin, hash, kokain ger inget direkt agressivt beteende om det inte mixas med alkohol.
Flödder, vissa lugnande mixat med alkohol ger ett extremt aggressivt beteende.
Blir du agressiv av amfetaminet har du nog gått in i missbrukarstadiet eller varit vaken lite för många dygn ;)

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
A
L
Svar
2
Visningar
1 K