Eftesom jag har bott på många städer både i Sverige och Thailand så måste säga att Birgers filosofi överenstämmer med min nästan på pricken.
Det finns bara en stad där jag inte trivdes och det vad Fagersta i Västmanland.
Jag borde nog tänkt redan när jag flyttade dit för på välkomstskylten för Fagersta står det; "Här får du livstid". Ändå bodde jag där bara tio år.
Just nu så bor jag i Nan och bygger i Phrae. Och som Birger får jag använda min fantasi helt och fullt hur det skall bli.
Tomten har fått fyll och det har stått över regnperioden så nu skall det byggas, fast i lugn takt. En rai så lagom stort.
Annars så vad gör man som var temat för Phontas tråd, ber om ursäkt för jag bor inte i Isaan men i alla fall.
När jag flyttade hit för något år sedan så gick jag med på en cykelklubb så fyra fem morgnar klockan 5-6 startar med en cykelrunda på ca två timmar.
Jo jag är 65 år och hunnit med allt som även Birger beskriver, kanske inte satt på grannens fru, men.
Eftersom jag inte behärskar språket till fullo så blir det en till två timmar thai lektion varje dag.
Sedan lagar jag mat till tanterna på kontoret intill, min sambo jobbar där.
Det här skulle bli hur lång story som helst men menar att jag gör allt jag även annars skulle gjort, varför skall man göra så j....kla mycket som pensionär?
Måste säga att jag älskar tidiga mognar när det börjar ljusna, är tyst på vägarna, väcker några hundar som sover mitt på vägen.
Naturen här i Norr är fantastisk, skulle aldrig byta mot ett turiskhak.
Jag har bara thaivänner men överväger utöka kretsen med en Australiensare som jag träffade på flyget till BKK.
Livet är härligt och utan några pikar så rekommenderar alla gamla gubbar att coola ner sig och, hm, börja cykla.
Mr Jo