Att gifta sig i den thailändska byn

 
Vi skall registrera vårt äktenskap i Thailand till sommaren och det smidigaste sättet är nog att göra det igen på amphur. Annars kan det fixas via ambassaden men det vore skönt att slippa åka dit.
 
Vi skall registrera vårt äktenskap i Thailand till sommaren och det smidigaste sättet är nog att göra det igen på amphur. Annars kan det fixas via ambassaden men det vore skönt att slippa åka dit.
Kan man göra det på ambassaden? Vad menar du med igen, har ni redan gjort det?

Till TS gift er i byn det är ett minne för livet och på Amphure för att bli juridiskt gifta.
 
Kan man göra det på ambassaden? Vad menar du med igen, har ni redan gjort det?

Till TS gift er i byn det är ett minne för livet och på Amphure för att bli juridiskt gifta.
Vi har redan gjort den buddhistiska ceremonin men tänkte göra det rent formellt på Amphur för att få det registrerat i Thailand.

Det man kan göra på ambassaden är väl att få ut ett papper för registrering av vårt svenska äktenskap i Thailand men det vore skönt att slippa åka dit. Det känns smidigare att fixa det på Amphur direkt.
 
Senast redigerad av en moderator:
Vi har redan gjort den buddhistiska ceremonin men tänkte göra det rent formellt på Amphur för att få det registrerat i Thailand.

Det man kan göra på ambassaden är väl att få ut ett papper för registrering av vårt svenska äktenskap i Thailand men det vore skönt att slippa åka dit. Det känns smidigare att fixa det på Amphur direkt.
@Berralund det fixar dom lätt här i Si Bun.
 
Vi har redan gjort den buddhistiska ceremonin men tänkte göra det rent formellt på Amphur för att få det registrerat i Thailand.

Det man kan göra på ambassaden är väl att få ut ett papper för registrering av vårt svenska äktenskap i Thailand men det vore skönt att slippa åka dit. Det känns smidigare att fixa det på Amphur direkt.

Jo ... men hag tror inte papret hjälpte. Tror det bara gifta sig igen. Vi har tre bröllopsdagar och det får ju ni också då.
 
Hade ni med er något papper typ Hindersprövning etc till Amphur eller ni gick bara dit?
Vi gjorde det by the school book dvs gick till ambassaden innan och fick ett papper där de intygade att vi var gifta i Sverige och i enligt med avtalet mellan Thailand och Sverige skulle Amphur registrera detta, sen översatte vi det, legaliserade det och tog med det ... de tittade på det och sa jaha ni vill gifta er. Så de behövde husboken, svärfar (som äger huset där min fru är registrerad) och mitt pass, det var allt vill jag minnas. Fick betala 20 Baht och fick bevisen.

det stora problemet de hade på Amphur var hur de skulle kunna regga mitt personnummer då id-numren i Thailand är längre, de frågade om jag inte hade något annat id-nummer som var lika långt som thailändskt. Sen kom efter en halvtimma chefen och sa att man ska trycka F11 så kan man välja ett annat format för utlänningar,
 
Vi gjorde det by the school book dvs gick till ambassaden innan och fick ett papper där de intygade att vi var gifta i Sverige och i enligt med avtalet mellan Thailand och Sverige skulle Amphur registrera detta, sen översatte vi det, legaliserade det och tog med det ... de tittade på det och sa jaha ni vill gifta er. Så de behövde husboken, svärfar (som äger huset där min fru är registrerad) och mitt pass, det var allt vill jag minnas. Fick betala 20 Baht och fick bevisen.

det stora problemet de hade på Amphur var hur de skulle kunna regga mitt personnummer då id-numren i Thailand är längre, de frågade om jag inte hade något annat id-nummer som var lika långt som thailändskt. Sen kom efter en halvtimma chefen och sa att man ska trycka F11 så kan man välja ett annat format för utlänningar,
Känns som din Amphoe inte kände till så mycket om vigsel med utlänningar.
Dinu bröllopsregistrering är ju allt annat än by the school book, undra vilken dag dom skall räkna som bröllopsdag vid eventuell arvetvist eller skilsmässa.
Ibland kan dom ju vara väldigt stränga när det gäller att siffror skall stämma överens och att det inte blir problematiskt när tex. Vigselbeviset måste visas upp vid tex. marriage visa.
 
Senast redigerad av en moderator:
Vi gjorde tvärtom ;)
Gifte oss i Sv och frugan reg när hon sökte UT (så jag var inte ens med).

@Berralund nog svårt få ut hindersprövning och gifta dig igen om du är gift...(försök) göra rätt sätt från början

håller nog med @Jonas där att kan nog bli konstigt söka visum med dubbla vigselbevis ;)
 
Man använder bara det thailändska vigselbeviset i Thailand så där inga problem med dubbla datum.

Men visst de gjorde ju fel på Amphur men lär ju aldrig bli något problem med det. Vi har använt det många gånger när vi reggar våra barn etc.
 
 

Liknande trådar

N
Svar
19
Visningar
5 K
U
C
Svar
3
Visningar
3 K
christerpets
C
 
Tillbaka
Topp