Ännu ett barn attackerat av hund, den här gången på Phuket.

 
Var de så illa så du fick lägga in dig på sjukhus då eller hur menar du att du blev hjälpt av försäkringen?

Jag vart nafsad av en hud på smalbenet så jag blödde för några år sedan men inge större skada. Åkte till ett klinik typ hål i väggen och tog några sprutor för säkerhet skuld. Minns inte vad det kostade exakt men det var inget jag blandade in försäkringen för tyckte jag då.

Hej

Man bör nog gardera sig med rabiessprutor efter att ha blivit hundbiten i Thailand och inte bara nöja sig med stelkramp, dom ska tas med ett visst mellanrum.

Mvh isan lover
 
Hej

Man bör nog gardera sig med rabiessprutor efter att ha blivit hundbiten i Thailand och inte bara nöja sig med stelkramp, dom ska tas med ett visst mellanrum.

Mvh isan lover
Ja det var rabies och stelkramp jag tog med uppmaning att jag skulle ta rabies 2 gånger till tror jag inom någon viss tidsrymd. Det blev dock aldrig av. Jag var på resande fot och prioriterade nöjen i stället.
 
Hur skall man göra, bete sig mot hundar i Thailand på bästa sätt, några tips utan käpp, ha det gött alla.
Det enkla svaret (från mej) det är nog nästan omöjligt, jag har provat när jag cyklar runt, att ignorera nej det hjälper inte, tror att jag berättat förut men en gång när jag var ute och cyklade ihop med en liten flicka kanske 6-8år så blev hon attackerad jag fick använda min hundpinne med taggar och ha cykeln framför som sköld å piska hunden tills den skrikande sprang iväg
 
Det enkla svaret (från mej) det är nog nästan omöjligt, jag har provat när jag cyklar runt, att ignorera nej det hjälper inte, tror att jag berättat förut men en gång när jag var ute och cyklade ihop med en liten flicka kanske 6-8år så blev hon attackerad jag fick använda min hundpinne med taggar och ha cykeln framför som sköld å piska hunden tills den skrikande sprang iväg

Lös problemet, det fanns 2 dj---- bestar i grannhuset, (nu I) om jag cyklande så nog jagade dom mig, tröttnade efter ett tag på detta, även andra hade problem med dessa 2 hundar, frugans äldre syster kunde inte passera om dessa var ute på gatan, och ibland så var dom fler än 2, först så sågade jag till en bit bambu och gjorde mig en batong, insåg snart att detta kommer inte att räcka, funderade på tårgas, men kom på en enklare och mer laglig väg, en sprayflaska, samma som man sprayar bladen på blommor, här finns 2 funktioner, spray eller en fast stråle, strålen sträcker sig c:a 3-3 och en halv meter när jag testade med vatten, en dag så sprang den ena hunden efter husses bil, och svängde över på den andra körbanan för att springa om bilen, och precis då kom en bil från andra hållet, en upp och en i minnet, och inga tårar fällde jag, och det är vid 3 tillfällen som denna sprayflaska räddat mig, den alvarligaste händelsen inträffade utanför grannens hus, jag kommer cyklande och ser 2 hundar utanför huset som ligger på vägen, varav den ena är den stora besten, jag stannar och kliver av cykeln, kanske 10-15 meter bort, vi tittar på varandra, och som på en given signal så kommer båda hundarna mot mig, jag har redan flaskan i handen, och börjar skicka strålen snett uppåt mot hundarna, jag ser dom små dropparna som faller nedåt, ser en regnbåge, denna fuktiga soliga dag, och vindstilla var det, när hundarna kom in i denna dimma så vände dom tvärt och småsprang åt andra hållet, vek av till vänster, in på en småväg, nu tänker någon, vatten? funkar detta? förmodligen inte, vatten var för att testa, jag fyllde flaskan med ammoniak, funkar klockrent...
 
Jag har en Tazer som jag använder när grannarnas hundar blir för jobbiga med sitt skällande. Dom är inlåsta på tomten så dom kommer inte ut men man blir tokig efter en stund om dom skäller på allt som rör sig utanför tomten. När dom skäller så kör jag Tazern. Alltså inte på hundarna men ljudet räcker för att dom skall bli rädda. Denna otäcka person med det otäcka ljudet minns dom tills nästa gång vi kommer huset i Thailand men varje gång måste jag påminna dom :)
Prata med ägarna? Visst det har vi och andra grannar redan försökt vilket resulterat i att nu hälsar dom knappt på oss.
 
Hur skall man göra, bete sig mot hundar i Thailand på bästa sätt, några tips utan käpp, ha det gött alla.

Hej

Ett alternativ är väl att nonchalera hundarna, gå rakt fram utan att visa någon oro eller rädsla det brukar inte utlösa några attacker, men experterna säger ju att hundarna känner på sig om någon är obekväm med hundar och t.o.m kan känna det på lukten, men om det är sant vet jag inte.

Men hundar är väl innerst inne ganska fega för dom attackerar ju helt klart mest barn, så storleken verkar ju också ha betydelse, sen kan ju vad som uppfattas som ett flykt beteende utlösa ett anfall, så att börja springa om en eller flera hundar kommer rusande mot en är nog inte bra.

Men vi får hoppas någon annan har bättre idéer om det här än mig, en del människor brukar tydligen ha lite godis i fickan som dom kastar till hundarna, själv är jag ju inte rädd för hundar och har aldrig blivit biten, men jag tvekar inte att ge en aggressiv hund en smäll om det behövs.

Mvh isan lover
 
Hej

Ett alternativ är väl att nonchalera hundarna, gå rakt fram utan att visa någon oro eller rädsla det brukar inte utlösa några attacker, men experterna säger ju att hundarna känner på sig om någon är obekväm med hundar och t.o.m kan känna det på lukten, men om det är sant vet jag inte.

Men hundar är väl innerst inne ganska fega för dom attackerar ju helt klart mest barn, så storleken verkar ju också ha betydelse, sen kan ju vad som uppfattas som ett flykt beteende utlösa ett anfall, så att börja springa om en eller flera hundar kommer rusande mot en är nog inte bra.

Men vi får hoppas någon annan har bättre idéer om det här än mig, en del människor brukar tydligen ha lite godis i fickan som dom kastar till hundarna, själv är jag ju inte rädd för hundar och har aldrig blivit biten, men jag tvekar inte att ge en aggressiv hund en smäll om det behövs.

Mvh isan lover
Hundar rangordnar baserat på mentalitet.
De känner som du säger om man är osäker och då känner de att de har makten och styrkan.
Är man lugn i sinnet och går rätt mot dem utan att rygga, tolkar de dig som högre och starkare i rangordning än dem. Du får i stället möta flockledaren och det är upp till dig visa dig högre än honom. Det är alltid en hund som om du kuvar honom, så undviker de andra dig.
Identifiera denne och gå mot den.
Jag har ännu i mitt liv inte blivit biten. Jag har växt upp med hundar.
Även de mest aggressiva hundar jag mött i mitt liv har kuvat sig och blivit lugna, alternativ ger mig platsen, d.v.s. går undan.
 
Hundar rangordnar baserat på mentalitet.
De känner som du säger om man är osäker och då känner de att de har makten och styrkan.
Är man lugn i sinnet och går rätt mot dem utan att rygga, tolkar de dig som högre och starkare i rangordning än dem. Du får i stället möta flockledaren och det är upp till dig visa dig högre än honom. Det är alltid en hund som om du kuvar honom, så undviker de andra dig.
Identifiera denne och gå mot den.
Jag har ännu i mitt liv inte blivit biten. Jag har växt upp med hundar.
Även de mest aggressiva hundar jag mött i mitt liv har kuvat sig och blivit lugna, alternativ ger mig platsen, d.v.s. går undan.

Hej

Håller i stort med, men det finns hundar som är mentalt störda på samma vis som det finns människor, då fungerar dom inte på samma sätt som andra, då kan man behöva ta till andra metoder.

Även en hundvan polis kan ex.vis behöva ta till våld alternativt skjuta en störd hund som har växt upp hos narkomaner och gängmedlemmar, försökte själv närma mig en s.k kamphund som hade beslagtagits hos narkomaner, jag fick ingen kontakt med den alls och det var tur att det var en tjock kätting som höll fast den, hunden avlivades sedan.

Mvh isan lover
 
Hej

Håller i stort med, men det finns hundar som är mentalt störda på samma vis som det finns människor, då fungerar dom inte på samma sätt som andra, då kan man behöva ta till andra metoder.

Även en hundvan polis kan ex.vis behöva ta till våld alternativt skjuta en störd hund som har växt upp hos narkomaner och gängmedlemmar, försökte själv närma mig en s.k kamphund som hade beslagtagits hos narkomaner, jag fick ingen kontakt med den alls och det var tur att det var en tjock kätting som höll fast den, hunden avlivades sedan.

Mvh isan lover
Självklart ingår även våld mot hundar. Man skall behandla en hund på exakt samma sätt som hundar själva behandlar varandra. Det är så deras psyke fungerar.
Det där att försöka omvandla en hund till människa och man skall kunna tala till rätta är helt enkelt så fel det kan bli. Det är där du får hundar som angriper och biter dig.
De är i grunden rovdjur, man får inte glömma det.
Lägg märke till att jag faktiskt skiljer på våld och misshandel. Misshandel föder aggressivitet på grund av rädsla.
 
Hej

Ett alternativ är väl att nonchalera hundarna, gå rakt fram utan att visa någon oro eller rädsla det brukar inte utlösa några attacker, men experterna säger ju att hundarna känner på sig om någon är obekväm med hundar och t.o.m kan känna det på lukten, men om det är sant vet jag inte.

Men hundar är väl innerst inne ganska fega för dom attackerar ju helt klart mest barn, så storleken verkar ju också ha betydelse, sen kan ju vad som uppfattas som ett flykt beteende utlösa ett anfall, så att börja springa om en eller flera hundar kommer rusande mot en är nog inte bra.

Men vi får hoppas någon annan har bättre idéer om det här än mig, en del människor brukar tydligen ha lite godis i fickan som dom kastar till hundarna, själv är jag ju inte rädd för hundar och har aldrig blivit biten, men jag tvekar inte att ge en aggressiv hund en smäll om det behövs.
hun
Mvh isan lover

Och Isan Lover efterlyste bättre ide"er, godis i fickan, då får det väl bli en ryggsäck med godis, med tanke på antal hundar i Thailand,
ok för att Du inte blivit biten, men din son har, fega hundar, en ensam hund kan vara feg, men i grupp så stärker dom varandra, och
hunden är ett flockdjur, med en ledare, och varför slå en hund? ammoniak fungerar....hunden blir tillfälligt satt ur spel, men oskadd.
 
Och Isan Lover efterlyste bättre ide"er, godis i fickan, då får det väl bli en ryggsäck med godis, med tanke på antal hundar i Thailand,
ok för att Du inte blivit biten, men din son har, fega hundar, en ensam hund kan vara feg, men i grupp så stärker dom varandra, och
hunden är ett flockdjur, med en ledare, och varför slå en hund? ammoniak fungerar....hunden blir tillfälligt satt ur spel, men oskadd.
Tack för tipset med ammoniak ska prova nästa gång vi kommer till Thailand, var kan man hitta/köpa?
 
Tack för tipset med ammoniak ska prova nästa gång vi kommer till Thailand, var kan man hitta/köpa?

Det var frugan som tog hem, fanns på vårdcentralen där hon jobbade, annars så skull jag nog söka på en färghandel,
större firmor som Home Pro, Global....
 
Hej

Ett alternativ är väl att nonchalera hundarna, gå rakt fram utan att visa någon oro eller rädsla det brukar inte utlösa några attacker, men experterna säger ju att hundarna känner på sig om någon är obekväm med hundar och t.o.m kan känna det på lukten, men om det är sant vet jag inte.

Men hundar är väl innerst inne ganska fega för dom attackerar ju helt klart mest barn, så storleken verkar ju också ha betydelse, sen kan ju vad som uppfattas som ett flykt beteende utlösa ett anfall, så att börja springa om en eller flera hundar kommer rusande mot en är nog inte bra.

Men vi får hoppas någon annan har bättre idéer om det här än mig, en del människor brukar tydligen ha lite godis i fickan som dom kastar till hundarna, själv är jag ju inte rädd för hundar och har aldrig blivit biten, men jag tvekar inte att ge en aggressiv hund en smäll om det behövs.

Mvh isan lover
När jag vart biten var det precis nonchalera jag gjorde. Det var dessutom en relativt liten hund som jag knaps reflekterade över förr än han nafsade till bak i vaden.
 
 

Liknande trådar

P
Svar
56
Visningar
4 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp