Färre Svenska barn

Det är ju positivt att de som förbrukar mest förökar sig minst. Detta kommer göra gott för världen.
Med den ökande invandringen i europa av människor som förbrukar jordens till gångar hållbart går europa en ljus framtid tillmötes.
Man kan inte annat än förundras över hur fint naturen är ordnad.
De som inte har livs kraft eller kan leva i samförstånd med naturen kommer försvinna.
Det har ju historien även visat att civilisationer kommer och försvinner.
I tätt befolkade områden lever många människor i fattigdom med sjukdomar runt om kring sig som stärka deras immunförsvar och bygga upp ett naturligt skydd. Vi får väl se vad som händer efter nästa stora epidemi som kommer drabba jorden. Dessa kommer regelbundet för att stärka oss och sålla ut agnarna från kornen.
Det kallas naturligt urval.

Kan dom visst det, det står i Wikipedias varning att varje person som ser ett fakta fel kan ändra, eller ett fel dom inte anser korrekt.

Wikipedia är inte en fakta sida, Wikipedia har mycket bra fakta men dom varnar själva för att all fakta på deras sida är inlagd av privat personer.

Därimot kan du inte ändra på FN eller EU sidor och finns en länk dit så stärker det påståendet men Wikipedia är inte en fakta sida.
Jag kan skapa en sida på Wikipedia nu om jag vill och säga att Kurant is one of the world most famous dancer and have participated in a lots of cabares on broadway. 55555 ;) Kanske det är sant men det är helt up to me att öppna en sådan sida med det påståendet, Wikipedia gör ingen fakta koll.
Medeltiden för klotter på wiki är 1 minut innan det tas bort eller backas till föregående version av frivilliga redigerare.
Kurants eventuella dance-skills ger jag 12 sek på wiki.
Fast det vet jag ju inte ett skvatt om.

Medeltiden för klotter på wiki är 1 minut innan det tas bort eller backas till föregående version av frivilliga redigerare.
Kurants eventuella dance-skills ger jag 12 sek på wiki.
Fast det vet jag ju inte ett skvatt om.
Dådet finns många användare av Wikipedia, ser ju alla användare till att informationen blir saklig. Visst kan det under korta stunder på mindre språk finnas sakfel, men korrigeras ju snabbt.

Visst måste man informationsgranska all information man ser och se färskhet i information.

Dådet finns många användare av Wikipedia, ser ju alla användare till att informationen blir saklig. Visst kan det under korta stunder på mindre språk finnas sakfel, men korrigeras ju snabbt.

Visst måste man informationsgranska all information man ser och se färskhet i information.
Lite taftologi där va?
Kan man tycka att jag inte menade samma sak. Eller ville du bara förtydliga för eventuellt svagsinta läsare.
Edit varför ser jag inte mina emojsare

Senast redigerad av en moderator:
Dom har nog mer på fötterna i frågan än dig ;)
Jag tror inte jordklotet är oändligt, jag tror heller inte på spöken.

Steven Hawking var nog inne på samma linje som dig, Jonas. Han insåg att enda sättet för mänskligheten att överleva, var att kolonisera en ny planet någonstans. ;)

Roslings lärjungar, de som anser att jorden är ett ymnighetshorn, kanske skulle ta en titt på den här artikeln:

Bra saker på uppgång – Roslings världsbild är ensidigt positiv
"KI-professorn Hans Rosling (1948-2017) nådde internationell stjärnstatus med sin personliga karisma och sitt positiva budskap om världens utveckling. Men hans evangelium såsom det presenteras i boken “Factfulness” blandar på ett förledande sätt viktig statistik och tänkvärda insikter med ett ytterst ensidigt urval och en frånvaro av komplicerande diskussioner. En politik som utgår från denna förskönade världsbild kan få allvarliga konsekvenser, menar Christian Berggren, professor emeritus i industriell utveckling. "

Sedan tycker nog inte havsöronen att det ekonomiska uppsvinget i t ex Kina (även om någon här i tråden ansåg att Asien var en glesbygd så finns där en och annan mun att mätta) är entydigt positivt.

Havets stråtrövare hotar Sydafrikas vita guld
"De beskrivs som en skatt från havets botten – det vita guldet. Men hög efterfrågan från kinesiska restauranger gör att tjuvjakten på havsöron ökar. Det sydafrikanska beståndet sjunker i en aldrig tidigare skådad takt, varnar organisationen Traffic. ..."

Det är ju positivt att de som förbrukar mest förökar sig minst. Detta kommer göra gott för världen.
Med den ökande invandringen i europa av människor som förbrukar jordens till gångar hållbart går europa en ljus framtid tillmötes.
Man kan inte annat än förundras över hur fint naturen är ordnad.
De som inte har livs kraft eller kan leva i samförstånd med naturen kommer försvinna.
Det har ju historien även visat att civilisationer kommer och försvinner.
I tätt befolkade områden lever många människor i fattigdom med sjukdomar runt om kring sig som stärka deras immunförsvar och bygga upp ett naturligt skydd. Vi får väl se vad som händer efter nästa stora epidemi som kommer drabba jorden. Dessa kommer regelbundet för att stärka oss och sålla ut agnarna från kornen.

Du har en hel del rätt i detta inlägg, men menar du verkligen detta?
"Med den ökande invandringen i europa av människor som förbrukar jordens till gångar hållbart går europa en ljus framtid tillmötes."

Tror du verkligen att när de hamnat vid köttgrytorna i Europa så kommer de att "förbruka jordens tillgångar hållbart"?

Du har en hel del rätt i detta inlägg, men menar du verkligen detta?
"Med den ökande invandringen i europa av människor som förbrukar jordens till gångar hållbart går europa en ljus framtid tillmötes."

Tror du verkligen att när de hamnat vid köttgrytorna i Europa så kommer de att "förbruka jordens tillgångar hållbart"?

De räcker med att de som kommer hostar så dör några svenskar. Samt de har ju inga som helst ambitioner att jobba. Så hur skulle de kunna bli någon belastning på miljön och jordens resurser eller Köttgrytorna.

Nej jag menade inte dig du har ju inget emot invandringen till sverige. Du har ett stort hjärta. Sorry

Är det att ha ett stort hjärta, att vara positiv till en meningslös massinvandring, på flyktingars bekostnad? Det är en ren ondskans politik vi driver, när vi låter folkvandringen pågå för att verka "humana", samtidigt som vi skiter i flyktingarna i flyktinglägret för att vi hellre lägger pengarna på invandring och inte har råd med bägge. Hade vi offrat lika mycket på flyktinghjälp som på invandring så hade vi gjort en verklig humanitär insats, men det gör vi inte idag. OBS!, detta är en allmän reflektion, den är inte riktad mot någon enskild.

Angående trådens rubrik. Kanske pursvenskarna skall se till att skjuta något annat än lösplugg? ;)

Krafttag krävs mot halverat spermieantal hos män i väst | Samhällsnytt

"– Fler män behöver upplysas om att exempelvis rökning och övervikt kan försämra spermaproduktionen, säger Stefan Arver, överläkare vid Karolinska universitetssjukhuset till Dagens Medicin. "

Även motion lär vara en faktor, så låt bilen stå och ta cykeln istället. :nod:

Är det att ha ett stort hjärta, att vara positiv till en meningslös massinvandring, på flyktingars bekostnad? Det är en ren ondskans politik vi driver, när vi låter folkvandringen pågå för att verka "humana", samtidigt som vi skiter i flyktingarna i flyktinglägret för att vi hellre lägger pengarna på invandring och inte har råd med bägge. Hade vi offrat lika mycket på flyktinghjälp som på invandring så hade vi gjort en verklig humanitär insats, men det gör vi inte idag. OBS!, detta är en allmän reflektion, den är inte riktad mot någon enskild.

Det finns inget humant i ett flyktingläger.

Håller med dig, men tror att Birger menade att med mindre standard till flyktingarna så blir det pengar över till att göra det drägligare i lägren.
Idag tas det ju pengar från kontot för bistånd för att finansiera kostnaderna för flyktingarna här i Sverige
Dessutom slår det fel når Svenska ungdomar inte kan konkurrera om lägenheter på lika villkor.

Angående trådens rubrik. Kanske pursvenskarna skall se till att skjuta något annat än lösplugg? ;)

Krafttag krävs mot halverat spermieantal hos män i väst | Samhällsnytt

"– Fler män behöver upplysas om att exempelvis rökning och övervikt kan försämra spermaproduktionen, säger Stefan Arver, överläkare vid Karolinska universitetssjukhuset till Dagens Medicin. "

Även motion lär vara en faktor, så låt bilen stå och ta cykeln istället. :nod:
Såg något på TV att det är ett samband mellan mycket skärmtittande och låg spermiekvalitet. det hade visst att göra med skärmtittande ger mindre tid för motion

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
961
anonymous
A

Tillbaka
Topp