Ännu ett barn attackerat av hund, den här gången på Phuket.

 
Och Isan Lover efterlyste bättre ide"er, godis i fickan, då får det väl bli en ryggsäck med godis, med tanke på antal hundar i Thailand,
ok för att Du inte blivit biten, men din son har, fega hundar, en ensam hund kan vara feg, men i grupp så stärker dom varandra, och
hunden är ett flockdjur, med en ledare, och varför slå en hund? ammoniak fungerar....hunden blir tillfälligt satt ur spel, men oskadd.

Hej

Din idé med ammoniak fungerar säkert alldeles utmärkt, förmodligen skulle väl även vatten utblandat med chilipulver också fungera, håller med om att hundar i grupp och då speciellt nattetid kan vara mer aggressiva och problematiska än enskilda hundar, det verkar som om dom triggar varandra.

Mvh isan lover
 
När jag vart biten var det precis nonchalera jag gjorde. Det var dessutom en relativt liten hund som jag knaps reflekterade över förr än han nafsade till bak i vaden.

Hej

Då fungerade inte det heller, såna där små kan ju vara rätt så ettriga, men det är väl ändå ovanligt att dom fullföljer en attack mot en vuxen människa.

Förmodligen sprang han så fort du stannade och vände dig om, en rejäl spark i arslet skulle han ha haft.

Mvh isan lover
 
Hej

Din idé med ammoniak fungerar säkert alldeles utmärkt, förmodligen skulle väl även vatten utblandat med chilipulver också fungera, håller med om att hundar i grupp och då speciellt nattetid kan vara mer aggressiva och problematiska än enskilda hundar, det verkar som om dom triggar varandra.

Mvh isan lover
Jag är diabetiker och har tillgång till insulin, jag fick tyst på en djävla tupp som gal varenda morgon, slängde ut mat som var proppfylld med insulin, har blivit omringad av flera hundar många gånger när jag joggade på beachen i Patong på kvällen, tänkte göra det igen men djurvän som jag är fyllde jag fickorna med stenar när jag närmade mig där dom höll till.
 
Ganska naturligt. Första 'utflykten' från stora staden?
Den första utflykten var till Ban-dong, innan vi passerade min tjejs hus måste vi gå förbi ett stort hus med en stor hund som blev totalt galen när den fick syn på mej, jag var livrädd att någon skulle ha lämnat grinden eller dörren öppen, sista kvällen innan vi skulle åka hem var jag så förbannad på hunden, gjorde mitt eget hundgodis med insulin och kastade över staketet sent på kvällen, vet inte hur det gick vi skulle åka hem tidigt på morgonen R.I.P.
 
 

Liknande trådar

P
Svar
56
Visningar
4 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp